Gå til innhold

Sykmelding ved hjernerystelse?

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurte på det
Skrevet

Er det vanlig å bli sykemeldt hvis man får en liten hjernerystelse? I tilfelle hvor lenge?

Gjest NurseNovel
Skrevet

Det er vanlig å bli sykemeldt ved hjernerystelse. Hvor lenge er individuelt.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det spørs hva man mener med "liten hjernerystelse". Er det legen som sier at det er det, eller sier legen at han ikke vet, men at det -kan- være en liten hjernerystelse?

Jeg ville sett an dagsformen, bare. Jeg har hatt forholdsvis lette hjernerystelse tre ganger. Den ene gangen var jeg kvalm og svimmel i en liten uke, men da gikk jeg på ungdomsskolen, og gikk på skolen hver dag (hvorfor jeg gjorde det, aner jeg ikke). Den andre gangen var en fredag, og innen mandag var jeg bra igjen. Den tredje gangen gikk jeg ut i ferie den dagen det skjedde. Men jeg skulle på ferie til "pårørende" (altså skulle jeg på besøk til mor og far en tur), så sykehuset vurderte lenge om de skulle rekvirere en flybillett til meg (jeg skulle ta buss), men kom fram til at siden jeg ikke hadde folkeregistrert adresse der kunne de ikke gjøre det. Men jeg hadde neppe "fått lov" til å gå på jobben på noen dager av legen i den sammenheng, nei :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...