Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei! jeg er en gutt på 21 år som har problemer med huden, spesielt i ansiktet. det gjelder ansiktet generelt, men spesielt runft nese, munn, øyne, øyenbryn og panne. huden her er veldig tørr slik at den på visse steder han henge i ganske små flak. dette gjelder også i hodebunnen og kommer spesilt fram etter at jeg har dusjet eller badet. Da "sprekker" liksom huden opp i små deler på visse steder i ansiktet. rundt nesen og øynene danner det seg og et seigt lysegult/hvitt belegg som som er noevanskelig å fjerne. både dette og den tørre huden er som regel noe værre om vinteren når det er kaldt ute. Jeg får og slik gult grums i øyet lett og tungen er veldig ofte ganske hvit pga av belegg og blir lett tørr i munnen når jeg trener. jeg blir lett "forkjølet" i den forstand at jeg er snørrete og grumsete i halsen, men ikke noe mer enn det. Lurer på hva alt dette kan skyldes. det klør ikke noe særlig, men er gangske plagsomt grunnet utseende. har og en del "flekker" ellerpå overkroppen med hud som er hardere, stivere og nuppete. Har hatt det en god stund, men ikke vært hos lege med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25875-t%C3%B8rr-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære hypotesen

Dette høres så plagsomt ut at jeg synes du skal gå til lege. Eventuelt kan du be om en henvisning til hudlege. Et slikt utslett må sees på - det er umulig å si noe fornuftig om det ellers.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25875-t%C3%B8rr-hud/#findComment-107263
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...