Gå til innhold

Middag til 12 2. juledag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får gjester 2. juledag, og vi blir 12 personer (hvorav 4 barn). Jeg lurer veldig på hva jeg skal servere.

Det må helst være noe som kan lages ferdig i forveien (gjerne noen dager), for jeg er ikke hjemme på formiddagen.

Noen tips?

Skrevet

Stek. Okse- eller dyrestek. Stekes på forhånd, så varmes den i skiver i sausen når du skal servere. Da trenger du bare å koke poteter og varme grønnsakene en halvtime før, mens saus og stekskiver varmes.

Skrevet

Stek. Okse- eller dyrestek. Stekes på forhånd, så varmes den i skiver i sausen når du skal servere. Da trenger du bare å koke poteter og varme grønnsakene en halvtime før, mens saus og stekskiver varmes.

God ide! Takk for tips :-)

Gjest solstice
Skrevet

Vi pleier å servere kald stek med varmt tilbehør (saus, grønnsaker) - steken blir mye drøyere på den måten, er min erfaring.

Ellers er jo koldtbord med alskens julemat også godt, da. Og stort sett ferdig allerede?

Skrevet

Vi pleier å servere kald stek med varmt tilbehør (saus, grønnsaker) - steken blir mye drøyere på den måten, er min erfaring.

Ellers er jo koldtbord med alskens julemat også godt, da. Og stort sett ferdig allerede?

Koldtbord er også en god ide, men vi er borte lille julaften, julaften og 1. juledag - og da er det kanskje litt vel tidlig å lage alt klart på fredag? Da må det jo stå 4 dager i kjøleskapet...

Skrevet

Kalkun. Den kan du servere kald neste dag.

Ja, og det er jo kjempegodt :-)

Skrevet

Kyllinggryte.

Krydre og stek opp kylling i biter (avkjøl hurtig) og frys ned.

Ta opp kyllingen, kok opp gryteretten og ris. Putt kyllingen i gryta, sett rundstykkene i ovnen, og det er ferdig.

Skrevet

Kyllinggryte.

Krydre og stek opp kylling i biter (avkjøl hurtig) og frys ned.

Ta opp kyllingen, kok opp gryteretten og ris. Putt kyllingen i gryta, sett rundstykkene i ovnen, og det er ferdig.

Også en god ide, takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...