Gå til innhold

hvis en far får mistanke om at mor mishandler barna, hvorfor flytte ut ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.ht.no/ntb/innenriks/article66299.ece

"Denne mistanken ble sterkere og sterkere og var en utløsende årsak til at han flyttet fra kvinnen som nå er siktet for barnedrap."

Dette skjønner jeg ikke. Hvis man er redd for at moren mishandler barna, hvorfor flytter han ut? Om man ønsket å beskytte barna ville det vel vært bedre å bo der for å følge med, eller å ta med seg barna og dra?

?

Skrevet

Det fatter ikke jeg heller men det er vel ikke alltid man har et valg.

Skrevet

Dersom han hadde tatt med seg barna ville han blitt anmeldt for kidnapping, og sannsynligvis fradømt enhver rettighet ifm barna.

I tillegg var han gjerne redd for å bli mistenkt selv.

Skrevet

Ikke godt å si, men det kan være at han var redd for selv å bli mistenkt. Det kan være at han levde i en angst hele tiden og måtte forsøke å komme seg vekk.

Han levde nok i stor uvisshet og håpløshet. Han skjønte vel at han ikke ville klare å hindre det, i og med at det alltid skjedde når han ikke var der. Han følte kanskje at han måtte gjøre noe og valgt å flytte fra henne.

Skrevet

Ikke godt å si, men det kan være at han var redd for selv å bli mistenkt. Det kan være at han levde i en angst hele tiden og måtte forsøke å komme seg vekk.

Han levde nok i stor uvisshet og håpløshet. Han skjønte vel at han ikke ville klare å hindre det, i og med at det alltid skjedde når han ikke var der. Han følte kanskje at han måtte gjøre noe og valgt å flytte fra henne.

Ja -. og de gjorde jo noe - familien hennes meldte jo fra til barnevernet. Han hadde ikke kunnet hindre dette likevel - om han ikke hadde villet bli bura inn for kidnapping,

Man vet jo ikke hva sånne mødre er i stand til - før de gjør det egentlig. Grusomt.

Skrevet

Det samme lurte jeg fælt på da jeg leste avisen igår!!

Skrevet

Det samme lurte jeg fælt på da jeg leste avisen igår!!

Ja jeg syntes det hørtes svært merkelig ut. Om jeg leve sammen med en som jeg fryktet mishandlet barna mine så hadde jeg først flyttet ut med barna. Hadde ikke det gått hadde jeg blitt der for å beskytte barna mine best mulig.

Skrevet

Ja jeg syntes det hørtes svært merkelig ut. Om jeg leve sammen med en som jeg fryktet mishandlet barna mine så hadde jeg først flyttet ut med barna. Hadde ikke det gått hadde jeg blitt der for å beskytte barna mine best mulig.

Samme her! Aldri i verden om jeg hadde overlatt ungene mine alene sammen med mannen min dersom jeg mistenkte han for å bruke vold mot dem :-(

Skrevet

Det vi får presentert i avisen er gjerne en forenklet versjon som ikke engang trenger å være førstehånds informasjon. Virkeligheten er gjerne litt mer kompleks.

Gjest Flystripa
Skrevet

Dette er en tragisk sak.

Barnefaren har nok sikkert vært håpløst forvilet over å ha mistet en sønn - med mistanke om at dette var samboeren syke verk. Han var aldri tilstede når "ting skjedde". Jeg skjønner han på en måte, men på en annen måte ikke.

Grusomt :(

Skrevet

Det vi får presentert i avisen er gjerne en forenklet versjon som ikke engang trenger å være førstehånds informasjon. Virkeligheten er gjerne litt mer kompleks.

Dette sto ikke bare i avisene. dette var noe advokaten til familien sa til media.

Skrevet

Ja -. og de gjorde jo noe - familien hennes meldte jo fra til barnevernet. Han hadde ikke kunnet hindre dette likevel - om han ikke hadde villet bli bura inn for kidnapping,

Man vet jo ikke hva sånne mødre er i stand til - før de gjør det egentlig. Grusomt.

nei, han kunne kanskje ikke hindret det, men han kunne gitt barna en motvekt til den mishandlingen fikk av moren. Når han flytter ut så mister det gjenlevende barnet en stabil og trygg voksenperson.

kanskje han hadde gode grunner, men jeg kan ikke forstå hva som kunne forsvare flyttingen.

Skrevet

Jeg aner ikke hva som foregår oppe i hodet til en far som begynner å mistenke at mor til hans barn mishandler barnet.

Men man skal sannsynligvis være veldig sikker i sin sak før man går til politiet med mistanken.

Det står at han uttrykte sin bekymring for helsepersonell, og at de delte hans bekymring.

Plikter ikke helsepersonell å anmelde forholdet hvis de mistenker at en forelder skader sitt barn?

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Hadde ikke det gått hadde jeg blitt der for å beskytte barna mine best mulig."

Med tanke på at en med Munchhausen by proxy mishandler barna sine når vedkommende er alene, så må det i så fall bli en jobb 24-7. Og hvordan er det mulig uten å gi opp både jobb og et sosialt liv?

Som andre har nevnt her, så er det ikke bare å ta med seg barna og gå.

Jeg vet ikke hvor mye man skal tro på, men det står jo i avisene at barna alltid fikk disse krampene når mor var alene med barna, aldri når andre var til stede.

Mannen delte en grusom mistanke med helsepersonellet, og jeg tror faktisk det krever ganske mye guts å fortelle om slike mistanker om et menneske du lever/har levd sammen med. Han var sikkert i en helt fortvilet situasjon, og han gjorde da _noe_.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...