Gå til innhold

Tøyengata (gammelt nytt, men..)

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• muriel

10

• ylvali1365381015

9

• ShitDiddelyDo

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes ikke dette er noe å henge seg for mye opp i. Det er jo bygget opp på sammen lest (lest, ja, det passet godt, hehe)

Jeg synes det er småartig og følger med da jeg kan, men har ikke sett alle episodene.

Var gøyalt i går, da hadde de omskjæringskalas, med bløtkake og greier ;-)

Skrevet

Synes det er vanvittig dårlig.. beklager.. :(

DET er en ærlig sak, men det var ikke det jeg var ute etter.

Gammelskomaker'n og Se og Hør og sånn...

Skrevet

Synes det er merkelig humor for unger... trodde at min snart tiårige sønn skulle se den sammen med oss, men det er jo bare hentydninger til mafia, gjengoppgjør, rasisme, dop...

Klisjeer om Tøyen vi alle hadde forventet å få se, kanskje også en brodd til de fordommene de fleste har.

Men defintivt ikke humor barn flest kan relatere seg til. En voksenserie først og fremst, spør du meg. Selv om det ikke er hverken blodig eller voldelig, og sikkert ikke skadelig heller....

Men vi ser jul i svingen sammen. Sønnen har også sett en annen serie (på tv2?) Jul i midtgard, eller noe sånt? Virket som en av de spenningsserienr for større barn som går på lørdager etter barne-tv...

Noen som har sett den? I mer enn et par min?

Er strengt tatt mer skeptisk (i den grad jeg i det hele tatt ER skeptisk, da..) til å la ungene se Jul i Svingen.

De kan jo lett bli traumatisert av kåt pappa som kikker på nabodama, lures til å drikke pisset til dattera, krangler med kjerringa og kjører fra dem midt i skauen.

For ikke å snakke om muslimer som mobber sønnen sin med en slavekalender, og unger som går i frykt for barnevern og ungdomsfengsel.

*hehe*

Skrevet

Er strengt tatt mer skeptisk (i den grad jeg i det hele tatt ER skeptisk, da..) til å la ungene se Jul i Svingen.

De kan jo lett bli traumatisert av kåt pappa som kikker på nabodama, lures til å drikke pisset til dattera, krangler med kjerringa og kjører fra dem midt i skauen.

For ikke å snakke om muslimer som mobber sønnen sin med en slavekalender, og unger som går i frykt for barnevern og ungdomsfengsel.

*hehe*

Jeg har aldri sett det programmet, men etter det jeg hører her på DOL - så høres det jo helt villt ut...

Skrevet

Du bor nok ikke her hvor jeg bor og slike ting som i serien er hverdagskost, også for tiåringer.

Vanlig med mafiabosser som falbyr seg selv og ender opp med å beskytte dere aldeles gratis?

Vil ha! :)

Skrevet

Var gøyalt i går, da hadde de omskjæringskalas, med bløtkake og greier ;-)

Hehe, ja ikke sant?....stakkars jøde...jeg hadde aldri i verden tatt frem godsaken i en sådan stund:-)

Skrevet

Hehe, ja ikke sant?....stakkars jøde...jeg hadde aldri i verden tatt frem godsaken i en sådan stund:-)

Kvinnelig balkansk (eller no' sånt) feltskjær. Skikkelig traktor-butcher.

Nå da?

*hehe*

Skrevet

Jeg har aldri sett det programmet, men etter det jeg hører her på DOL - så høres det jo helt villt ut...

Unger er solide saker, og tåler begge disse seriene godt (hvis de gidder å se på, da..)

Men det er nok ikke fullt så søtt og sukkerglasert som Skomakergata eller røde og blå nisser, nei.

Skrevet

Jeg har sett jul i Tøyengata noen ganger, og har ikke helt funnet den store interessen for den serien. Men den er bedre enn Jul i Skomakergata! :) Men så er jeg en voksen uten barn også da. Forøvrig så er det kanskje ikke så merkelig at Frp-eren Henki Kolstad ikke liker Jul i Tøyengata, blir vel for mange innvandrere for ham. :)

Skrevet

Synes det er merkelig humor for unger... trodde at min snart tiårige sønn skulle se den sammen med oss, men det er jo bare hentydninger til mafia, gjengoppgjør, rasisme, dop...

Klisjeer om Tøyen vi alle hadde forventet å få se, kanskje også en brodd til de fordommene de fleste har.

Men defintivt ikke humor barn flest kan relatere seg til. En voksenserie først og fremst, spør du meg. Selv om det ikke er hverken blodig eller voldelig, og sikkert ikke skadelig heller....

Men vi ser jul i svingen sammen. Sønnen har også sett en annen serie (på tv2?) Jul i midtgard, eller noe sånt? Virket som en av de spenningsserienr for større barn som går på lørdager etter barne-tv...

Noen som har sett den? I mer enn et par min?

Jul i Valhall er spennende og engasjerende syns jeg. Det syns tanteungene mine også. De ser på Linus i Svingen og Jul i Valhall. Tøyengata gidder de ikke se på.

Skrevet

Kvinnelig balkansk (eller no' sånt) feltskjær. Skikkelig traktor-butcher.

Nå da?

*hehe*

Det der frister ikke. Sånn generelt har jeg ikke noe å i mot å vise frem godsaken min til jentene, men det får da være måte på, hehe.

En traktor-butcher av det slaget der hadde aldri i verden kommet ned i min bokser:-)

Skrevet

Har ikke fått med meg at den gamle skomakeren syter, men du skal vel aldri se bort ifra at Se og Hør har ringt ham, spørt hva han synes om julekalenderen, en julekalender som rimelig sikkert ikke er noe for en eldre mann, noe han har svart, og så ramler juleoverskriften ut over forsiden til Se og Hør, og ser langt mer dramatisk ut enn hva tilfellet faktisk er.

(Med et aldri så lite forbehold om at jeg ikke har sett fyren uttale seg om Skomaker Ali).

Sikker på at du har helt rett!

Typisk Se & Rør tøys

Skrevet

Vi for holde sammen vi som bor nær Tøyengata :P

Naboen min er faktisk oppvokst i Tøyengata.

Skrevet

Vanlig med mafiabosser som falbyr seg selv og ender opp med å beskytte dere aldeles gratis?

Vil ha! :)

Jeg kjenner ingen mafiabosser men at det finnes, det tviler jeg ikke på :o)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gamle unga dine er, men når de blir eldre får du kjøpe inn Nissene på Låven.

Den morsomste juleserien noensinne. :)

Definitivt på linje der, ja :-)

Nissene på låven ser jeg hvert år.

ylvali1365381015
Skrevet

*hehe*

;-) Godt skrevet, men jeg er ikke enig i din spissformulerte

"argumentasjon".

Den episoden med nabodama har jeg ikke sett. Men er det ikke voksnes forestillinger som tolker situasjonen dit hen at mannen var "kåt" da? At han ikke bare var nyskjerrig og syntes hun var søt og rar/spennende? Slik tror jeg barn ville tolket det, og rollefiguren i serien er jo som et barn på en del områder...

;-)

Skrevet

;-) Godt skrevet, men jeg er ikke enig i din spissformulerte

"argumentasjon".

Den episoden med nabodama har jeg ikke sett. Men er det ikke voksnes forestillinger som tolker situasjonen dit hen at mannen var "kåt" da? At han ikke bare var nyskjerrig og syntes hun var søt og rar/spennende? Slik tror jeg barn ville tolket det, og rollefiguren i serien er jo som et barn på en del områder...

;-)

Sett ut fra sendetidspunkt er vel neppe Tøyengata beregnet på småbarn heller - selv om de ikke har spesielt vondt av å se det.

Dersom Marvins sikling på nabodama (og konas spørsmål "er du forelska, eller?" som understreket poenget) går over hodet på ungene, så gjør nok mange av poengene i Tøyengata det også.

Jeg tror som sagt ikke de har vondt av å se noen av delene - unger er ikke lagd av glass.

Skrevet

DET er en ærlig sak, men det var ikke det jeg var ute etter.

Gammelskomaker'n og Se og Hør og sånn...

jadda jadda - jeg vet det :) Men MÅTTE bare :) hihi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...