Gå til innhold

Spy, diare...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gutten min begynte å spy ved middagstid og har siden da spydd ca 6-7 ganger. Han har diare. Det jeg lurer på er (fordi det må sikkert gå sin gang) er om hva jeg kan gi han slik at han får i seg noe næring? Blir han veldig svak blir det til legevakta. Prøver meg bare frem her.

Setter pris på tips takk.

Mvh Zela

Skrevet

er vel omgangssyke han har.. kan spise litt loff og brus uten kullsyre..

Skrevet

Har du prøvd og søke her? Spesielt på småbarn-forumet. Ligger mange tråder med gode råd der. Men nå husker jo ikke jeg alle de rådene

Viktig med masse drikke iallefall! Blande farris med eplemost skal være bra. Pass på at det ikke er for mye kullsyre, da kommer det lettere opp.

God bedring!

Gjest ingen fare enda
Skrevet

Cola er bra, rist ut kullsyren å gi han det, mariekjeks er også bra.

Du skriver ikke hvor gammel han er. Men det er ingen fare for næring o.l. enda :).

Skrevet

Cola er bra, rist ut kullsyren å gi han det, mariekjeks er også bra.

Du skriver ikke hvor gammel han er. Men det er ingen fare for næring o.l. enda :).

Du han blir 3 i mars han. Jeg er bekymret og det er vondt for meg å se han slik. Han våkner av at han må spy. Kan bare forestille meg å skremmende det er for han :(

Gjest ingen fare enda
Skrevet

Du han blir 3 i mars han. Jeg er bekymret og det er vondt for meg å se han slik. Han våkner av at han må spy. Kan bare forestille meg å skremmende det er for han :(

Husker da snuppa vår var to år, da fikk hun skikkelig omgangsyke.

Jeg lå i saccosekken på stuegulvet med henne, vi hadde bøtta ved siden av oss, jeg hater å tørke spy, da spyr jeg selv, så vi prøvde begge to å få tak i bøtta før det kom, og vi blei kjempeflinke begge to :). Ga henne cola (sukker) uten kullsyre.

Vi holdt på i to dager med denne sjauen, etterhvert ga det seg, og hun kom seg fort igjen etterpå.

Skrevet

Husker da snuppa vår var to år, da fikk hun skikkelig omgangsyke.

Jeg lå i saccosekken på stuegulvet med henne, vi hadde bøtta ved siden av oss, jeg hater å tørke spy, da spyr jeg selv, så vi prøvde begge to å få tak i bøtta før det kom, og vi blei kjempeflinke begge to :). Ga henne cola (sukker) uten kullsyre.

Vi holdt på i to dager med denne sjauen, etterhvert ga det seg, og hun kom seg fort igjen etterpå.

å ok vel skal kjøpe det asap. TUSEN takk for svar og alt altså. føler meg plutselig ikke så alene :D Jeg får se det an. Men morsinstinktet mitt sier at jeg skal se å vente litt å hvis jeg føler at det er på tide med legevakt drar jeg. Men nå skal jeg bare gjøre mitt beste og kjøpe cola, mariekjeks, mozell og farris :) takk alle!

Mvh Zela

Skrevet

er vel omgangssyke han har.. kan spise litt loff og brus uten kullsyre..

Brød er vanskelig å spy..

Skrevet

Brød er vanskelig å spy..

men loff er hvertfall bra å spise om man har spysjuke...

Skrevet

Den største faren for små barn er uttørking. Hvis han ikke får i seg drikke er det mulig du bør ta turen på legevakten allerede i dag.

Skrevet

få i han nok drikke!! lillesøstera mi fikk kramper fordi at kroppen gikk inn i væsketap-sjokk, noe som kan være farlig. det så ut som et epilepsianfall (legen sa at det var ganske likt). hu måtte bli på legevakta noen timer til observasjon.. så mitt tips: hold et øye med han. og ring legevakta hvis det fortsetter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...