Gå til innhold

Enda en tråd om Mens!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Når jeg skal ha mens og litt i perioden så er jeg så godtesyk, hva kommer det av? Andre som også er det her eller? Å en annen ting, hvorfor er en sjokolade stortsett brun om den ikke er tilsatt fargestoff?

Skrevet

Det er blodsukkeret som faller like før mens. Da blir man godtesyk. Et godt råd er å spise en gulrot i ny og ne. Den opprettholder jevnt nivå på blodsukkeret.

Gjest TanteRød
Skrevet

Jupp! (knakse,knaske) Godtesyk til tusen. Men jeg aner ikke hvorfor.

Skrevet

Sjokolade lages vel av kakao? Og kakaopulver lages av kakaobønner, som er brune.

Gjest catiki21
Skrevet

Sjokolade lages vel av kakao? Og kakaopulver lages av kakaobønner, som er brune.

Ja det lages vel av kakaobønner, bare synes det er litt morsomt med bare brun sjokolade. En skulle funnet om noen andre farger også som ikke var proppet av "gift". Mye rart jeg kommer opp med;)! Men må du kose deg i jula. Nå stikker jeg snart fra Dol før jul.

Gjest catiki21
Skrevet

Jupp! (knakse,knaske) Godtesyk til tusen. Men jeg aner ikke hvorfor.

Hater litt at jeg blir så godtesyk! Spesielt nå som det snart er jul. Bare en uke til julaften:)! Men bedre tidspunkt for mens skal man lete lenger etter, passet perfekt. Rett etter eksamenene var ferdig og før jeg reiser på juleferie, helt topp. Nå fant jeg en klemmentin, prøver å få bort trangen på godteri. God jul!

Gjest catiki21
Skrevet

Det er blodsukkeret som faller like før mens. Da blir man godtesyk. Et godt råd er å spise en gulrot i ny og ne. Den opprettholder jevnt nivå på blodsukkeret.

Tusen takk for det gode rådet. Er ekstra godtesyk nå, det kommer av at det snart er jul og mens. Tok en klemmentin nå, får vel finne en gulerot snart! Takk for tipset og god jul!

Gjest TanteRød
Skrevet

Hater litt at jeg blir så godtesyk! Spesielt nå som det snart er jul. Bare en uke til julaften:)! Men bedre tidspunkt for mens skal man lete lenger etter, passet perfekt. Rett etter eksamenene var ferdig og før jeg reiser på juleferie, helt topp. Nå fant jeg en klemmentin, prøver å få bort trangen på godteri. God jul!

Ja, det er irriterende med det godissuget. Irriterende hele mensen. Men du har rett i at tidspunktet å ha den ikke er det verste, for da er man ferdig med den til jul:) Undrer bare: hvis man tar p-piller og hopper over mensen, slipper man godtesyke og vektoppgang også da, tro?

God jul til deg også!

Skrevet

Hei, du vil kanskje ha en rosa sjokolade? ;) Ser du har fått svaret på fargen. Kan ikke si at jeg får spesielt behov for sjokolade ved mens, men spiser det i hytt og pine i det hele tatt :) Huffda.....

Gjest catiki21
Skrevet

Ja, det er irriterende med det godissuget. Irriterende hele mensen. Men du har rett i at tidspunktet å ha den ikke er det verste, for da er man ferdig med den til jul:) Undrer bare: hvis man tar p-piller og hopper over mensen, slipper man godtesyke og vektoppgang også da, tro?

God jul til deg også!

Jeg kan desverre ikke svare på ditt spørsmål ang. p-piller. Har aldri gått på det. Kanskje det funker, kanskje ikke! Håper du får svar på det!

Gjest catiki21
Skrevet

Hei, du vil kanskje ha en rosa sjokolade? ;) Ser du har fått svaret på fargen. Kan ikke si at jeg får spesielt behov for sjokolade ved mens, men spiser det i hytt og pine i det hele tatt :) Huffda.....

Nei men er du her da pekkaline. Har du ikke nok med å forbrede jula? Hehe. Må bare si at vi har fått god tone sammen her på dol, setter pris på kjenskapet ditt her. Ja, en rosa sjokolade hadde passet bra, jeg er jo ei jente;)! Man skulle hatt litt variasjon synes jeg! Ikke bare brun sjokolade som ikke er tilsatt fargestoff, men også andre. Fins da hvit da, men jeg vil ha farger:)! Ikke lenge jeg blir på dol nå, stikker fra i morgen efta. Siste brente mandel produksjonen er igang nå, men har at og skrive 10 julekort innen kl 12 i morgen. Men det greier jeg vel. Må også pakke sleden før jeg setter kursen mot nordpolen, må hente noen pakker til før jeg kan lande trygt og godt på østlandet! Hvordan går det med deg nå?

Skrevet

Nei men er du her da pekkaline. Har du ikke nok med å forbrede jula? Hehe. Må bare si at vi har fått god tone sammen her på dol, setter pris på kjenskapet ditt her. Ja, en rosa sjokolade hadde passet bra, jeg er jo ei jente;)! Man skulle hatt litt variasjon synes jeg! Ikke bare brun sjokolade som ikke er tilsatt fargestoff, men også andre. Fins da hvit da, men jeg vil ha farger:)! Ikke lenge jeg blir på dol nå, stikker fra i morgen efta. Siste brente mandel produksjonen er igang nå, men har at og skrive 10 julekort innen kl 12 i morgen. Men det greier jeg vel. Må også pakke sleden før jeg setter kursen mot nordpolen, må hente noen pakker til før jeg kan lande trygt og godt på østlandet! Hvordan går det med deg nå?

Du har alt på G ser jeg :) Det er bra! Joda jeg begynner å stresse ned littegrann nå tror jeg. Fikk handlet juletre i dag til ungenes store lettelse. (de var vel redd vi ikke skulle rekke det). Har nettop satt ny kromkakedeig som jeg skal trylle kaker utav morgen. (min forrige klussa jeg til med en halv kilo sukker for mye!!!! :)

Hente pakker sier du, er det fra familie til familie du skal ha med da? Greit å slippe frakt hehe. Synes jeg ser deg med slede ;)

Gjest TanteRød
Skrevet

Jeg kan desverre ikke svare på ditt spørsmål ang. p-piller. Har aldri gått på det. Kanskje det funker, kanskje ikke! Håper du får svar på det!

Kan vel ikke starte enda en mens-tråd nå...:-p Får håpe noen som bruker p-piller på den måten ser dette innelegget og kan svare:)

Gjest catiki21
Skrevet

Kan vel ikke starte enda en mens-tråd nå...:-p Får håpe noen som bruker p-piller på den måten ser dette innelegget og kan svare:)

Ja vi får håpe noen ser deg under denne tråden og svarer deg. Hadde vært fint å fått svar på det du lurte på.

Gjest catiki21
Skrevet

Ja vi får håpe noen ser deg under denne tråden og svarer deg. Hadde vært fint å fått svar på det du lurte på.

Skrevet

De første dagene er jeg som regel drita sur og har liten lyst på noe som helst, men på slutten melder godtesuget seg for fullt.

Gjest catiki21
Skrevet

Du har alt på G ser jeg :) Det er bra! Joda jeg begynner å stresse ned littegrann nå tror jeg. Fikk handlet juletre i dag til ungenes store lettelse. (de var vel redd vi ikke skulle rekke det). Har nettop satt ny kromkakedeig som jeg skal trylle kaker utav morgen. (min forrige klussa jeg til med en halv kilo sukker for mye!!!! :)

Hente pakker sier du, er det fra familie til familie du skal ha med da? Greit å slippe frakt hehe. Synes jeg ser deg med slede ;)

Jeg tar å svarer deg på begge dine svar til meg under denne tråden nå! Jeg skal innom nordpolen før jeg setter kursen mot østlandet, det er fordi jeg må stikke på buttikken i morgen og sjekke om det er fler gaver jeg kan handle. Har at å kjøpe til 2 personer! Men vet fortsatt ikke hva jeg skal gi. Hater gaver til mannfolk. Men sånn er det jo! Har en på 40 og en på 55 jeg skal kjøpe til. Men jeg finner vel noe til slutt!

Jeg kommer innom deg tirsdag morgen, håper du er våken da! Jeg tar nemlig morgen toget, håper ingen ser dette svaret til deg og finner ut hvem jeg er:)! Jeg rekker vel å stikke innom deg litt selv om jeg tar toget, hehe! Bare 11,5 timers reise når jeg tar den veien.

Fint du vet litt hvem person jeg er nå! Det var sikkelig koslig med en julefest igår, men fortsatt susete i hode idag, men jeg lever som jeg sa når han kom å sjekka meg før i kveld!

I morgen blir det å stresse å finne gaver, skrive siste julekortene og sende de, pakke inn gaver og pakke generelt!

Ja jeg skal nok komme på dol når jeg har tid, men vet ikke hvor mye jeg får tid til det på de 2 ukene jeg blir på østlandet. Må vel være mest med min familie da og ikke sitte på dol, hehe! Men stikker innom hvis det er en dag jeg ikke gjør noe spesielt!

Fint at det går bra med din jule forbredelse og at dere fikk tak i juletre! Det må en jo ha når det er jul! Håper treet også blir fint pyntet:)!

Men du hvorfor tar en inn et tre og pynter det? Hehe. Også litt urettferdig for trær, noen blir pynta mens andre blir forlatt i skogen. Alle burde blitt verdsatt like mye. *Vi knabber tre i skogen vi, rettere sagt min pappa* Men ikke si det til noen, hehe!

Må du ha en riktig fin jul og et godt nytt år! Håper du får en fin julekveld!

Gjest catiki21
Skrevet

De første dagene er jeg som regel drita sur og har liten lyst på noe som helst, men på slutten melder godtesuget seg for fullt.

oki. Da er vi forskjellig! Jeg har aldri blitt sur mens jeg har fått mens jeg, men var vel deg de første årene jeg hadde det om jeg husker riktig. Men stortsett stråler jeg som en sol! Mitt godtesug kommer på begynnelsen! Må vente til å spise mer godt nå til det er jul!

Skrevet

Men hva med hvit sjokolade da, for det finns jo, er ikke det egentlig sjokolade i det hele tatt?

Gjest catiki21
Skrevet

Men hva med hvit sjokolade da, for det finns jo, er ikke det egentlig sjokolade i det hele tatt?

Ja hvit sjokolade er sjokolade! Lurer på hva det er laget av! Men jeg har lyst på sjokolade med farger, bare ikke med fargestoffer. Men det får vel jeg aldri smake:(!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...