Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere dette på julaften?

Åpner dere en og en så alle får se, eller deler dere ut også ser man på hverandres gaver etterpå?

Skrevet

Vi er så mange, at vi åpner ikke en og en. Men i år gjør vi det litt annerledes. Vi skal til mine foreldre på julaften, og vi blir 11 personer. Derfor tar vår familie en mini-julaften på lille julaften, og åpner våre pakker da. Vi orker ikke å drasse et tonn med gaver frem og tilbake. Så på lille julaften, håper jeg vi kan åpne en og en og kose oss med hver enkelt gave.

Gjest catiki21
Skrevet

Vi er så mange, at vi åpner ikke en og en. Men i år gjør vi det litt annerledes. Vi skal til mine foreldre på julaften, og vi blir 11 personer. Derfor tar vår familie en mini-julaften på lille julaften, og åpner våre pakker da. Vi orker ikke å drasse et tonn med gaver frem og tilbake. Så på lille julaften, håper jeg vi kan åpne en og en og kose oss med hver enkelt gave.

Sånn gjør jeg det også! Jeg har fått gaver til sendt hit jeg bor, selv skal jeg feire jul et annet sted så jeg åpna noen julegaver i natt og noen når jeg våkna idag! Sikkelig koslig å åpne julegaver sånn. Måtte ta det allerede denne helga for jeg reiser tidlig på tirsdag! Får julegaver på julaften også, det er så koslig. Men synes det er kosligst å tenke på andre!

Skrevet

Sånn gjør jeg det også! Jeg har fått gaver til sendt hit jeg bor, selv skal jeg feire jul et annet sted så jeg åpna noen julegaver i natt og noen når jeg våkna idag! Sikkelig koslig å åpne julegaver sånn. Måtte ta det allerede denne helga for jeg reiser tidlig på tirsdag! Får julegaver på julaften også, det er så koslig. Men synes det er kosligst å tenke på andre!

Ja, det er utrolig moro - og faktisk mer forventning - forbundet med å glede seg til å se ansiktene på de man har kjøpt presanger til. Særlig hvis man føler at man har vært fornøyd med julehandelen, som jeg gjør i år :-)

Gjest catiki21
Skrevet

Ja, det er utrolig moro - og faktisk mer forventning - forbundet med å glede seg til å se ansiktene på de man har kjøpt presanger til. Særlig hvis man føler at man har vært fornøyd med julehandelen, som jeg gjør i år :-)

Så bra du er fornøyd med julehandelen i år! Selv har jeg vært syk i høst, kom meg igjennom mine eksamener. Nå de siste dagene bruker jeg til å få skrevet julekortene. Ting tar tid! Men kommer vel igjennom alt tilslutt! God jul til deg!

Skrevet

Så bra du er fornøyd med julehandelen i år! Selv har jeg vært syk i høst, kom meg igjennom mine eksamener. Nå de siste dagene bruker jeg til å få skrevet julekortene. Ting tar tid! Men kommer vel igjennom alt tilslutt! God jul til deg!

God jul til deg også!

Håper du får tid til å slappe av og kose deg i jula etter en høst med eksamen og sykdom. Ta deg tid til å sette deg ned å føle på julefreden! :-)

Skrevet

Vi tar en og en. Slik at alle ser hvem som får hva. Det tar tid og er koselig :o)

Skrevet

Vi begynner alltid med en og en slik at alle kan se på, men etterhvert slenges bare pakkene hit og dit og ingen får med seg hva andre får.

Gjest Underskrift
Skrevet

En og en gave, og vi takker alltid med en gang.

Hos oss er det "fyfy" og bare slenge opp den ene gaven etter den andre.

Vi bruker lang tid og koser oss.

MVH

Skrevet

Vi har gjort det litt forskjellig, men dit jeg skal i år pleier de å dele ut alle pakkene og så åpner man en pakke hver etter tur slik at alle får se hva alle får. :o)

Skrevet

Normalt når vi er alene vi fem og kanskje svigermor, min mor og kjæresten er her, så åpnes en gave av gangen. I år blir det 7 barn, og da tror jeg alle får en hver samtidig for å få litt fortgang i dette. Vi får ta det som det kommer ;)

Skrevet

Vi voksne (og evt eldre barn) deler ut alle pakkene, og deretter åpner vi en og en og bruker lang tid.

De minste får åpne sine pakker før middagen. Men også da prøver vi å ha en viss orden og oversikt. :o)

Skrevet

Gavene deles ut, så ser vi på hverandres gaver etterpå. Å åpne én og én hadde tatt for lang tid.

Skrevet

Julegaveåpningen kan ta ca 4 timer.. Annet hvert år, da er vi mange. Men så koselig. En deler ut gaver, leser høyt til og fra, og så venter til mottakeren har åpnet før h*n deler ut en ny.

Noen ganger har det vært ekstremt mye gaver, og tilslutt har folk blitt så utålmodige at to-tre stykker åpner samtidig. Selv synes jeg bare det er gøy at det varer lenge! :)

Skrevet

Vi begynner så pent med overrekking og oppakking så alle får se, men etterhvert som tiden går blir vi mindre nøye på at alle må få se alt som pakkes opp.

I fjor satt vi 2,5 time med dette, i år er jeg redd det drøyer ennå lenger siden det kommer fler som skal feire med oss, samt at lillegutt nå er 2,5 år og kommer til å få en hel haug med gaver...

Jaja, en gang i året må vi da tåle ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...