Gå til innhold

Hva bruker dere penger på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her høres ut til å spare oog spare for å kjøpe julegaver. Vi har ca 23000 i inntekt pr mnd. Har et nokså høyt huslån, og betaler ca 10000 på lånet hver mnd. Syns egentlig vi har nokså mye penger å kjøpe for. Ihvertfall ikke lyst å klage. Når jeg går ut i jobb etter at poden er 3 år, kommer vi til å tjene kanskje 35 000 pr mnd. Da syns jeg vi får veldig god råd. Klart han må i barnehage da, men hva bruker dere penger på til vanlig egentlig?

God jul til alle sammen!!

Gjest The one and only
Skrevet

vi har en felles inntekt på 36000+ i mnd.vi har 15000 i faste utgifter pr mnd. da er ikke strøm og mobil medregnet.

men sånn i snitt så har vi 20 flak å rutte med.

har spare kontoer til alle fire her..

hjulene går ihvertfall rundt:)

han jobber fullt og jeg 50%

Skrevet

Utgifter og inntekter må sees på oppimot hverandre.

En familie med lav inntekt og nesten null lån kan ha bedre råd enn en familie med høy inntekt og masse lån og utgifter.

Vi bruker ikke mye penger på unødvendige ting, det meste går med til regninger(huslån,strøm,kommunale avgifter, telefon osv) og mat.

Vi går aldri ut og spiser, smaker nesten aldri alkohol, røyker ikke og har billig driftet bil uten lån.

Derfor bruker vi penger stort sett på det nødvendige.

Vi har like mye/lite inntekt som dere, men har alltid for lite penger synes jeg.

Skrevet

Jeg for min del får utbetalt ca. 22.000 kr pr. mnd.

Av dette går ca. 11.000 til leiligheten (renter og avdrag på lån, fellesutgifter, fyring og varmtvann). Ca. 2000 betaler jeg på studielånet. Ellers er det strøm, telefon, forsikring, tv-lisens og avisabonnement som jeg regner som faste utgifter. Tilsammen blir det ca. 15.000 i faste utgifter pr. måned.

Resten (7.000,-) brukes fritt på mat, klær og sko, husholdningsartikler, frisør, tannlege og forskjellige fritidsaktiviteter så lenge det er penger på konto.

Forsørger ingen, og blir heller ikke forsørget av noen.

Har en buffer på ca. en brutto månedslønn på konto, men forsøker å ikke bruke av denne reserven.

Halvt skattetrekk i desember gir litt mer å rutte med til presanger og andre juleutgifter.

Skrevet

Utgifter og inntekter må sees på oppimot hverandre.

En familie med lav inntekt og nesten null lån kan ha bedre råd enn en familie med høy inntekt og masse lån og utgifter.

Vi bruker ikke mye penger på unødvendige ting, det meste går med til regninger(huslån,strøm,kommunale avgifter, telefon osv) og mat.

Vi går aldri ut og spiser, smaker nesten aldri alkohol, røyker ikke og har billig driftet bil uten lån.

Derfor bruker vi penger stort sett på det nødvendige.

Vi har like mye/lite inntekt som dere, men har alltid for lite penger synes jeg.

Rettelse! Vi har i gjennomsnitt hatt like mye i inntekt som dere får når du går ut i jobb (men akk ja, allikevel megadårlig råd).

Skrevet

vi har en felles inntekt på 36000+ i mnd.vi har 15000 i faste utgifter pr mnd. da er ikke strøm og mobil medregnet.

men sånn i snitt så har vi 20 flak å rutte med.

har spare kontoer til alle fire her..

hjulene går ihvertfall rundt:)

han jobber fullt og jeg 50%

Vi har 21 000 igjen pr mnd når lån,forsikringer,kommunale,strøm tlf og sparing er trukket av. Kan ikke klage, men syns mange gjør det. Vi klarer oss bra.

Skrevet

De siste årene har vi brukt mye penger på å betale ned huslånet. (Som vi nesten har klart i år) + kjøp av aksjer + reise.

Ellers er vi relativt sparsommelige og handler mye på salg. Kjøper generelt lite klær o.l. (Det er nok litt mannfolk i meg - jeg blir bare såååå sliten av å shoppe)

Skrevet

Jeg & typen har rundt 40.000 utbetalt i mnd.

Har ikke lån eller noe så det er greit.

Dvs. jeg har lån til han da, siden han har gryn fra før av liksom :-)

Siden jeg betaler 10 lapper i mnd på 'lånet' mitt, så har vi jo 30 igjen.

Vet ikke hvor de forsvinner!

Skrevet

40000 utbetalt? Dere er heldige...

:-)

Skrevet

Vi har 21 000 igjen pr mnd når lån,forsikringer,kommunale,strøm tlf og sparing er trukket av. Kan ikke klage, men syns mange gjør det. Vi klarer oss bra.

Du har da heller ikke grunn til å klage, jeg sitter igjen med mellom 3000 og 4000 kr når de faste regningene er betalt. Men vi overlever på det da.

Gjest komodora
Skrevet

hvis du betaler de til typen din har dere vel fortatt 40?:-)

Skrevet

God og dårlig råd er alltid relativt..

Vi har vel utbetalt nærmere 40.000 pr. mnd.. men synes aldri at vi har så veldig god råd :)... men kunne selvfølgelig vært verre :)

God jul iallefall!

Skrevet

Vi får utbetalt nesten 40 000,- til sammen hver måned, men til gjengjeld punger vi ut med en del i faste utgifter. Noen måneder har vi vært oppe i 30 000,- i bare regninger og lån. Dessuten pusser vi opp hver gang vi har litt penger til overs, og så har vi hatt en bil som har vært et eneste stort pengesluk. Nå har vi lånt penger til ny bil, ca 300 000 og så langt bruker vi mindre penger på bil pr. mnd enn før, tro det eller ei.

Skrevet

hvis du betaler de til typen din har dere vel fortatt 40?:-)

Nei, de må jo spares :-) Jeg halverte den halve millionen han hadde, nå må jeg få den opp igjen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...