Gå til innhold

The Last Waltz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kost meg med juleøl og fotball mer eller mindre i hele dag, og rundet det hele av med The Last Waltz, en konsertdokumentar med The Band.

Satan! Dette er gode greier. Aner ikke hvorfor jeg ikke har sett denne før nå. Her ramler den ene artisten etter den andre ut på scenen under The Bands avslutningskonsert. Dylan. Van The Man. Neil Young. Joni Mitchell. Clapton. Ringo Starr. Muddy Waters, osv, osv, osv ...

Den ene storheten etter den andre.

Dette er faen meg bra saker.

Ikke det mølet de såkalte artistene produserer i disse dager. Musikk med sjel!

Denne anbefales på det sterkeste. Utrolig nok er lyd og bilde så bra at man skulle tro det hele var fra dette årtusenet.

Nei. Da er det vel bare å pælme legemet i dusjen og sette kursen til nærmeste pub. :)

Skrevet

Så fint at du koser deg :) Du får nok en flott kveld på byen etter en slik musikkopplevelse. Musikk er fin avkopling. God tur!

Skrevet

Den har jeg faktisk set, på kino - for mange herrens år siden.

Jeg husker ikke stort annet enn at jeg syntes det var en stor opplevelse.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Velkommen etter! En kompis av meg hevder at _jeg_ var sent ute med den der, og jeg hadde min oppdagelse av den for 5-6 år sida. :-)

Skrevet

Velkommen etter! En kompis av meg hevder at _jeg_ var sent ute med den der, og jeg hadde min oppdagelse av den for 5-6 år sida. :-)

Verre med meg. Jeg har hørt på The Band og omtrent alle som var på scenen der i ørten år, men denne hadde jeg faktisk ikke sett.

Jeg er treig! :)

Gjest gladitheband
Skrevet

Hihi,

denne så jeg på kino da den var ny på syttitallet!!! Var på kino tre ganger første uka den gikk.

Var et lite barn selv med stor interesse for musikk. Syntes dette var store greier og tenkte at "jøss ,når det er sååå bra med musikkdokumentar gleder jeg meg virkelig til neste musikkfilm kommer på kino."

I dag mange tiår senere venter jeg fortsatt på at noe tilsvarende bra skal dukke opp:-)

Bra vi ikke er klar over livets harde realiteter når vi er små, snufs.

Skrevet

Hihi,

denne så jeg på kino da den var ny på syttitallet!!! Var på kino tre ganger første uka den gikk.

Var et lite barn selv med stor interesse for musikk. Syntes dette var store greier og tenkte at "jøss ,når det er sååå bra med musikkdokumentar gleder jeg meg virkelig til neste musikkfilm kommer på kino."

I dag mange tiår senere venter jeg fortsatt på at noe tilsvarende bra skal dukke opp:-)

Du bør sjekke ut Neil Youngs Heart of Gold. En fantastisk god konsert.

Den gikk også på kino her til lands for et halvt års tid siden, men er nå ute på dvd. En utrolig bra konsert!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hihi,

Jeg syns nå at "Rattle and Hum" var en kjempeflott kinofilm, jeg da. :-)

Skrevet

Heh, den så jeg da jeg gikk i 6. eller 7. klasse. Jeg var kjempe musikkinteressert, har ennå LP-ene. Min venninne og jeg forelsket oss forresten helt i bassisten, Rick Danko. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...