Gå til innhold

Jan Werner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pressen har det ikke med å diskutere kjendisers legning, med mindre de selv har stått fram som det ene eller det andre.

Jeg vet hvilken legning Jan Werner hadde, og han ble aldri omtalt som verken homofil eller heterofil i pressen.

Til nå har selv pressen droppet å spekulere i den slags her til lands.

Langt i fra. Det er år og dag siden en søndagsavis offentliggjorde og outet kjente homofile uten deres samtykke, blandt annet Per Kristian Foss.

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

18

• punkyB

11

• ShitDiddelyDo

8

• Gemini

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det var akkurat slik jeg tenkte rundt det. At de utsetter resultatet av rapporten for å slippe press. Men i og med at hjertestans allerede er opgitt som dødsårsak, så skjønner jeg ikke at de fortsatt skal si at resulatet ikke er klart.

Beklager..hvis dette virker usmakelig. Men jeg er virkelig opptatt av hva Jan Werner døde av, og håper at livet ikke er noe han mistet, men noe han frivillig ga avkall på. Jeg har elsket Jan Werner fra første gang jeg så han i Talentiaden :-)

Det er også noe som heter "Hvil i fred".

Skrevet

Det er også noe som heter "Hvil i fred".

Ja, og det håper jeg at han gjør...

Men jeg vil fortsatt påstå at når man har mistet noe man hadde uendelig kjært, så vil man også gjerne vite hvorfor det skjedde, og hva som var årsaken til den smerten man opplever. Elementær psykologi for de fleste. Så smålig og tarvelig det enn kan virke...

Skrevet

Ja, og det håper jeg at han gjør...

Men jeg vil fortsatt påstå at når man har mistet noe man hadde uendelig kjært, så vil man også gjerne vite hvorfor det skjedde, og hva som var årsaken til den smerten man opplever. Elementær psykologi for de fleste. Så smålig og tarvelig det enn kan virke...

Om man mister noen i nær familie eller vennekrets forstår jeg godt ønsket om å få visshet rundt slike ting, og at uvisshet kan være en påkjenning. Jeg har dessverre erfaring fra dette i nær familie. Selv er jeg ikke så nært knyttet til kjendiser at jeg setter det i samme kategori. Men vi er jo alle forskjellige.

Skrevet

Jeg synes det har vært hintet om legningen hans i lang tid jeg da. En gang gikk han vel ut og sa noe sånt som at hvem han hadde sex med var vel ikke relevant for alle andre. Og jeg er helt enig - hvorfor skal han måtte fortelle hvilken legning han har - om han så var homofil, har vi virkelig noe med det, og i så fall hvorfor? De fleste av oss kjente han som en artist, ikke som privatperson. Har det da noe med saken å gjøre om han var heterofil eller homofil liksom?

En ting er sikkert - fyren hadde talent så det holdt. Satt med grøsninger gjennom hele programmet og tenker på den stakkars familien som må ha en tung tid nå - arme..!

Skrevet

Ingen nevnte hvem han lå med... Ikke så rart spør du meg. En fantastisk stemme, et stort talent, en skuespiller og et - så vidt jeg kan skjønne - godt menneske har gått bort.

Jeg har tenkt meg at han valgte å avslutte, på egen hånd. Av grunner jeg ikke vet noe om eller kan forstå. Men jeg håper han fikk hvile, uansett og jeg håper han har det godt der han er nå.

Det var rart, godt og vondt å se programmet ikveld. Et stort talent uten tvil, en fyr med følelse for mye mer enn seg selv og sitt. Jeg liker Jan-Werner... og jeg respekterer hva enn det var som forvoldte hans død. Han var en tenkende mann, jeg er sikker på at om han valgte noe selv, var det veloverveid. Valgte han det ikke..... var det noe veloverveid i dèt også.

Et tap var det uansett. For hele den norske underholdningsbransjen, for alle som var annerledes, for Dissimilis, for folk med ambisjoner, for folk utenfor mainstream...... Og jeg driter i hvem han lå med, det er ikke min sak.

Miss you :o(

Hei.

Han tok ikke selvmord.

Han døde en naturlig død.

Skrevet

Jeg tror det er naivt å tro på det familien sier i denne sammenhengen. Det var vel den samme familien som var så opptatt av at han skulle holde alt ved sitt liv så skjult og hemmelig. Hvorfor i all verden skulle de ønske at et eventuelt selvmord skulle komme fram? Jeg kan ikke skjønne at det er noen annen årsak til hans død, enn at han valgte det selv. Det har blitt fremlagt påstander om at hjertet ikke tålte at han sang som han gjorde, osv. Det virker jo helt usannsynlig.... Og hvilken obduksjonsrapport tar 3 mnd?

Men nå får vi vel snart Webmaster på nakken...

Jeg må bare få lov til å fortelle deg at en endelig obduksjonsrapport tar flere måneder. Man får en foreløpig rapport raskt, som innebefatter de funnene som legen har gjort mens man går igjennom organene. Ofte finner man ikke noe galt.

For nærmere dødsårsaker må man ta vevsprøver av alle organene. Skal man se på hjernen (som man alltid gjør derso man ikke finner en årsak) så må denne ligge i en spesiell væskeoppløsning i flere uker før man kan se på den. Det samme gjelder hjertet. Så at det tar månedsvis er faktisk ikke tull, så du kan slutte å spekulere på at familien i denne situasjonen holder ting hemmelig.

Skrevet

Det tviler jeg på at pressen ville holdt for seg selv. Pressen holder _ingenting_ for seg selv. Ingenting.

Tror han var homo, men det gir jeg totalt faen i.

Du tar feil. Pressen vet mye som de ikke går ut med.

Skrevet

Jeg tror det er naivt å tro på det familien sier i denne sammenhengen. Det var vel den samme familien som var så opptatt av at han skulle holde alt ved sitt liv så skjult og hemmelig. Hvorfor i all verden skulle de ønske at et eventuelt selvmord skulle komme fram? Jeg kan ikke skjønne at det er noen annen årsak til hans død, enn at han valgte det selv. Det har blitt fremlagt påstander om at hjertet ikke tålte at han sang som han gjorde, osv. Det virker jo helt usannsynlig.... Og hvilken obduksjonsrapport tar 3 mnd?

Obduksjonsrapporter tar som regel flere måneder. Min mann døde like før Jan Werner, og jeg har fortsatt ikke mottatt obduksjonsrapporten.

Skrevet

Obduksjonsrapporter tar gjerne 3 måneder du... Du har kanskje vært så heldig å slippe ¨å gå å vente på en sånn du, men synes ikke du skal uttale deg da isåfall...

Min sønn døde 5 dager gammel i 1998, og vi valgte å la de obdusere ham for å finne ut om det kunne være en gen-feil eller noe...

Han døde i begynnelsen av juni, og rapporten er skrevet i måneds skiftet september-oktober. Så ting tar tid!

Men hva Jan Werner angår, så bryr det meg omtrent lik null om han var homofil eller ikke. Og hvorvidt han døde en naturlig død eller ikke det får vi vite når rapporten er klar tenker jeg... Om ikke familien vil ut med det, så finner nok media ut noe...

Skrevet

Pressen har det ikke med å diskutere kjendisers legning, med mindre de selv har stått fram som det ene eller det andre.

Jeg vet hvilken legning Jan Werner hadde, og han ble aldri omtalt som verken homofil eller heterofil i pressen.

Til nå har selv pressen droppet å spekulere i den slags her til lands.

Du er alltid inne i alle sladdertråder og sier hvor patetisk det er å sladre .....

Samtidig vet du alt det sladres om - du sier ikke hva det er men du sier at du vet hva det dreier seg om ......

Det sier meg at du ikke er noe verre/bedre enn alle oss andre.

Skrevet

Du er alltid inne i alle sladdertråder og sier hvor patetisk det er å sladre .....

Samtidig vet du alt det sladres om - du sier ikke hva det er men du sier at du vet hva det dreier seg om ......

Det sier meg at du ikke er noe verre/bedre enn alle oss andre.

Så det å holde det å holde kjeft om det man vet er å sladre? Den var ny.

Skrevet

Så det å holde det å holde kjeft om det man vet er å sladre? Den var ny.

Det jeg sier er at til å være stor motstander av sladder er det veldig ofte å se inne i sladderttråder.

Sikker på at du leser se&hør i smug også :-)

Skrevet

Det jeg sier er at til å være stor motstander av sladder er det veldig ofte å se inne i sladderttråder.

Sikker på at du leser se&hør i smug også :-)

Hehe, ingen fare for det.

Jeg har vært inne i disse Jan Werner-trådene fordi jeg finner det usedvanlig usmakelig at folk sitter og spekulerer i en fyrs dødsårsak på nettet.

Når det gjelder hans legning kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor det interesserer noen.

Gjest this is a signature
Skrevet

Ja, jeg skjønner hva han mener. Selv om han har satt det på spissen. Det å være "flink", betyr forskjellig for oss, tror du ikke? Har ingenting med talent å gjøre. Kun formidling, og måten den gjøres på. Det var jo nettopp det som var så spesielt med Jan Werner. Måten han formildet på.

Sissel Kyrkjebø synger også teknisk korrekt, men appellerer ikke til følelser på den måten. Derfor blir jeg provosert hver gang folk sanmmenligner de to artistene. Det er snakk om å gi /ikke gi av seg selv.

Sissel Kyrkjebø formidler hun også, bare med sitt nærvær og sin utstråling. Jan Werner har en helt annen måte å leve seg inn på, men synes ikke han har mer innlevelse/utstråling enn Sissel.

Skrevet

Hehe, ingen fare for det.

Jeg har vært inne i disse Jan Werner-trådene fordi jeg finner det usedvanlig usmakelig at folk sitter og spekulerer i en fyrs dødsårsak på nettet.

Når det gjelder hans legning kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor det interesserer noen.

Men ved å være i tråden og skrive så mener jeg du er med og "nører" opp om det selv. Spesielt når du skrier at du vet hva det er man etterspør/lurer på i trådene.

Skrevet

Jeg synes det har vært hintet om legningen hans i lang tid jeg da. En gang gikk han vel ut og sa noe sånt som at hvem han hadde sex med var vel ikke relevant for alle andre. Og jeg er helt enig - hvorfor skal han måtte fortelle hvilken legning han har - om han så var homofil, har vi virkelig noe med det, og i så fall hvorfor? De fleste av oss kjente han som en artist, ikke som privatperson. Har det da noe med saken å gjøre om han var heterofil eller homofil liksom?

En ting er sikkert - fyren hadde talent så det holdt. Satt med grøsninger gjennom hele programmet og tenker på den stakkars familien som må ha en tung tid nå - arme..!

Men hadde han gått ut med at han var homofil/eller ikke så hadde jo det vært greit. Var jo akkurat det at han aldri sa noe som helst som jo gjorde at spekulasjonene gikk.

Hadde han vært homofil og sagt det så hadde det kanskje blitt litt fuzz med en gang - men han hadde vel ikke vært den første homofile sangeren.

Skrevet

Men hadde han gått ut med at han var homofil/eller ikke så hadde jo det vært greit. Var jo akkurat det at han aldri sa noe som helst som jo gjorde at spekulasjonene gikk.

Hadde han vært homofil og sagt det så hadde det kanskje blitt litt fuzz med en gang - men han hadde vel ikke vært den første homofile sangeren.

"Men hadde han gått ut med at han var homofil/eller ikke så hadde jo det vært greit. Var jo akkurat det at han aldri sa noe som helst som jo gjorde at spekulasjonene gikk. "

Men nå har det seg sånn at ingen av oss har noe med dèt... Så i og med at han ikke har sagt noe om det selv, så bør vi kanskje bare la det ligge???

Skrevet

Sant nok, men samtidig - hvorfor har alle andre krav på å få stilt sin nysgjerrighet om andres seksualitet..?Hvis han ville la det være en privatsak (noe han jo ville), så må vel det respekteres.

Skrevet

Sant nok, men samtidig - hvorfor har alle andre krav på å få stilt sin nysgjerrighet om andres seksualitet..?Hvis han ville la det være en privatsak (noe han jo ville), så må vel det respekteres.

AMEN!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...