Gjest Hannis Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Hei! Jeg var hos legen for en måned siden - og fikk påvist jernmangel. Jeg fikk beskjed av legen om å spise Duroferon jerntabletter morgen og kveld i to måneder - og deretter komme til ny kontroll. Nå har jeg spist jern i ca. tre uker - og de siste dagene har jeg følt meg fryktelig svimmel. Kan svimmelheten komme av at jeg nå har for mye jern i kroppen - og at jeg nå bør slutte med jerntilskuddet? 0 Siter
Gjest NurseNovel Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 For LITE jern gir ofte svimmelhet. På din nåværende dose jerntabletter har du nok ikke rukket å få i deg for mye jern. Så din svimmelhet kommer mest sannsynlig av at kroppen din prøver å fortelle deg at du fortsatt trenger jern. 0 Siter
Gjest Hannis Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 For LITE jern gir ofte svimmelhet. På din nåværende dose jerntabletter har du nok ikke rukket å få i deg for mye jern. Så din svimmelhet kommer mest sannsynlig av at kroppen din prøver å fortelle deg at du fortsatt trenger jern. Hei! Tusen takk for svar! :-) Da får jeg fortsette å ta jerntablettene mine - og håpe at svimmelheten går over etter hvert som jernlagrene fylles opp ytterligere. 0 Siter
Gjest andre årsaksforklaringer Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Tja - med mindre du er gravid da? 0 Siter
fresja Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har sakset dette fra Lommelegen: C-vitaminer (25-100 mg), gjerne i form av appelsinjuice, kan med fordel tas sammen med jerntablettene for å øke jernopptaket i tarmen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.