Gå til innhold

når gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Gjest The one and only
Skrevet

har sett flere som har satt opp jule treet i stuen med lys og pynt.

når gjør dere det?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anki

5

• Lillemus

3

• thuva1365380402

2

• sheba

1

Mest aktive i denne tråden

thuva1365380402
Skrevet

Har tenkt å sette opp juletreet en dag til uka. Julepynten er allerede på plass rundt i huset.

Skrevet

Lillejulaften er den dagen for oss, treet blir tatt inn etter frokost, så setter vi på lysene og pynter det på kvelden:)

Fant frem krybben i kveld da, må visst lime litt på de stakkars "hellige tre kongene" det manglet litt armer osv, hehe kanskje ikke så rart, de drar jo litt på åra;)

Skrevet

Det har vi alltid gjort lille julaften der jeg kommer fra. Det gjør svigers også.

Her hjemme hos oss har vi aldri hatt juletre inne, pleier å ha det ute på terrassen med lys fra sånn ca 1 desember, eller når juletrær er å oppdrive.

Gjest this is a signature
Skrevet

Har tenkt å sette opp juletreet en dag til uka. Julepynten er allerede på plass rundt i huset.

Allerede?

Hva er poenget med det?

Hele gleden med stemninga er jo å vente med julepynten..:)

Gjest ikke likt for alle
Skrevet

Allerede?

Hva er poenget med det?

Ikke om man ikke har tid. Her i huset blir det jobbing til kl 2100 hver kveld neste u ke, da alle kjøpesenter her i området har åpent så lenge. Fradag til kl 2200 og lillejulaften til kl 2000, så det er vel ikke så rart om noen pynter før, så dere andre får handlet.

Skrevet

Er det tredje tråden jeg svarer på dette i mon tro ;)

Vi setter det opp i kveld/natt.

Til voldsom glede for minste poden som har fødselsdag i morgen.

Under treet ligger fødselsdagsgavene og morrakvisten begynner med pepperkaker og varm sjokolade.

Juletreet åker ut igjen førsten på januar.

Og to uker måååååå jeg simpelthen ha det vakre treet inne, som by the way er pyntet med mange, mange små lys, og går i rødt og gull.

Phuhhhh....*puster ut*

Skrevet

Jeg hadde et sånt som kunne slås opp som en paraply, med pynt og lys og alt.

Men jeg vet ikke hvor det er blitt av.

Det siste juletreet jeg hadde som var ekte var i 1989. På en utvidet julefest kom det en fram bak treet. "Hvor har du vært?" spurte jeg. "Jeg har vært uti skauen og driti!" svarte han.

Skrevet

Lillejulaften.

Men, når jeg ikke skulle feire jul med mamma (nå gjelder det lillesøsteren min), så pyntet vi noen dager før, slik at vi fikk noen dager julekos før jeg reiste.

Skrevet

Juletreet kjem opp om kvelden lillejuleaften. Ikkje før, ikkje seinere.

Skrevet

Før var det lille julaftens kvelden, ble på dagen etter at ugnene kom så de fikk være med å pynte.

Nå bor ungene halve tiden hos meg og halve tiden hos pappan så nå varierer det litt når treet pyntes hos meg. Hadde vi hatt juletre i år så hadde vi pyntet det i dag. :o) Men siden vi ikke skal være særlig hjemme i jula så skal vi ikke ha tre i år.

Skrevet

Allerede?

Hva er poenget med det?

Jeg vil ha en julete advent jeg, som kulminerer med en deilig julehøytid og som er over 2. januar.

Ikke en advent hvor man venter og venter og så en jul hvor man hektisk nyter i noen få dager og så er drittlei av det hele til langt uti januar.

Skrevet

Neste fredag tenker jeg pynten kommer frem, og juletreet på lørdag. :)

Skrevet

Er det tredje tråden jeg svarer på dette i mon tro ;)

Vi setter det opp i kveld/natt.

Til voldsom glede for minste poden som har fødselsdag i morgen.

Under treet ligger fødselsdagsgavene og morrakvisten begynner med pepperkaker og varm sjokolade.

Juletreet åker ut igjen førsten på januar.

Og to uker måååååå jeg simpelthen ha det vakre treet inne, som by the way er pyntet med mange, mange små lys, og går i rødt og gull.

Phuhhhh....*puster ut*

Han må altså forbinde bursdagen sin med julekveld han da med andre ord?

Gjest this is a signature
Skrevet

Jeg vil ha en julete advent jeg, som kulminerer med en deilig julehøytid og som er over 2. januar.

Ikke en advent hvor man venter og venter og så en jul hvor man hektisk nyter i noen få dager og så er drittlei av det hele til langt uti januar.

Hvis man er lei det fra lillejulaften - blir man ikke ekstra lei det hvis man begynner 1-2 uker før jul?

;-)

Skrevet

Hvis man er lei det fra lillejulaften - blir man ikke ekstra lei det hvis man begynner 1-2 uker før jul?

;-)

Nei, da har man jo forventningene og jula å se frem til. Når det lir mot midten av januar for de mest iherdige er jo jula i seg selv ferdig for lenge siden!

Skrevet

;-)

Skjønner ikke helt denne nye "trenden" jeg heller.

Jula varer nok akkurat like lenge hos dem som hos oss som har jula til 13dag jul.

Koselig å ha jul ennå mens man spiser opp julematen.

Stakkars barna som må gå hele desember i et julepyntet hus når det ikke er jul før på maaange lange dager ennå, det forminsker ikke ventetiden akkurat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...