Gå til innhold

gamle eller unge foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23, mamma er 50, pappa er 56. Besteforeldrene mine er 70,71 og 82.

Skrevet

Mine foreldre er jo på din alder - pappa blir 64 i januar - mamma ble 63 nå. Jeg er 44, har jenter på 23, 15 og 9 og et barnebarn på 4,5.

Min bestemor lever - hun ble 95 om fredagen - hun er altså tippoldemor til mitt barnebarn - og jammen meg til 11 andre også.

Det tyter unger ut av oss. :)

Mine foreldre fikk meg da de var 19, - men de fikk broren min 18 år etter - så han er bare 26 og har en datter på 2. Denne datteren på 2 har en tante på 44 (meg) og en tante på 3 år (lillesøsteren til min svigerinne)

Så når vi snakker om generasjoner er det litt rart.... :)

Skrevet

Er 31 år og har en pappa på 74 år og en mamma som er 55.

Barna mine er 5 og 11.

Vokste opp med en pappa som var like gammel som jevnaldrenes besteforeldre. Men det var ikke noe problem for min del for han var sprekere enn de flestes foreldre. Det er han som kaster seg ned på golvet og leker med barna og styrer på.

:o)

Godt å høre - min mann ble jo pappa da han var 43 for første gang -han er nå 53,- vi syns jo han er mye yngre enn de han viser oss som han har gått i klassen til. Han ser forresten 15 år yngre ut enn min eks som er 50. Også til sinns...

Skrevet

Jeg er 24, og er fortsatt det når tvillingene kommer til våren. min mor er 49 og blir mormor før hun er 50. Har to bestefedre igjen, begge fyller 85 i løpet av neste år.

Jeg ble mormor da jeg var 39, min mor var 37...

Skrevet

Mine foreldre er jo på din alder - pappa blir 64 i januar - mamma ble 63 nå. Jeg er 44, har jenter på 23, 15 og 9 og et barnebarn på 4,5.

Min bestemor lever - hun ble 95 om fredagen - hun er altså tippoldemor til mitt barnebarn - og jammen meg til 11 andre også.

Det tyter unger ut av oss. :)

Mine foreldre fikk meg da de var 19, - men de fikk broren min 18 år etter - så han er bare 26 og har en datter på 2. Denne datteren på 2 har en tante på 44 (meg) og en tante på 3 år (lillesøsteren til min svigerinne)

Så når vi snakker om generasjoner er det litt rart.... :)

Det er fint med litt glidninger i generasjonene. Jeg har ei jevnaldrende tante og søskenbarn som jeg dermed blir mer tante for. Veldig koselig. :o)

Skrevet

Det er fint med litt glidninger i generasjonene. Jeg har ei jevnaldrende tante og søskenbarn som jeg dermed blir mer tante for. Veldig koselig. :o)

Ja - min unge svigerinne på 20 21 er jo da 2 år yngre en min datter på 23 - hehe - og hun kvier seg litt for å kalle henne "tante" :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Våre barn er 1, 4 og 6 år. Vi er 31 og 32 år, mine foreldre er 58 og 60 år, svigers er 61 og 66 år. Min mormor er 87 år.

Skrevet

Godt å høre - min mann ble jo pappa da han var 43 for første gang -han er nå 53,- vi syns jo han er mye yngre enn de han viser oss som han har gått i klassen til. Han ser forresten 15 år yngre ut enn min eks som er 50. Også til sinns...

Jeg hadde iallefall ikke problemer med det, men det var mange som reagerte på at han var sååå gammel.

Han er fremdeles ung til sinns så det er ikke noe problem

:o)

Skrevet

jeg er 20 år, foreldrene mine er 56 og 50 og besteforeldrene mine er 82, 70 og 72år..

Gjest anonym her og nå
Skrevet

jeg er 21.

mor og far er henholdsvis 49 og 52.

har en bror på 25 og en på 15.

farfar døde for over ti år siden, han var noen og åtti da han døde.

min farmor er 94.

min mormor er 78 og min morfar er 82.

Ironisk at jeg alltid har gått etter partnere som har vært tre-fire år eldre enn meg?:)

Gjest moden mamma
Skrevet

Mitt barn er 4, og mine foreldre er 74. Jeg selv fikk barn sent, da... Besteforeldrene mine er døde for lenge siden.

Foreldrene mine stiller likevel mye opp for både mitt barn og de andre barnebarna.

Skrevet

Jeg er 36 år gammel og foreldrene mine 58 og 59 år gamle. De er nok yngre enn mange av mine venners foreldre. Jeg har vært så heldig å få ha tre av mine besteforeldre i live (farfar døde bare 46 år gammel, når jeg var baby) til jeg var voksen. Famor og morfar døde når jeg var gravid første gang (27 år gammel). Det var vondt å miste dem begge når jeg bar på deres etterlengtede oldebarn... Mormor fikk jeg beholde til jeg var nesten 32 år gammel, så hun fikk bli kjent med mine to eldste døtre.

Jeg opplevde også å bli godt kjent med to av mine oldeforeldre. De døde når jeg var 14 og 17 å gammel.

Ungene mine har fortsatt en oldemor i live. Hun er straks 90 år. Litt sårt å tenke på at de kanskje ikke får beholde henne i så mange år til. Likevel er de heldige som har relativt unge(?) besteforeldre (mellom 58 og 60 år gamle).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...