Gå til innhold

Kommer vanlige brev frem i normal tid nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Vet du eller?
Skrevet

Kommer såkalt A-post frem i normal tid?

Venter en legeerklæring fra legen min, han skulle sende den som A-post, blir sendt i dag elle i morgen.

Den blir vel ikke forsinket pga all juleposten?

Er litt bekymret nå, for det er viktig at jeg får den i tide. Noe som skal føres inn i et skjema, og kunne ikke opplyses på tlf pga reglementet, blablabla....

Skrevet

Hvis de virkelig får den ut av huset idag eller imorgen, og ikke bare legger den i en kurv og håper noen tømmer den, får du den i løpet av uka.

Det forutsetter at det er OK postombæring der du bor. Enkelte steder er de avhengige av at noen vil jobbe frivillig overtid for å få ut posten hvis noen av budene er syke, og desember er ikke akkurat lavsesong for sykdom.

Det tas inn ekstra sorteringshjelp for juleposten i ukene før jul, så den skal normalt ikke forsinke vanlig post noe særlig.

Gjest Vet du eller?
Skrevet

Hvis de virkelig får den ut av huset idag eller imorgen, og ikke bare legger den i en kurv og håper noen tømmer den, får du den i løpet av uka.

Det forutsetter at det er OK postombæring der du bor. Enkelte steder er de avhengige av at noen vil jobbe frivillig overtid for å få ut posten hvis noen av budene er syke, og desember er ikke akkurat lavsesong for sykdom.

Det tas inn ekstra sorteringshjelp for juleposten i ukene før jul, så den skal normalt ikke forsinke vanlig post noe særlig.

Ja men har ikke A-post en førsteprioritet?

Dette er viktig post fra legen min, info jeg må ha raskt.

Skrevet

Det går sikkert bra. Jeg fikk tilsendt en pakke forleden, den gikk fra avsender på mandag og jeg fikk den på onsdag.

Skrevet

Ja men har ikke A-post en førsteprioritet?

Dette er viktig post fra legen min, info jeg må ha raskt.

A-post går foran B-post. Men det sendes forholdsvis lite B-post.

Og det hjelper ingenting om brevet sendes som A-post dersom det ikke går noe postbud i området ditt i det hele tatt den dagen.

Men jeg tror absolutt at du får brevet i løpet av uka dersom alt vedr. ombæringen går som normalt. Det gjør ingenting om det er mange julekort også på vei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...