Gå til innhold

Tøyengata (gammelt nytt, men..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så utvilsomt! Og en god pekepinn er det jo også, for hva gjør denne frykten med oss som foreldre? Det kan jo få et ganske så tragiske utfall at vi har mistet vår kollektive uskyld...

Samtidig er det veldig bra at vi har fått åpnet øynene for noe som har kunnet foregå unna offentlighetens lys til alle tider.

Både forferdelig trist og samtidig nødvendig og på sin plass, faktisk!

"Både forferdelig trist og samtidig nødvendig og på sin plass, faktisk!"

Ja, det er trist, og ja, det er nok også dessverre på sin plass. Men det er trist at det er på sin plass. Stakkars eldre menn som liker unger. De kan vel knapt være hyggelig mot dem ute uten at enkelte tenker sitt.

Skomaker Andersen hadde nok fått sitt pass påskrevet i dag.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• muriel

10

• ylvali1365381015

9

• ShitDiddelyDo

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg likte også skomakergata da jeg var liten, men ikke nå, selv mine barn (mest 5 åringen min) liker linus i svingen, men han ser dvd av blåfjell som er favoritten i tillegg til linus:)

Ting endrer seg ja, men jeg er mest optatt av en kosestund rundt "julekalenderen" og har nok et bredt utvalg om jeg tar med alt som finnes på dvd, men tøyengata klarer jeg IKKE og like, hehe pussig egentlig, men sånn er det da:)

De store ungene mine så også Skomakergata da de var små og likte det. Men det har gått noen år siden den ble laget og er ikke like aktuell i dag.

Nå har ikke jeg sett de andre juleprogrammene i år for jeg var ikke hjemme de første 14 dagene så minstemann hadde allerede valgt hva han skulle se da jeg kom hjem.

Skrevet

Ganske så kjedelig og forutsigbar humor egentlig, denne tøyengata.

Ikke en kvalitetsserie som vi prioriterer å bruke tid på iallefall.

Enig i at svingen og blåfjell er de beste seriene, selv om svingen ikke alltid er like pk, og ergrer oss litt... ;-) Men blåfjell er perfekt i så måte, i tillegg til at det er julestemning i hver ensete episode, uten at det blir kjedelig eller blottet for andre poenger i tillegg.

Savner litt av juleforventningen i svingen.

Men det er godt filmatisk arbeid, og tydelig at det ligger tanker bak hver episode.

Den krever imidletid at vi voksne forklarer eller bidrar med innspill av og til for de minste barna. Men en bra serie, alt i alt.

Grein som en unge selv, den første episoden...Vet ikke om jeg er patetisk eller i sunn kontakt med følelsene mine jeg.

Men det er utvilsomt stas med jula, barna, forventnigene, stemningen, familiekosen... ;-)

GOD JUL! (forresten!) :-)

GOD JUL! til deg også...

Er enig i at linus ikke inneholder alle aspekter ved julen, men sier samtidig at det kan vi vel heller ikke forvente, det ansvaret har vi vel selv som foreldre? jeg synes det er en koselig familiserie som på en måte favner alle, ønsker man mer eller mindre innhold av julens budskap så får man hoppe av "julekarusellen" og bli mer oppmerksom på egne unger:)

serien er god underholdning synes nå jeg da, virker som du også mener det:)

men nå MÅ jeg finne sengen, temmelig sent:)

Skrevet

Ja, det er trist, og ja, det er nok også dessverre på sin plass. Men det er trist at det er på sin plass. Stakkars eldre menn som liker unger. De kan vel knapt være hyggelig mot dem ute uten at enkelte tenker sitt.

Jeg bare ser hvordan jeg fikk litt noia i går da en av damene i borettslaget lagde juleverksted for endel av ungene i bakgården. Jeg sendte med minstemann mobilen slik at jeg kunne ringe. Jeg ante ikke hvem damen var, men visste at hun bodde her og at 6 av ungene skulle dit.

Nå er det 100 leiligheter her så det er umulig å vite navnet på alle.

Skrevet

De store ungene mine så også Skomakergata da de var små og likte det. Men det har gått noen år siden den ble laget og er ikke like aktuell i dag.

Nå har ikke jeg sett de andre juleprogrammene i år for jeg var ikke hjemme de første 14 dagene så minstemann hadde allerede valgt hva han skulle se da jeg kom hjem.

Jula kommer uansett som jeg sier:)

best og ikke snakke for mye om noe i disse førjulstider føler jeg, hehe. jeg styrer ikke mer enn ungene vil og de setter mest pris på tid sammen og kos..

vi blir nok fornøyde stort sett når vi skriver 24 desember, tror du ikke?;)

Skrevet

Jeg bare ser hvordan jeg fikk litt noia i går da en av damene i borettslaget lagde juleverksted for endel av ungene i bakgården. Jeg sendte med minstemann mobilen slik at jeg kunne ringe. Jeg ante ikke hvem damen var, men visste at hun bodde her og at 6 av ungene skulle dit.

Nå er det 100 leiligheter her så det er umulig å vite navnet på alle.

Da jeg var liten husker jeg noen eldre naboer som likte å preike med oss unga og gi oss godteri.

I dag hadde vel disse blitt anmeldt. Ikke bare fordi likte unger og var snille mot oss, men også fordi enkelte foreldre er langt mer hysteriske hva godteri angår i dag enn den gang jeg var sneip. :)

Synes egentlig mange foreldre i dag er generelt nervøse. Det være seg for klatrestativ, husker og alt mulig rart som var det mest naturlige da jeg var liten.

Ja, det hender vi ramla ned fra trærne og slo oss helseløse, men det er da en del av barndommen det også.

Skrevet

Ganske så kjedelig og forutsigbar humor egentlig, denne tøyengata.

Ikke en kvalitetsserie som vi prioriterer å bruke tid på iallefall.

Enig i at svingen og blåfjell er de beste seriene, selv om svingen ikke alltid er like pk, og ergrer oss litt... ;-) Men blåfjell er perfekt i så måte, i tillegg til at det er julestemning i hver ensete episode, uten at det blir kjedelig eller blottet for andre poenger i tillegg.

Savner litt av juleforventningen i svingen.

Men det er godt filmatisk arbeid, og tydelig at det ligger tanker bak hver episode.

Den krever imidletid at vi voksne forklarer eller bidrar med innspill av og til for de minste barna. Men en bra serie, alt i alt.

Grein som en unge selv, den første episoden...Vet ikke om jeg er patetisk eller i sunn kontakt med følelsene mine jeg.

Men det er utvilsomt stas med jula, barna, forventnigene, stemningen, familiekosen... ;-)

GOD JUL! (forresten!) :-)

Jeg vet ikke hvor gamle unga dine er, men når de blir eldre får du kjøpe inn Nissene på Låven.

Den morsomste juleserien noensinne. :)

ylvali1365381015
Skrevet

GOD JUL! til deg også...

Er enig i at linus ikke inneholder alle aspekter ved julen, men sier samtidig at det kan vi vel heller ikke forvente, det ansvaret har vi vel selv som foreldre? jeg synes det er en koselig familiserie som på en måte favner alle, ønsker man mer eller mindre innhold av julens budskap så får man hoppe av "julekarusellen" og bli mer oppmerksom på egne unger:)

serien er god underholdning synes nå jeg da, virker som du også mener det:)

men nå MÅ jeg finne sengen, temmelig sent:)

God natt! :-)

Jeg trekker meg også tilbake til de indre gemakker nå, masse å gjøre hele morgendagen...

Ja, vi er selvfølgelig selv ansvarlige for å skape julestemning, men de hadde jo gjort seg med litt mer tradisjoner og oppbygning av forventninger også på barne-tv.

Skal ikke klage på jul i svingen da, det er jo en meget bra seie!

Sov søtt og på gledelig gjensyn! :-)

Skrevet

Jula kommer uansett som jeg sier:)

best og ikke snakke for mye om noe i disse førjulstider føler jeg, hehe. jeg styrer ikke mer enn ungene vil og de setter mest pris på tid sammen og kos..

vi blir nok fornøyde stort sett når vi skriver 24 desember, tror du ikke?;)

Jeg hadde nå egentlig avbestilt den jeg da. Men nå skal plutselig dattera mi jobbe dagvakt og jeg får besøk annendag så det blir visst jul i huset uansett.

I dag har jeg til og med kjøpt presanger. Fy søren for et mas i byen. Har bare presangen fra minstemann til eldstemann igjen.

ylvali1365381015
Skrevet

Ikke sant?

Faren til min stefar sukket litt over dette, han var svak til bens, men gikk ofte tur forbi den lokale barnehagen. Der fikk han jo ofte kontakt med den yngre garde, likte å prate med dem over gjerdet, få litt entusiasme og levende innspill i sin trauste hverdag. Han betenkte seg av og til over hva andre forbipasserende måtte tenke.

Men med viten kommer skepsis.

Sånn er det vel med alt?

God natt på deg, sdd! :-)

Og tenk igjennom om du ikke likevel kan like noe av det rap har bidratt med siste 20 år...

;-)

Mvh,

Skrevet

Da jeg var liten husker jeg noen eldre naboer som likte å preike med oss unga og gi oss godteri.

I dag hadde vel disse blitt anmeldt. Ikke bare fordi likte unger og var snille mot oss, men også fordi enkelte foreldre er langt mer hysteriske hva godteri angår i dag enn den gang jeg var sneip. :)

Synes egentlig mange foreldre i dag er generelt nervøse. Det være seg for klatrestativ, husker og alt mulig rart som var det mest naturlige da jeg var liten.

Ja, det hender vi ramla ned fra trærne og slo oss helseløse, men det er da en del av barndommen det også.

Jeg tror ikke jeg er av de mest skvetne, men man blir påvirket enten man vil eller ikke.

Og jeg synes egentlig at det var koselig at en dame uten unger selv, laget juleverksted for ungene. Likevel var jeg ikke helt trygg. Helt idiotisk egentlig.

Skrevet

Ikke sant?

Faren til min stefar sukket litt over dette, han var svak til bens, men gikk ofte tur forbi den lokale barnehagen. Der fikk han jo ofte kontakt med den yngre garde, likte å prate med dem over gjerdet, få litt entusiasme og levende innspill i sin trauste hverdag. Han betenkte seg av og til over hva andre forbipasserende måtte tenke.

Men med viten kommer skepsis.

Sånn er det vel med alt?

God natt på deg, sdd! :-)

Og tenk igjennom om du ikke likevel kan like noe av det rap har bidratt med siste 20 år...

;-)

Mvh,

"God natt på deg, sdd! :-) Og tenk igjennom om du ikke likevel kan like noe av det rap har bidratt med siste 20 år... ;-)"

Jeg hadde en periode hvor jeg hørte litt på Dr. Dre og Snoop. Og jeg har de to første albuma til Eminem. Han har noen kule tekster.

Men rap er nok ikke helt min greie. Jeg foretrekker gitarer og tekster som betyr noe. Ikke meningsløs dunkdunk, og man blir fort lei Eminems bæling over ekser og alle rundt ham, og Dre Dres patetiske forsøk på å leke gangster. :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er av de mest skvetne, men man blir påvirket enten man vil eller ikke.

Og jeg synes egentlig at det var koselig at en dame uten unger selv, laget juleverksted for ungene. Likevel var jeg ikke helt trygg. Helt idiotisk egentlig.

Det er naturligvis idiotisk, men det har blitt sånn. Du tror naturligvis ikke noe stygt om denne dama, og de aller fleste som liker unger er jo hyggelige folk, men du tenker uansett ditt.

Og tror du det hadde blitt noe av denne julekosen hvis dama hadde vært en mann?

Som Ylvali skriver: Selv eldre menn som stopper opp ved barnehagen og koseprater litt med de små, blir sett på med skeptisk.

Egentlig snålt. Det er tross alt ikke så jævla mange pedofile der ute. Noen få ødelegger for jækla mange.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg vet ikke hvor gamle unga dine er, men når de blir eldre får du kjøpe inn Nissene på Låven.

Den morsomste juleserien noensinne. :)

Jah! ;-)

Den er jo morsom, jeg har ikke sett alle episodene, men det er gode typebeskrivelser og definitivt julereferanser! :-)

Om mine barn finner det like artig som oss voksne er jo en annen sak, men de slipper å forholde seg til trusler, gjenger, dealing og stereotype ideer om innvandrere. (Om det aldri så mye kan føles som en realitet for enkelte som bor i Oslo.)

De er forøvrig 10 og snart 6.

Og er oppe med jevne mellomrom nå for tida, med oppkast og feber og diare. (Fikk du lyst til å reprodusere dine edle gener nå? ;-))

Skrevet

Det er naturligvis idiotisk, men det har blitt sånn. Du tror naturligvis ikke noe stygt om denne dama, og de aller fleste som liker unger er jo hyggelige folk, men du tenker uansett ditt.

Og tror du det hadde blitt noe av denne julekosen hvis dama hadde vært en mann?

Som Ylvali skriver: Selv eldre menn som stopper opp ved barnehagen og koseprater litt med de små, blir sett på med skeptisk.

Egentlig snålt. Det er tross alt ikke så jævla mange pedofile der ute. Noen få ødelegger for jækla mange.

Nå har Fredrikstadmannen bodd like borti gata her så jeg er kanskje mer skaptisk enn de fleste. Og han har herjet rundt her i minst 15 år. Skikkelig tragisk egentlig og jeg er glad dattera mi er en av de få som har sluppet unna.

Men det ødelegger selvfølgelig for alle menn og det selv om jeg vet at kvinner også kan være overgripere.

Så, altså, jeg hadde aldri sluppet minstemann hjem til en mann jeg ikke visste hvem var. Det er fryktelig synd, men slik er det altså blitt.

ylvali1365381015
Skrevet

"God natt på deg, sdd! :-) Og tenk igjennom om du ikke likevel kan like noe av det rap har bidratt med siste 20 år... ;-)"

Jeg hadde en periode hvor jeg hørte litt på Dr. Dre og Snoop. Og jeg har de to første albuma til Eminem. Han har noen kule tekster.

Men rap er nok ikke helt min greie. Jeg foretrekker gitarer og tekster som betyr noe. Ikke meningsløs dunkdunk, og man blir fort lei Eminems bæling over ekser og alle rundt ham, og Dre Dres patetiske forsøk på å leke gangster. :)

Jo, enig der, jeg kan heller ikke relatere meg til tekstene.

Er de ikke ekstremt infantile, så er de sexfikserte (det kan jeg jo forsåvidt respektere og relatere meg til da, men...;-)).

Men når det kommer til navn på de kvinnene de elsker eller hater må jeg melde pass. Så også når det gjelder denne opphengtheten i penger og stash. Men de er jo for det meste representanter for et fattig segment vi har mindre av her til lands, ikke rart det betyr mye å briefe med bling-bling.

Nei, det føles unektelig litt rart å like den musikken så godt, når jeg står alt det motsatte rent prinsippielt.

Men det er rett ut sagt musikken alene, vel og merke på dansegulvet en fuktig og artig kveld, jeg liker... Digg rytme som går rett til eggstokkene og hoftene, uovertruffen for mine danseferdigheter iallefall...

;-) Passer utmerket til det formål.

Ellers liker jeg jo så mye annet. Jeg har forresten fått tilbakemelding fra min tiåring på tekstene de gangene jeg har spilt feks dr.dre... IKKE morsomt når ungen spør:"Mamma, liker du virkelig den der musikken??? Hører du ikke hva de synger eller? Det er jo banneord!!"

Da kommer mor opp med en heller dårlig unnskyldning, og slår av for all framtid! ;-)

Skrevet

Men så bor du langt fra Tøyengata også så jeg synes ikke det er så rart.

Vi for holde sammen vi som bor nær Tøyengata :P

Skrevet

Jeg synes ikke dette er noe å henge seg for mye opp i. Det er jo bygget opp på sammen lest (lest, ja, det passet godt, hehe)

Jeg synes det er småartig og følger med da jeg kan, men har ikke sett alle episodene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...