Gå til innhold

Flatskjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har lyst til å kjøpe meg flatskjerm-tv. Tanken var en 32 tommer lcd, best mulig tv til lavest mulig pris. Har lest "best i test", men alle disse er såå mye dyrere enn det jeg kunne tenke meg... Er det noen som kan noe om dette, eller har noen å anbefale?

Skrevet

Det er en viss sammenheng mellom pris og bildekvalitet, samt et enormt utvalg slik at du bør sette prisen før dete r mulig å gi noen anbefaling.

En annen sak er at dersom du primært skal bruke TV'en til å se på fjernsynssendinger bør det pr.idag ikke kjøpes LCD i det hele tatt. Er signalene i tilleg analoge vil resultatet bli nærmest katastrofalt dårlig.

Skrevet

Det er en viss sammenheng mellom pris og bildekvalitet, samt et enormt utvalg slik at du bør sette prisen før dete r mulig å gi noen anbefaling.

En annen sak er at dersom du primært skal bruke TV'en til å se på fjernsynssendinger bør det pr.idag ikke kjøpes LCD i det hele tatt. Er signalene i tilleg analoge vil resultatet bli nærmest katastrofalt dårlig.

Men det er vel ikke så aktuelt med plasma for 32 tommer?

Skrevet

Men det er vel ikke så aktuelt med plasma for 32 tommer?

Nei desverre. Minste plasma er 37 tommer.

Dette er desverre et stort dilemme akkurat pr. idag. Før LCD-teknologien får seg et stort og nødvendig løft i behhandlingen av TV-signaler er det i realtiteten ikke noe seriøst alternativ til gammeldags CRT (kasse)TV i 32 tommer og mindre.

Skrevet

Nei desverre. Minste plasma er 37 tommer.

Dette er desverre et stort dilemme akkurat pr. idag. Før LCD-teknologien får seg et stort og nødvendig løft i behhandlingen av TV-signaler er det i realtiteten ikke noe seriøst alternativ til gammeldags CRT (kasse)TV i 32 tommer og mindre.

Hmm... m.a.o.: bedre å beholde min vanlige, gamle tv inntil videre?

Skrevet

Hmm... m.a.o.: bedre å beholde min vanlige, gamle tv inntil videre?

Et stort og rungende JA til den saken, med mindre du har plass til en 37 tommer plasma.

Et par år til så tenker jeg at utviklingen har gått sin gang og at også LCD kan levere akseptable bilder fra TV-kilder.

Skrevet

Sanhet med modifikasjoenr. Jeg har en 32" LCD på soverommet, analoge signaler som tom er splittet. Helt topp bilde, mye bedre enn gamle 28"'en.

Skrevet

Et stort og rungende JA til den saken, med mindre du har plass til en 37 tommer plasma.

Et par år til så tenker jeg at utviklingen har gått sin gang og at også LCD kan levere akseptable bilder fra TV-kilder.

Ok, tusen takk skal du ha :-) Jeg får vurdere 37 t. plasma hvis lommeboka er enig i det!

Skrevet

Sanhet med modifikasjoenr. Jeg har en 32" LCD på soverommet, analoge signaler som tom er splittet. Helt topp bilde, mye bedre enn gamle 28"'en.

Har du? Hvilket merke/modell er det du har - og sånn ca. til hvilken pris?

Skrevet

Har du? Hvilket merke/modell er det du har - og sånn ca. til hvilken pris?

Thomson intuiva heter den, den kom inn til lefdal den dagen vi kjøpte den.

Vi betalte ca 10.000.

jeg vil dog bemerke at 42" panasonic plasmaen vi har på stua er verd de 5000 mer vi betalte for den. (er en litt eldre modell, men er HD ready og spiller HD som bare juling).

At en dust på ekspert senere prøvde å hånle av denne modellen når han skulle prakke på min morfar en 32" til nesten 20.000 er forøvrig en kurositet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...