Gå til innhold

gamle eller unge foreldre?

Anbefalte innlegg

Gjest nissejente 25
Skrevet

Mine foreldre er 64, og hadde jeg hatt besteforeldre i dag, hadde de vært godt over hundre år.

Jeg har ikke etablert meg helt selv enda, og jeg synes foreldrene mine begynner å bli så gamle. Jeg føler det er alfor tidlig at rollene byttes om. Synes dere som har yngre foreldre og besteforeldre som lever er så heldige.

Hvor gammel er dine barn (hvis du har), dine foreldre og dine besteforeldre?

Har inntrykk av at barna som vokser opp nå har eldre foreldre og yngre besteforeldre enn det som var vanlig for min generasjon?

Skrevet

Jeg var akkurat like gammel da jeg fikk min eldste som da min mor fikk sin yngste, nemlig meg. :o)

Dessverre døde min mor da hun var i midten av 60-årene av kreft, men min far er (merkelig nok) forholdsvis frisk og rask. Min eks hadde gamle foreldre og de er begge døde nå, dessverre. Så mine barn har kun en biologisk besteforelder i live, men heldigvis har de 5 ste-besteforeldre! :o)

Skrevet

Mine er henholdsvis 65 og 68 og i full jobb begge to.

Ser ikke på de som gamle i det hele tatt. Ung til sinns vet du!

Gjest BonnieG.
Skrevet

Mine foreldre er 60 og 61, jeg er 25. Jeg har alltid vært litt flaue over at de er så "gamle". Nå som jeg er voksen merker jeg at jeg har blitt redd for å miste dem tidlig. Jeg har ingen barn ennå. Venninnen min som er like gammel som meg har foreldre som var 18 og 21 år gamle, da de fikk henne, men begge er døde nå. Man har ingen garantier uansett!!

Gjest studentmamma
Skrevet

Jeg er 27 og har barn på 6 år og en baby. Mine foreldre er i dag i slutten av 40-årene og begynnelsen av 50-årene. Mine besteforeldre er i alderen 68-80 år.

Jeg synes at det er kjekt å ha unge besteforeldre og oldeforeldre til ungene mine, men det er ikke bare positivt å få barn i ung alder heller, da.

Skrevet

Jeg er 31 og barna mine er 6 og 9 år gamle. Mine foreldre er begge i 60-årene fortsatt, og alle mine besteforeldre er døde nå bortsett fra bestemor som snart fyller 90.

Gjest Ikke akkurat nå.
Skrevet

Mine barn er snart 16, 13 og 5.

Jeg er 40

Mine foreldre er 60 og 65

Jeg har en bestefar igjen og han blir straks 87.

Jeg har vært heldig og fikk beholde besteforedrene mine ganske lenge.

Jeg husker 3 av oldeforeldrene mine. De to siste døde mens jeg gikk på gymnaset.

Gjest Ikke underskrevet i dag
Skrevet

Jeg selv er i midten av tredveårene. Ektefellen er i begynnelsen av førtiåra. Barna er fra 5 til 12 år. Mine foreldre er 55 og 60, min manns er 60 og noen å 70. Mine besteforeldre (tre igjen) er i åttiårene. Min mann har en besteforelder igjen som er snart 90 år.

Gjest nissejente 25
Skrevet

Mine er henholdsvis 65 og 68 og i full jobb begge to.

Ser ikke på de som gamle i det hele tatt. Ung til sinns vet du!

Problemet er vel at mine er gamle til sinns da ;-)

De er faktisk det, jeg tuller ikke

Skrevet

Problemet er vel at mine er gamle til sinns da ;-)

De er faktisk det, jeg tuller ikke

Ojda! Da er det litt kjedelig ja:(

Mine er veldig aktive og vegrer seg for å gå av med pensjon. Ulempa her er at de ikke har så god tid til barnebarna sine pr. i dag. Barna min er 2, 6, og 14 år og min bror har et på 1 år.

Min yngste bror (som er attpåklatt) har ikke barn enda, så han føler det kanskje som deg! At foreldrene våre er veldig gamle før han får barn.

Skrevet

Jeg var akkurat like gammel da jeg fikk min eldste som da min mor fikk sin yngste, nemlig meg. :o)

Dessverre døde min mor da hun var i midten av 60-årene av kreft, men min far er (merkelig nok) forholdsvis frisk og rask. Min eks hadde gamle foreldre og de er begge døde nå, dessverre. Så mine barn har kun en biologisk besteforelder i live, men heldigvis har de 5 ste-besteforeldre! :o)

_Fem_ stebesteforeldre? Det var ikke dårlig :o)

Skrevet

Jeg var midt i trettiårene da jeg fikk barn, og mine barn har naturlig nok ganske gamle og etterhvert litt skrøpelige besteforeldre.

Ikke ideelt, men jeg var ikke klar for barn tidligere, og mine foreldre var heller ikke spesielt unge da de fikk barn. Slik er det med den saken - ikke noe å gjøre med - og ikke verdens undergang.

Skrevet

_Fem_ stebesteforeldre? Det var ikke dårlig :o)

Jepp. :o) Min fars samboer, min kjærestes foreldre og stemoras foreldre. Det blir 5. Og alle har tatt imot ungene med vidåpne armer. Heldige knøtt!

Skrevet

Jeg er 26, foreldrene mine er rett rundt 50 og barna mine er mellom 2 og 8.

Jeg har alltid vært glad for å ha unge foreldre, vi er svært knyttet til hverandre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er 43 år og nest yngst i en søskenflokk på seks. Gutta mine er 8 og snart 6 år. Mamma var 34 da jeg ble født, og ho ble i tillegg oldemor et år etter at vi fikk førstemann.

Forresten så ble ho mormor for første gang da ho var 44, og jeg har ikke sjans til å matche den. :-)

Skrevet

Jeg er 24, og er fortsatt det når tvillingene kommer til våren. min mor er 49 og blir mormor før hun er 50. Har to bestefedre igjen, begge fyller 85 i løpet av neste år.

Skrevet

Mine eldste på 21 og 24 har bare mora mi igjen og hun er 80 og dement av Alzheimer så henne har de ingen glede av lenger og heller ikke hatt de siste 5 årene.

Minstemann har også en farmor som han ikke ser, hun er 62 og bor rett oppi gata. Alle de andre besteforeldrene dvs tre, døde i fjor vinter, 84, 80 og 76 år gamle. Men han fikk jeg seint da.

Skrevet

Er 31 år og har en pappa på 74 år og en mamma som er 55.

Barna mine er 5 og 11.

Vokste opp med en pappa som var like gammel som jevnaldrenes besteforeldre. Men det var ikke noe problem for min del for han var sprekere enn de flestes foreldre. Det er han som kaster seg ned på golvet og leker med barna og styrer på.

:o)

Gjest Nissemor26
Skrevet

Jeg er 26 og har to barn. Mine foreldre er 45 og 46. Besteforeldrene mine er ca. 70 begge to og oldeforeldrene mine (har to i live) er godt over 90.

Svigerforeldrene mine er rundt 50 og deres foreldre igjen rundt 75-80. Samboeren min har ingen oldeforeldre i live.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Jeg er 48 og er gift med en mann på 49. Vi har barn på 8 og 11. Mine foreldre er 70 og 78 år. Vi var sent ute med å få barn, men føler at aldersfordelingen i familien er helt fin ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...