Gå til innhold

Jeg gjorde det nesten!

Anbefalte innlegg

Gjest Tør ikke nick nå
Skrevet

Jeg var på et veldig bra julebord i går, og er litt skremt over meg sjøl. Jeg er gift på 10 året, små barn og hele pakka. Har et veldig bra forhold og alt i orden. Har vært hjemmeværende nå i to år, og jobbet på et sted med bare jenter før. Er aldri ute på byen heller. Nå er jeg i ny jobb, med masse menn rundt meg. Jeg koser meg litt med å få endel oppmerksomhet ;-) Er en trofast type, men synes det er gøy å flørte litt. Men jeg synes det gikk litt langt, søren og jeg kiler i magen når jeg tenker på det. Oppe i hodet mitt surrer det fælt nå! Forestiller meg et eventyr, men tenker på alt jeg har å miste. Ååå, skrekk og gru, jeg har noen djevler å jobbe mot nå! Han er en godt voksen, respektert kjekk mann, vi danset mye og ganske tight, Han sa han var helt satt ut. Han ville gjerne dra derifra for å ta en drink et sted. Men det turte jeg ikke. Hvordan skal dette gå. Ikke bra dette her...

Gjest melmøll
Skrevet

Dette er så patetisk....

julebordstider................

ylvali1365381015
Skrevet

Vel, man kan som hatsumomo kalle det patetisk, men jeg skjønne godt hvordan du har det!

Jeg har også vært i dine sko, opptatt og travel på hjemmebane,

barn og oppussing og verv og studier og jobb... Det spiller ingen rolle at man har en fantastisk mann- av og til skorter det på både tilbakemelding, kos og romantikk... Kanskje også sex i perioder. Man blir usikker på sin tiltrekningskraft, alt går i samme forutsigbare gjenge...

Og så blir man kurtisert og oppvartet av en kjekk mann, føler seg med ett sett og begjært, attraktiv og spennende...

Du gjorde imidlertid rett i å avslutte flørten før det ble noe alvorlig og klandreverdig utav det. Du vet hva du har som partner. Det er en forpliktelse. Og trår du over grensen setter du deres forhold og alt og alle som måtte være involvert i fare.

Jeg har opplevd det du beskriver, og det kan føles befriende og forførende at noen gir deg såppas mye oppmerksomhet. Bare vit hva du har, hva du risikerer...

Og ikke fall for fristelsen til å gamble med det, med mindre du vil bryte ut av forholdet.

Skrevet

Vel, man kan som hatsumomo kalle det patetisk, men jeg skjønne godt hvordan du har det!

Jeg har også vært i dine sko, opptatt og travel på hjemmebane,

barn og oppussing og verv og studier og jobb... Det spiller ingen rolle at man har en fantastisk mann- av og til skorter det på både tilbakemelding, kos og romantikk... Kanskje også sex i perioder. Man blir usikker på sin tiltrekningskraft, alt går i samme forutsigbare gjenge...

Og så blir man kurtisert og oppvartet av en kjekk mann, føler seg med ett sett og begjært, attraktiv og spennende...

Du gjorde imidlertid rett i å avslutte flørten før det ble noe alvorlig og klandreverdig utav det. Du vet hva du har som partner. Det er en forpliktelse. Og trår du over grensen setter du deres forhold og alt og alle som måtte være involvert i fare.

Jeg har opplevd det du beskriver, og det kan føles befriende og forførende at noen gir deg såppas mye oppmerksomhet. Bare vit hva du har, hva du risikerer...

Og ikke fall for fristelsen til å gamble med det, med mindre du vil bryte ut av forholdet.

Hvorfor går dere på julebord om det er så hersens vanskelig for dere å holde fingrene av fatet da?

Hvis forholdet dere er i, er shaky, så er det siste dere bør gjøre å trulse av sted på et julebord for drikken flyter og hemningene er blåst bort.

Hva søren er vitsen?! Alle vet jo hva som skjer på julebord, alle vet farene, MEN ALLIKEVEL så går dere?

Som om man har papp i hodeskallen istedenfor hjerneceller.

Det er bare så ufattelig tåpelig å lese om, spesielt "har et fint forhold hjemme".

Hvor fanken fint kan det forholdet være når man i det hele tatt vurderer å bli med et menneske hjem eller hvor enn det måtte være?

Pokker heller, skyld på alkoholen! Men det er bare pisspreik! Dere har selv ansvar, uansett hvor mye alkohol det er i bildet.

INGEN formildende omstendighet, all den tiden dere vet om hva som skjer på julebord og allikevel er dumme nok til å gå.

*litt hissig*

Gjest Tør ikke nick nå
Skrevet

Hvorfor går dere på julebord om det er så hersens vanskelig for dere å holde fingrene av fatet da?

Hvis forholdet dere er i, er shaky, så er det siste dere bør gjøre å trulse av sted på et julebord for drikken flyter og hemningene er blåst bort.

Hva søren er vitsen?! Alle vet jo hva som skjer på julebord, alle vet farene, MEN ALLIKEVEL så går dere?

Det er bare så ufattelig tåpelig å lese om, spesielt "har et fint forhold hjemme".

Hvor fanken fint kan det forholdet være når man i det hele tatt vurderer å bli med et menneske hjem eller hvor enn det måtte være?

Pokker heller, skyld på alkoholen! Men det er bare pisspreik! Dere har selv ansvar, uansett hvor mye alkohol det er i bildet.

INGEN formildende omstendighet, all den tiden dere vet om hva som skjer på julebord og allikevel er dumme nok til å gå.

*litt hissig*

Litt hissig ja...

Jeg har aldri hatt problemer med å holde fingrene av fatet, ikke har jeg et "shaky" forhold heller som du sier. Prøver ikke å lage unnskyldninger heller. Ihvertfall ikke her inne! Men jeg er bare et menneske som blir utsatt for noen fristelser ;-)

Men jeg gjorde det ikke!!! He he...

(Takk ylvali)

Skrevet

Du skriver "hvordan skal dette gå". Du gjorde jo det rette, avsluttet før det hele gikk for langt.

Hva frykter du egentlig da?

Skrevet

Du driter selvfølgelig i å være utro! Alt annet er uhørt!!!

ylvali1365381015
Skrevet

*litt hissig*

"LITT hissig"? ;-) Narr meg ikke til å le...

Du har nok forlest deg på tabloide oppsalg i den ikke altfor seriøse dagspressen, kjære deg...

Julebord er så mangt.

Men er man ansatt et sted hvor alle møtes til julebord, og det forøvrig er en fin arbeidsplass der man trives godt, ser jeg det som unaturlig å ikke delta.

"Nei, jeg er lykkelig gift, så desverre kan jeg ikke komme"?

Nånei, det skjer nok ikke på den måten.

Enhver er ansvarlig for sine handlinger, julebord eller ellers. Jeg har ikke hatt julebord, men heller vanlige cafekvelder med venninder som sammenligningsgrunnlag. Det går nemlig fint an å sette seg selv i fare for flørt og kurtise uten å oppsøke risikosituasjoner.

Hvem vet: kanskje du også en dag vil erfare at forholdet ditt er periodevis dårlig, og at andres kurtise blender deg?

Jeg sier jo at det riktige er å tenke seg grundig om, og ikke falle for øyeblikkets fristelser... Hva er du da så opprømt over??

Man må jo gi hverandre frihet og tillit som partnere uansett?

Skrevet

Det var veldig VELDIG lurt av deg å ikke gjøre noe "galt". Du får kose deg med familien din i jula. Det hadde ikke ført noe som helst godt med seg om du kyssa eller ble med fyren hjem. Du hadde bare fått det helt sinnsykt jævlig med deg selv. Lover!

Chance1365380587
Skrevet

Takk for litt respons! Deilig å få lufta seg her! Jeg er selvfølgelig veldig glad for at jeg sa nei. Nå har jeg fått summa meg, og tenker litt mer klart. Det kommer jo til å ligge noe i lufta på jobben, men det får det bare være.

Skrevet

*litt hissig*

Himmel, er det noe å bli så hissig for da?

Damen i innlegget gjorde ikke noe galt, men ble litt sjarmert av oppmerksomheten. Har du aldri blitt det?

Der er liksom ikke slik at bare det er julebord så ligger alle å Kn**** under bordet, bare fordi avisene skriver om utroskap på slike tilstelninger. Verden er ikke sort/hvit!

Skrevet

Men du vet, du gjorde ikke noe galt. At man kan bli sjarmert, er en ting. Og å danse tett med en annen enn mannen din, er... tja... ikke utroskap, iallefall. Du styrte unna - og det vil jeg tro du er glad for i dag!

Hadde alle bare styrt unna, hadde skilsmissestatistikken sett ganske annerledes ut, vil jeg tro!

Skrevet

*litt hissig*

Man går da på julebord uavhengig av "status" på forholdet??! Det er jo en sammenkomst i forbindelse med jobben, hvor man skal hygge seg med kollegaer.... Vanligvis er i alle fall det intensjonen til de fleste av oss, vil jeg tro?! Vi går da ikke på julebord for å gå på jakt, eller prøve å være utro etter beste evne??

Skrevet

Man går da på julebord uavhengig av "status" på forholdet??! Det er jo en sammenkomst i forbindelse med jobben, hvor man skal hygge seg med kollegaer.... Vanligvis er i alle fall det intensjonen til de fleste av oss, vil jeg tro?! Vi går da ikke på julebord for å gå på jakt, eller prøve å være utro etter beste evne??

Nei, men merkelig nok er det det som skjer.

Hvis man har flørtet med noen på jobb til daglig, så trenger man ikke være hjernekirurg for å vite hva som SANNSYNLIGVIS skjer når man tar videre denne flørtinga under store mengder alkohol på et julebord.

Skrevet

Nei, men merkelig nok er det det som skjer.

Hvis man har flørtet med noen på jobb til daglig, så trenger man ikke være hjernekirurg for å vite hva som SANNSYNLIGVIS skjer når man tar videre denne flørtinga under store mengder alkohol på et julebord.

Man gjør jo ikke det da... Det er jo ikke derfor man drar!ikke jeg - og ikke de jeg kjenner i alle fall.

ylvali1365381015
Skrevet

Litt hissig ja...

Jeg har aldri hatt problemer med å holde fingrene av fatet, ikke har jeg et "shaky" forhold heller som du sier. Prøver ikke å lage unnskyldninger heller. Ihvertfall ikke her inne! Men jeg er bare et menneske som blir utsatt for noen fristelser ;-)

Men jeg gjorde det ikke!!! He he...

(Takk ylvali)

:-)

Ikkeno å takke for! ;-)

Tror de fleste skjønner hva du mener, iallefall de som har vært i et forhold en stund...

Skrevet

Har vært borti noe lignende.. Men bare la d gå over av seg selv. 99% sikkert at det er bare spenningen og flørten som gjør at du føler slik...

Når du får det litt på avstand, så ler du bare av det...

Men pass på nå i begynnelsen at du ikke lar det gå videre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...