Gå til innhold

Danske skoler, palestinakonflikten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jødisk-danske elever trakasseres på danske skoler. Sider som nevner Israel rives ut av skolebøker. Konflikten kommer nærmere oss.

Norske jøder er skremt fra før, vi er heller ikke frie, og vi vet hvor norske lærere står i dette?

Ingen norske elever tør gå med davidstjernen lenger. Jo nærmere Oslo Øst, jo verre.

At unger i Norge og Danmark skal gjøres ansvarlig for hva som skjer i en absurd og hatefull konflikt på andre siden av jorda, er .....

Skrevet

Veldig oppskrytt av deg....

Jeg er imot Islam, ikke mot muslimer generelt. Synes den muslimske tro er horribel, og min datter får aldri gifte seg med en muslim...

Jeg tror ikke at muslimer vil overta Europa, til det er vi for opptatte av våre rettigheter. Som troende ser jeg mye av det muslimene ser av frafall, egoisme, grådighet, maktønske etc. Forskjellen er at jeg aldri kunne tenke meg å påtvinge noen noe som helst.

I følge min Gud har vi fri vilje, i følge Islam har vi det ikke, alt er forutbestemt...

Men å mobbe folk i tide og utide, er bare dumt!

Skrevet

Jeg er imot Islam, ikke mot muslimer generelt. Synes den muslimske tro er horribel, og min datter får aldri gifte seg med en muslim...

Jeg tror ikke at muslimer vil overta Europa, til det er vi for opptatte av våre rettigheter. Som troende ser jeg mye av det muslimene ser av frafall, egoisme, grådighet, maktønske etc. Forskjellen er at jeg aldri kunne tenke meg å påtvinge noen noe som helst.

I følge min Gud har vi fri vilje, i følge Islam har vi det ikke, alt er forutbestemt...

Der fikk jeg en e-post:

----------------------

Det er fuldstændig uacceptabelt, at danske jøder udsættes for chikane i skolerne. Det siger uddannelsesordfører Martin Henriksen som en reaktion på Jyllands-Postens oplysninger om, at dansk-jødiske børn bliver generet af muslimske børn i skolerne.

- Vi kan og skal ikke acceptere, at Palæstina-konflikten importeres til det danske undervisningssystem. Når jeg eksempelvis hører, at siden med Israel rives ud af geografibøgerne, løber det mig koldt ned ad ryggen, siger Martin Henriksen. Han peger på, at skolerne og kommunerne har et stort ansvar.

- Det er skoleledelsernes pligt at forhindre mobning og chikane, uanset hvilken gruppe det drejer sig om. Her må vi have lærerne på banen, så der sendes et utvetydigt signal til muslimske elever om, at jødedommen er fuldstændig accepteret i det danske samfund, og det må de også indrette sig efter, påpeger Martin Henriksen. Han er rystet over, at en skoleinspektør ifølge Jyllands-Posten har anbefalet en jødisk lærer at skjule sin identitet for at undgå chikane. Hensynet må nødvendigvis gå den anden vej.

- Jødiske elever må ikke lide under en misforstået hensyntagen til muslimske elever. Det er jo skolernes egen beslutning, men j eg har tidligere foreslået at lægge ekstra vægt på undervisning i jødisk og israelsk historie, således at den kritiske holdning i deres hjemmemiljø får en solid modvægt, understreger Martin Henriksen.

- Danmarks Lærerforening burde under alle omstændigheder komme på banen og forklare, hvordan de vil håndtere problemet – for eleverne og forældrene har krav på, at problemet tages alvorligt og ikke drukner i politisk korrekthed, fastslår Martin Henriksen.

-------------------------

Det var altså ikke noe jeg fant på nå.

Jeg er i mot islam - og muslimer som sier og gjør slik profeten har befalt og meler sin egen kake på bekostning av andre.

Det er en uhyre primitiv handling av muslimer å anklage jøder i Danmark, rive ut sider av bøker og trakassere elever. Hvem har fortalt barn at lokale jøder og Israel skal hates? De finner ikke på det selv. Hvem forteller barn at danskere er dekadente og laverestående individer, at muslimer er det nye herrefolket, overlegne alle andre med egenskaper, evner og verdifulle kunnskaper som profeten har gitt dem?

Skrevet

Nå er det vel ikke du som bestemmer hvem din datter kommer til å gifte seg med. Og om du skulle ha medbestemmelses rett, så minner det jo sterkt om hvordan andre religioner arrangerer ekteskap.

Skrevet

Nå er det vel ikke du som bestemmer hvem din datter kommer til å gifte seg med. Og om du skulle ha medbestemmelses rett, så minner det jo sterkt om hvordan andre religioner arrangerer ekteskap.

Fniiiz, tenkte akkurat det sammen da jeg leste det :-) Vi kan vel alltid ha (sterke) ønsker mht våre barn, men når det gjelder hvem de skal gifte seg med så må vi strengt tatt holde meningen vår for oss selv. Om vi ikke skal bli like ille som dem vi kritiserer ;o)

Gjest Big little Brother
Skrevet

Er mobbing av jødisk-danske barn verre for deg enn at muslimsk-danske elever trakasseres på danske skoler?

Skrevet

Er mobbing av jødisk-danske barn verre for deg enn at muslimsk-danske elever trakasseres på danske skoler?

I grunnen ikke, men vi kan gjerne diskutere det også. Har du noe stoff om det?

Jeg åpnet med en form for organisert, målrettet trakassering.

Vi har også generell mobbing i skolene, men jødeforfølgelsene er noe nytt.

Seksuell trakassering av jenter er kraftig øket, også her i landet. I Oslo mest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...