Gå til innhold

Svekkelse av muskler ved treningsopphold

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Det har med mange ting å gjøre.

Gener. Hvordan dere svarer på treninga.

Kosthold (meget viktig).

Hvor lenge dere har trent.

Hvor bra dere trener.

Hvis man ser man helt bort fra gener og fysiske forutsetninger som talent og hvordan deres respektive kropper svarer på trenigna, er det nærliggende å tro at en som har trent kampsport har et veldig godt treningsgrunnlag når hun først begynner å trene vekter.

Vi trener begge samme kampsport, så akkurat der er vi like. Vil ikke si at kostholdet mitt er supert, men det går ikke akkurat i junk food hver dag, nei ;)

Men takk for svar, du nevner helt klart relevante momenter. Synes fortsatt det er litt pussig at hun "forfaller" så raskt i forhold til meg, men det kan vel forklares på et vis. Kjipt for henne, bra for meg ;)

Skrevet

Vi trener begge samme kampsport, så akkurat der er vi like. Vil ikke si at kostholdet mitt er supert, men det går ikke akkurat i junk food hver dag, nei ;)

Men takk for svar, du nevner helt klart relevante momenter. Synes fortsatt det er litt pussig at hun "forfaller" så raskt i forhold til meg, men det kan vel forklares på et vis. Kjipt for henne, bra for meg ;)

Det kan ha med kosthold å gjøre, men det kan naturligvis også ha å gjøre med deres fysiske forutsetninger. Hvis dere trener sammen og presser dere likt, er det ikke nærliggende å tro det har med det å gjøre.

Noen faller jo knapt sammen uansett hva de gjør, mens andre raser sammen så fort de tar seg fri noen måneder.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det kan ha med kosthold å gjøre, men det kan naturligvis også ha å gjøre med deres fysiske forutsetninger. Hvis dere trener sammen og presser dere likt, er det ikke nærliggende å tro det har med det å gjøre.

Noen faller jo knapt sammen uansett hva de gjør, mens andre raser sammen så fort de tar seg fri noen måneder.

"Noen faller jo knapt sammen uansett hva de gjør, mens andre raser sammen så fort de tar seg fri noen måneder."

Nettopp, der har vi oss i hver vår ytterkant!

Gjest this is a signature
Skrevet

Du er vel litt som Susann Goksør, at du har gode gener og at du har "naturlige" muskler.

Skrevet

"Noen faller jo knapt sammen uansett hva de gjør, mens andre raser sammen så fort de tar seg fri noen måneder."

Nettopp, der har vi oss i hver vår ytterkant!

Jeg skjønte ikke det bildet..

Caloni Makaroni
Skrevet

Du er vel litt som Susann Goksør, at du har gode gener og at du har "naturlige" muskler.

Jeg vet ikke hvem hun er, men det stemmer kanskje :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvem hun er, men det stemmer kanskje :)

Hun spilte på landslaget i håndball, og ble nr 2 i "Skal vi danse?" i år.

Caloni Makaroni
Skrevet

Hun spilte på landslaget i håndball, og ble nr 2 i "Skal vi danse?" i år.

Så egentlig burde jeg føle meg helt utafor som ikke visste det? *fnise*

Men jeg har null interesse for håndball, og "skal vi danse" har jeg aldri sett på. Men jeg får legge merke til henne neste gang ;)

Skrevet

Jeg synes ikke dette høres så rart ut, spesielt ikke når jeg leser nedover i tråden.

Du er rett og slett bare sterkere enn henne i utgangspunktet. Jeg har også alltid vært sterk, selv før jeg begynte å trene. Da jeg for en stund siden fikk kyssesyka, trente jeg ikke på lang, lang tid. Da gikk jeg nesten tilbake til der jeg var før jeg begynte å trene, men jeg var likevel sterkere enn venninna mi som da hadde trent hele året. Vi har rett og slett forskjellig utgangspunkt.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg synes ikke dette høres så rart ut, spesielt ikke når jeg leser nedover i tråden.

Du er rett og slett bare sterkere enn henne i utgangspunktet. Jeg har også alltid vært sterk, selv før jeg begynte å trene. Da jeg for en stund siden fikk kyssesyka, trente jeg ikke på lang, lang tid. Da gikk jeg nesten tilbake til der jeg var før jeg begynte å trene, men jeg var likevel sterkere enn venninna mi som da hadde trent hele året. Vi har rett og slett forskjellig utgangspunkt.

Vel, jeg har ikke gått tilbake til der jeg var før jeg begynte å trene i det hele tatt. Så de musklene jeg har bygget opp under noen års trening har ikke blitt særlig svekket. Det var det som liksom var litt rart. Men det er mye mer eller mindre fornuftig som blir sagt her i tråden, så det er ikke sikkert det er så rart likevel :)

Skrevet

Vel, jeg har ikke gått tilbake til der jeg var før jeg begynte å trene i det hele tatt. Så de musklene jeg har bygget opp under noen års trening har ikke blitt særlig svekket. Det var det som liksom var litt rart. Men det er mye mer eller mindre fornuftig som blir sagt her i tråden, så det er ikke sikkert det er så rart likevel :)

At jeg gikk tilbake, hadde nok noe med sykdommen å gjøre også.

For to år siden tok jeg 7 mnd. pause fra all styrketreing ettersom vi var på reise. Da merket jeg at jeg var dårligere trent, men var absilutt ikke tilbake der jeg startet. Tror det du opplever (-5 kilo) er helt normalt. :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

At jeg gikk tilbake, hadde nok noe med sykdommen å gjøre også.

For to år siden tok jeg 7 mnd. pause fra all styrketreing ettersom vi var på reise. Da merket jeg at jeg var dårligere trent, men var absilutt ikke tilbake der jeg startet. Tror det du opplever (-5 kilo) er helt normalt. :-)

Ja, jeg også trodde at det var normalt slik som jeg hadde det. Men så kommer jo venninna mi og sier det helt motsatte, så da ble jeg litt i tvil ;)

Skrevet

Kledelig :P

Litt som Madonna, bare hakket kraftigere..Flotte damer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...