Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått på Zyban i 3 uker, men greier ikke å slutte å røyke. Har hatt to slutt-dager, men holdt ikke lenger enn til midt på dagen før jeg sprakk.

Jeg røyker like mye som før jeg begynte med pillene, ca. 12-15 pr. dag.

Legen som skrev ut resepten var ikke noe interessert i å følge meg opp.

Er det farlig å gå på pillene samtidig som man røyker? Jeg har ingen form for hverken virkning eller bivirkninger.

Blir veldig glad for svar på hva jeg kan gjøre. (Er ikke så veldig interessert i gå til noen for å få motivasjon etc.)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25880-zyban-virker-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det er ikke farlig å røyke samtidig som man tar pillene. De undersøkelsene som viser god effekt av Zyban har hatt en kombinasjon av Zyban og motiverende kontakt med legen. Zyban vil nok kunne ha effekt uten dette også, men mindre. Dessverre er ikke Zyuban 100% effektivt. Ca 70% klarer å slutte i løpet av kuren, men bare ca 30% er fortsatt røykfrie et år etter avsluttet kur. Dette er likevel bedre enn røykplaster som ligger på 15-20% og det å slutte uten hjelp der under 10% fortsatt er røykfrie etter et år.

Dersom du greier å motivere deg til å holde ut ubehaget og røyksuget, er det kanskje det aller viktigste du kan gjøre for helsa di.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25880-zyban-virker-ikke/#findComment-107578
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...