Gå til innhold

pass dere og lås!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kom hjem for ikke så veldig lenge siden,lempet siste gaven og noen kasser med brus inn i uteboden og allt var i sin skjønneste orden.

så ble jeg saltsyk og sku bare ut i boden som er ute og finne noe snacks.

gjett om jeg kvapp!

tror jeg overrasket de utenfor og!

det var nemmelig to stk gutter som var inne i boden min og grisslet i mine julegaver og snacksen min!!

de slapp alt de hadde i armene og løp som to katter.

er ferdig med julehandelen og det hadde jo vært synd om eg på lillejulaften sku ha kommet ut i en tom bod!

det er vel tid for slike tyverier nå så jeg oppfordrer alle til å låse utebodene sine...ja og hus og biler!

jeg ble nesten offer for det!!

er litt shaky enndå hehe

har skrudd på alle lys slik at andre røvere ser at det er fullt hus her hehe

vet hvem det var så en foreldre prat blir det noe.

ikke la dere bli offer for slikt i jula!

Skrevet

Himmal og havuleia, så godt at du oppdaget dette og at det gikk bra.

For et mareritt å skulle hente pakker og godis helt oppi julen og finne en nærmest tom bod.

Synes du skal gå til foreldrene til disse guttene med en eneste gang, kanskje det får effekt på deses julegaver denne julen.

For det er ikke "bare" det å stjele her, men den forferdelige situasjonen ved siden av som de kunne satt deg i ved mangel på gaver og godis helt opp i julaften.

Og de fleste har vel ikke flust med penger til en ny runde da heller.

Skrevet

Himmal og havuleia, så godt at du oppdaget dette og at det gikk bra.

For et mareritt å skulle hente pakker og godis helt oppi julen og finne en nærmest tom bod.

Synes du skal gå til foreldrene til disse guttene med en eneste gang, kanskje det får effekt på deses julegaver denne julen.

For det er ikke "bare" det å stjele her, men den forferdelige situasjonen ved siden av som de kunne satt deg i ved mangel på gaver og godis helt opp i julaften.

Og de fleste har vel ikke flust med penger til en ny runde da heller.

skal nok ta meg en tur opp til naboene etterpå når min mann er kommet hjem.

kan jo være det at de har "besøkt" de andre naboene og.

bare flaks for alt saltsyken kikket inn..var egentlig på vei inn i dusjen.

vil tro boden hadde vært tom for godis og pakker før jeg hadde rukket å kle meg..

skjønner ikke at noen ska ha behov for å ødelegge andre sin juleglede altså!

bor i ett flott nabolag hvor foreldre kan gi sine barn allt.

men det er vel ikke nok det heller..

Skrevet

Man går jo ikke fra uteboder ulåste, rett og slett.

Skrevet

Ikkeno mot østeuropeere som bryter opp vinduer og krabber inn mens folk sover og rapper lommebøker, plasmaTV, kameraer, laptoper osv.

Skrevet

skal nok ta meg en tur opp til naboene etterpå når min mann er kommet hjem.

kan jo være det at de har "besøkt" de andre naboene og.

bare flaks for alt saltsyken kikket inn..var egentlig på vei inn i dusjen.

vil tro boden hadde vært tom for godis og pakker før jeg hadde rukket å kle meg..

skjønner ikke at noen ska ha behov for å ødelegge andre sin juleglede altså!

bor i ett flott nabolag hvor foreldre kan gi sine barn allt.

men det er vel ikke nok det heller..

I kommunen jeg bor, og i nabokommunen er det en som går inn i gangene hos folk og roter gjennom lommenene på jakker, og i vesker.

Han later som ahn bare skal inn for å låne en telefon når han blir oppdaget, og stikker.

Han var på ferde ifjor også, da ble en nabo her sin lommebok stjålet i gangen.

Regner med at det er samme fyren hvertfall.

Skrevet

Grusomt! Jeg hadde visna! Både og det å vite hvem de er tenker jeg. Ikke mye gøy å snakke med foreldre om slikt. Men en skikkelig lærepenge for guttene når du gjør det. Lykke til, og takk for låse-påminnelsen!

Skrevet

Man går jo ikke fra uteboder ulåste, rett og slett.

jeg pleier å låse alt som kan låses når jeg ikke er tilstede.

jeg var nå hjemme og tenkte ikke på innbruddstyver og slikt, så jeg tok meg tid.

ut i boden skulle jeg uansett liksom,men det ble snarere enn jeg hadde trodd og takk for det!

Skrevet

jeg pleier å låse alt som kan låses når jeg ikke er tilstede.

jeg var nå hjemme og tenkte ikke på innbruddstyver og slikt, så jeg tok meg tid.

ut i boden skulle jeg uansett liksom,men det ble snarere enn jeg hadde trodd og takk for det!

Selv om disse nok ikke var så "ondskapsfulle" som ordentlige kjeltringer så er det vemmelig nok!

Fikk du snakket med foreldrene deres?

Skrevet

Selv om disse nok ikke var så "ondskapsfulle" som ordentlige kjeltringer så er det vemmelig nok!

Fikk du snakket med foreldrene deres?

vel de er 17 og 19 år og burde vite bedre.

gikk opp og snakket med foreldrene jeg og fortalte om hva som hadde skjedd osv.

ungene var ikke hjemme da jeg var der,men kom i det jeg skulle gå derfra.

da hadde de vært på "jule shopping" påstod de.

foreldrene var ikke særlig happy nei.

vil tro de fikk en lekse som ikke lignet grisen for ned til meg kom de litt senere og unnskyldte seg...leverte også tilbake en av gavene mine. altså fikk de med seg noe alikavel!

det er visst ikke bare bare å få en 17 og 19åring til å innrømme tyveriet og komme på døren med unnskyldning

det var en av ungene sin gave,men alikavell.

fikk den tilbake og de ble tilgitt.

Skrevet

vel de er 17 og 19 år og burde vite bedre.

gikk opp og snakket med foreldrene jeg og fortalte om hva som hadde skjedd osv.

ungene var ikke hjemme da jeg var der,men kom i det jeg skulle gå derfra.

da hadde de vært på "jule shopping" påstod de.

foreldrene var ikke særlig happy nei.

vil tro de fikk en lekse som ikke lignet grisen for ned til meg kom de litt senere og unnskyldte seg...leverte også tilbake en av gavene mine. altså fikk de med seg noe alikavel!

det er visst ikke bare bare å få en 17 og 19åring til å innrømme tyveriet og komme på døren med unnskyldning

det var en av ungene sin gave,men alikavell.

fikk den tilbake og de ble tilgitt.

17 og 19?!?! Siden du omtalte dem som unger tippet jeg de var i 10-12 årsalderen, når de er så og si voksne blir det noe helt annet ja!

Skrevet

Har du boden full av julegaver og andre viktige ting, låser du den selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...