Gå til innhold

Hvilken musikk liker eldre mennesker?


Gjest dallim

Anbefalte innlegg

Skal brenne ei CD-plate til bestemor på 80 år. Vet hun liker litt oprette, men har ingen kjennskap til slik musikk og hvilken opretter hun liker. Vet også at hun liker Roger Whittaker (tror det var det han heter). Har du et tips om annnen type musikk de eldre liker? PS hun liker ikke gammeldans o.l.

Jeg kunne jo ha spurt, men da skjønner hun jo hva hun får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ferskentre

Han Richard Clayderman var jo på TV igår. Hva med å ta den der Pour Adeline-saken han er så berømt for. Den er jo nydelig.

Kenny G har også noen fantastiske instrumentallåter.

Ble også minnet på Sissel på TV. Hva med et par av hennes sanger. Vestland, Vestland feks. Og et par til.

Knocking on Heavens Door er også fin. Husker ikke artist. Er det Bob Dylon? Bridge over Trouble Water med Simong & Garfunkel.

Og klassikeren til John Lennon - Imagine! Den liker nok alle aldersgrupper.

Har hun sansen for det romantiske ville jeg tatt med When a Man Loves a Woman. Og I never Promised you a Rosegarden er jo også en flott låt. Med mening i teksten.

Har hun sansen for sambarytmer, ville jeg slengt på Black Magic Woman med Santana. Herlig låt, til å bli i godt humær av.

Kanskje også en låt fra Bjørn Eidsvåg. Ikke å forakte. Og hva med en duett av Jan Teigen og Anita? En fiolinlåt av Tellefsen? Mye fint å velge mellom som eldre mennesker kan mimre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre mennesker kan vel ha like variert musikksmak som andre? Jeg har ei bestemor på noenogåtti som utelukkende liker heslige misjonsviser på norsk, mens min grandonkel i samme aldersgruppe har veldig sansen for Stones, Dylan og en del nyere punk.

Men siden du vet at hun liker Whittaker, kan pandora.com være et fint hjelpemiddel - den foreslår i hvert fall Matt Monro og Neil Diamond som tips for de som liker Whittaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han Richard Clayderman var jo på TV igår. Hva med å ta den der Pour Adeline-saken han er så berømt for. Den er jo nydelig.

Kenny G har også noen fantastiske instrumentallåter.

Ble også minnet på Sissel på TV. Hva med et par av hennes sanger. Vestland, Vestland feks. Og et par til.

Knocking on Heavens Door er også fin. Husker ikke artist. Er det Bob Dylon? Bridge over Trouble Water med Simong & Garfunkel.

Og klassikeren til John Lennon - Imagine! Den liker nok alle aldersgrupper.

Har hun sansen for det romantiske ville jeg tatt med When a Man Loves a Woman. Og I never Promised you a Rosegarden er jo også en flott låt. Med mening i teksten.

Har hun sansen for sambarytmer, ville jeg slengt på Black Magic Woman med Santana. Herlig låt, til å bli i godt humær av.

Kanskje også en låt fra Bjørn Eidsvåg. Ikke å forakte. Og hva med en duett av Jan Teigen og Anita? En fiolinlåt av Tellefsen? Mye fint å velge mellom som eldre mennesker kan mimre til.

hehe, jeg tror du må være ganske ung. Det er ikke bare eldre mennesker på over 80 som liker en del av de låtene du skrev om da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELdre mennesker er like forskjellig som deg og meg. Mine foreldre, som er i slutten av 60-årene, liker klassisk musikk og min far liker jazz i tillegg, og litt rock.

Mine svigerforeldre, som er +/- 70 år, liker svisker og dansemusikk og sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke fast nick

Søk opp innholdet på Lirekassetten, eller Lirekasse-cdene. Dette burde gi en pekepinn om hva slags musikk som kan være aktuelt å få med.

http://www.nb.no/nbvev/eksternvev/assets/images/cd_stor.jpg

Dessuten kan du sjekke ut "Frem fra glemselen"-serien og se hva den inneholder, så finner du sikkert brukbare tips der også.

Sjekk også ut Chet Atkins, The Shadows og The Spotnicks fra denne siden:

http://freddie.spb.ru/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...