Gå til innhold

Skal jeg si ja til jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest solstice
Skrevet

Jeg har akkurat vært i jobbintervju og fikk inntrykk av at dette gikk veldig bra. Jeg tror jeg får jobben!

Så møter jeg en venninne som har søkt samme jobb, og skal i intervju i morgen. Hun har fra og til vikariert i jobben vi nå søker på.

Saken er at jeg er ørgranne bedre kvalifisert enn henne og dermed kan komme til å bli innstilt på plassen før henne.

Vi trenger jobb, begge to, men det er nok enklere for meg enn for henne å få jobb slik situasjonen er i dag. Dessuten er ikke denne jobben akkurat Drømmejobben, med stor D. Men et sted må man jo begynne.

Hva hadde dere gjort - tatt jobben om dere blir tilbudt den, eller latt venninnen deres få den? Kanskje ingen av oss får den til sist - men hvis jeg blir tildbudt den - skal jeg ta den?

Skrevet

Dersom du vil ha jobben bør du takke ja om du blir tilbudt den.

Om du takker nei er det dessuten slett ikke sikkert at venninnen din får stillingen.

Skrevet

Dersom du vil ha jobben bør du takke ja om du blir tilbudt den.

Om du takker nei er det dessuten slett ikke sikkert at venninnen din får stillingen.

Jeg takket nei til mitt forrige jobbtilbud, fordi jeg visste min beste venninne sto som nr 2 på innstillngen. Jeg har mye lettere for å få jobb enn henne, og av forskjellige grunner trengte hun en jobb mer enn meg. Hun fikk den, jeg takket nei. Da jeg, etter et halvt års tid fortalte at jeg var årsak til at hun fikk jobb, ble hun utrolig rørt :) Gøy gave å gi en god venn. Ps. jeg ba om innstillingslisten, det gjorde ikke hun, og visste dermed ikke at jeg hadde søkt en gang.. ;)

Men til deg solstice: Vil du ha jobben, så ta den. Tenk på deg selv - med mindre din venninne absolut trenger den sårt!!

Skrevet

Jeg takket nei til mitt forrige jobbtilbud, fordi jeg visste min beste venninne sto som nr 2 på innstillngen. Jeg har mye lettere for å få jobb enn henne, og av forskjellige grunner trengte hun en jobb mer enn meg. Hun fikk den, jeg takket nei. Da jeg, etter et halvt års tid fortalte at jeg var årsak til at hun fikk jobb, ble hun utrolig rørt :) Gøy gave å gi en god venn. Ps. jeg ba om innstillingslisten, det gjorde ikke hun, og visste dermed ikke at jeg hadde søkt en gang.. ;)

Men til deg solstice: Vil du ha jobben, så ta den. Tenk på deg selv - med mindre din venninne absolut trenger den sårt!!

Forskjellen er at i ditt tilfelle visste du at din venninne var innstilt som nr. 2.

Ikke sikkert at opplysning om innstilling er tilgjengelig i dette tilfellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...