Gå til innhold

Hvor dyre julegaver til mann/kone og barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Lutter-ørerøre
Skrevet

Dette har sikkert væt tatt opp ørti ganger før, men spør alikevel.

Hvor dyre julegaver kjøper dere til sambis/ektefelle og barn? får tenåringer og voksne barn dyrere gaver enn de minste barna osv?

Trenger en pekepinn her, har aldri hatt faste summer her i huset ettersom inntektene har variert sånn.

Svar gjerne anonymt.

Skrevet

En tusing pr. barn og gjerne litt over på kjæresten. Skjønt, når jeg tenker meg så sklir jeg glatt over en tusing pr. barn også i år...

Det er så gøy å kjøpe gaver og jeg finner stadig noe det hadde vært gøy å gi dem!

Gjest The one and only
Skrevet

typen min har fått den dyreste ettersom en øyelaseroperasjon ikke er det aller billigste,

ungene har fått for 1000kr.

vi har ett stramt budsjett også,men har klart og fordele en fin sum på hver:)

Skrevet

Spørs litt hva de ønsker seg, hva jeg synes de trenger, og hvordan det står til med økonomien. I fjor brukte jeg ca. tusen på hver, men i år rundt 500.

Skrevet

Ingen ting på min mann, 500,- på minsten og 1000,- på hver av de to største da de får nye mobiler i år.

Skrevet

Barna får ikke så dyre gaver av oss, rett og slett fordi vi var usikre på hva vi skulle kjøpe. Kjøper ikke dyre ting bare for å gjøre det. De er små, om noen år blir det nok forventninger om flotte gaver fra foreldrene, tenker jeg. Barna får derfor gave til et par hundre hver.

Mannen min får gjerne gave til mellom 1000-6000, prisen kan med andre ord variere kraftig. Enkelte av de dyreste gavene har vel vært mer til huset/fellesskapet enn til ham personlig.

Gjest Lutter-ørerøre
Skrevet

Ingen ting på min mann, 500,- på minsten og 1000,- på hver av de to største da de får nye mobiler i år.

Hvorfor ingenting på mannen? har han ikke vært snill nok? ;)

Skrevet

Hvorfor ingenting på mannen? har han ikke vært snill nok? ;)

Nei, det har ikke jeg heller vært;o)

Vi pleier å bruke pengenet til noe dyrt vi trenger til huset. I år tror jeg det blir nytt kjøkkenbord.

Skrevet

Jeg har ikke noen fast pris på hva gaven skal koste. I fjor fikk mannen gave til rundt 3500,- i år får han til 1000,- tror jeg det lander på, barna vet jeg ikke enda, men mellom 500 og 800 antar jeg har ikke helt bestemt hva de skal få enda.

Skrevet

Det er litt forskjellig, men 500-1000,- til ungene, og 1000-2000,- til mannen vanligvis.

I år brukte jeg 2500,- til mannen og ca 750,- til ungene.

Skrevet

Gubben får mer enn planlagt. Kjøpte det jeg hadde planlagt, men en dyrere modell. Dvs. at han får for ca. 2000,-. Jentungen får for 3000,-. Det er ekstraordinært. Stesønn på 15 får for 1100,-.

(Høres urettferdig ut, men han fikk dyr bursdagspresang.)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det varierer litt, men i år får han en gave til rundt 2000 kr.

Skrevet

Sambo fikk for 1000 i fjor, og får for ca. 1700 i år. Vi pleier vel å ligge på rundt 1000, men plutselig går det litt over ;o)

Skrevet

Jeg kjøper for eller gir 1000 kr til hver av ungene. Minstemann får kanskje litt mindre for han får flere presanger fordi han har familie på farssiden som gir men de store får aldri noe fra faren sin eller hans familie.

Gjest you and him
Skrevet

Mannen får for ca. 700-1500. Det dyreste han noen gang har fått kostet 2500,-.

Barna får for 500-1000,-

Skrevet

Det varierer fra år til år og avhenger litt av hva de ønsker seg.

I år ble julegavene til storesøstrene (6 og 9 år) litt dyre. De ønsker seg Nintendo DS og får spill til. Lillesøster får dukke og vogge til dukka. Vogga har fetteren min snekra gratis (han er møbelsnekker).

Mannen min får ny klokke, genser og sokker.

Skrevet

4600 kostet sønnens julegave/bursdagsgave.

sambo har jeg ikke kjøpt til ennå, enten får han til ca 1000 lappen eller vi kjøper noe sammen f.eks fotoapparat.

Skrevet

Jeg regner ikke så nøye på at ungene skal få gaver til nøyaktig samme pris. Det viktigste er at de får noe de ønsker seg/trenger. De siste par årene har vi kjøpt gaver til rundt tusenlappen til hver av dem.

Mannen fikk en ganske dyr gave i år til litt over 3000,- men det er kombinert jul og bursdagsgave, noe han har ønsket seg i mange år. Vi skal egentlig ikke kjøpe så dyre gaver til hverandre... Et år kjøpte mannen og jeg garderobeskap til oss selv til jul. Det var det vi ønsket oss mest av alt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...