Gjest Thank's a lot ;) Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Er i sving med nye benkeplater på kjøkkenet, og vurderer ny komfyr. Ønsker noen for- og imot - svar på hva som er best. Snekkeren mener jeg bør skifte ut min gamle komfyr, til fordel for en ny, innfellbar. Det vil bli mye penere, sier han. Enig? Uenig? Selv Aner jeg ikke! Må jeg da kjøpe en av disse små komfyrene, som det er meningen med en skuffe under? Og ekstra kjøkkeninnredning rundt? Eller kan jeg kjøpe en stor, vanlig, med topplokk som kan felles inn i benkeplaten? Er kjeramisk topp å anbefale, eller ikke? Har hørt de er vanskelige å holde rene? Og at det tar lang tid før maten varmes opp? Håper ikke dette var altfor forvirrende. Isåfall er grunnen at jeg er forvirret selv ;-) Kan noen hjelpe meg med denne avgjørelsen, ved å komme med synspunkter og erfaringer? På forhånd 0 Siter
Søssa Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Innfellbar induksjonstopp ville jeg kjøp. Deilig å slippe å dra fram komfyren for å vaske mellom og bak er en av fordelene. Jeg synes toppen er enkel å holde ren, har ikke opplevd at noe brenner seg fast. 0 Siter
Gemini Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Med vaskemiddel for keramisk topp, og en medfølgende skrape (egentlig en vindusskrape for fjerning av maling på vinduer), så er det null problemer med å holde en keramisk topp ren. Jeg vil for øvrig anbefale en innebygget stekeovn i arbeidshøyde, fremfor under benken. Det er mye behageligere å sette inn og ta ut maten når man slipper å stå bøyd. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Skulle jeg kjøpt ny komfyr i dag ville det blitt induksjon. De blir mye fortere varme enn gammeldagse. Innfellbart er veldig greit, da slipper man matrester bak komfyren. Mye enklere å vaske. Du må nok ha en topp som er beregnet på innfelling, og ikke en vanlig stor komfyr. 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Hiver meg på tipset om induksjonstopp. Ville ikke byttet. Og stekeovn litt opp i høyden. Men da blir det kanskje plutselig mye ekstra jobb på kjøkkenet ditt. Vi fikk ikke til dette da vi lagde nytt kjøkken i sommer, men det fungerer utmerket med stekeovn under også altså. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Må si meg enig med de andre her, innfellbar induksjon. Enkel og holde ren ved midler som passer, og den skrapa. Maten blir raskere ferdig. Det aller beste er faktisk gass. Jeg har begge deler, 3 gassbluss og 2 induksjon. Og som Gemini sier, har du mulighet til og ha selve stekeovnen i arbeidshøyde, altså i ett skap, er det mye bedre. Da slipper du og bøye deg for og ta inn og ut maten. Jeg har kolonialskuffer under stekeplatene istedenfor selve stekeovnen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.