Gå til innhold

Har du noe å tilstå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke ofte jeg starter sånne FU'er... Men jeg ble litt nysgjerrig, etter å ha lest denne artikkelen:

http://www.adressa.no/nyheter/moreromsdal/article774030.ece

Så spørsmålet er, nå før jul og syndenes forlatelse: Har DU noe å tilstå?

Selv må jeg tilstå at jeg stjal en hårspray i butikken der jeg bodde som 15-åring og ble tatt for det.

Ovenfor min mor, som fortsatt ikke vet hvorfor jeg brukte så lang tid på å handle brød de gangene hun sendte meg...

Det var fordi jeg gikk til butikken på andre siden av byen!! Så nå vet du hvorfor, mamma. Hehe.

Skrevet

Ja.. Jeg "stjal" typen til venninna mi da vi var 16. Dreiv og styrte med ham i fire år uten at hun visste noe som helst. Senere viste det seg selvsagt at han var en drittsekk, så jeg fikk vel min "straff". Men jeg var ung og dum og hadde IKKE gjort det samme i dag.

Skrevet

Ja.. Jeg "stjal" typen til venninna mi da vi var 16. Dreiv og styrte med ham i fire år uten at hun visste noe som helst. Senere viste det seg selvsagt at han var en drittsekk, så jeg fikk vel min "straff". Men jeg var ung og dum og hadde IKKE gjort det samme i dag.

Hehe, den var litt verre enn hårsprayen. Jeg kan kanskje slå den, men lurer på å se hvor heftige ting folk har å tilstå før jeg kommer med mitt... Hvor sarte er sjelene her, tro?

Skrevet

Jeg snek på trikken noen ganger etter at jeg nettopp hadde flyttet til Oslo, men jeg har aldri stjelt noe på på butikker.

Skrevet

Jeg ble lovet ti kroner til is hvis jeg spiste opp middagen min. Mamma hadde tieren i lommen. Jeg snek hånden ned i lommen og tok pengen og spiste IKKE opp middagen. Kjøpte meg is.

Når jeg senere kom hjem fikk jeg ti kroner sånn at jeg skulle få kjøpe meg is sånn som søsknene mine. Da begynte jeg å gråte og innrømmet at jeg hadde stjålet en tier fra lommen hennes og kjøpt is allerede.

Jeg ble aldri noen tyv:)

Skrevet

Jeg har stjålet en bugg og en sånn godteri-lipstick en gang. Tror jeg var 9 år. Butikkbetjeningen merket det ikke, men det gjorde storebroren min! Jeg ble så lei meg etterpå og angret sånn, men turde ikke gå tilbake og levere den. Derfor gravde jeg den ned i jorda! Etterpå var det ute av verden! Litt sånn struts med andre ord.

Kan ikke komme på noe verre i farten....

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg husker jeg stjal en pakke med buljong-terninger.

Var vel en 11-12 år tenker jeg. Og de buljongterningene smakte ikke noe godt engang. Var vel den dårlige samvittigheten som gjorde det.

Hendte nok også at jeg stjal noen penger fra sparebøssa som stod ved telefonen hjemme.

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg har stjålet is på butikken. Og brus, Tab tror jeg den het, og var fæl. Og bugg.

Også tok jeg 7 kr fra ei nabojente en gang.

jeg er snillere nå :D

Gjest skekjrek
Skrevet

Hehe, den var litt verre enn hårsprayen. Jeg kan kanskje slå den, men lurer på å se hvor heftige ting folk har å tilstå før jeg kommer med mitt... Hvor sarte er sjelene her, tro?

Neeeei, vi er ikke sarte! Kjør på!

Selv stjal jeg fra lommeboka til far da jeg var lita.

Skrevet

Masse, masse.....

Jeg sier som Nikee: masse, masse ...

Skrevet

Nix.

Jeg er den reneste basunengel, and have always been ;-)

Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv stjålet noe.

Moren min fortalte alltid mange historier fra sin barndom når jeg og søstrene mine var små.

Yndlingshistorien var om da mamma stjal en sjokolade til 5 øre ;-)

Hun fortalte med innlevelse og vi kunne formelig kjenne på kroppen hvordan det nok føltes når det gikk opp for henne at hun hadde stjålet noe.

Sjokoladen smakte ikke godt pga den dårlige samvittigheten. Hun brast i gråt når hun kom hjem og måtte tilbake til butikken for å tilstå og betale tilbake 5 øre!

Denne historien sitter spikret i hukommelsen min og har kanskje bidratt til at jeg aldri noensinne har vært frista til å stjele;-)

Skrevet

Jeg har rota med broren til mannen min.

Oh My God!! Håper i det minste det skjedde før du ble sammen med mannen din ;-)

Skrevet

Jeg snek på trikken noen ganger etter at jeg nettopp hadde flyttet til Oslo, men jeg har aldri stjelt noe på på butikker.

Jaaaa, det har jeg også gjort!!

*ikke så hellig som jeg trodde*

Skrevet

Det nærmeste jeg har vært tyveri, må være da jeg stjal en morell eller to fra et tre i Hardanger!

Skrevet

Jaaaa, det har jeg også gjort!!

*ikke så hellig som jeg trodde*

Jeg hadde dårlig råd, men den ble ikke noe bedre da jeg fikk bot:)

Skrevet

Jeg ble lovet ti kroner til is hvis jeg spiste opp middagen min. Mamma hadde tieren i lommen. Jeg snek hånden ned i lommen og tok pengen og spiste IKKE opp middagen. Kjøpte meg is.

Når jeg senere kom hjem fikk jeg ti kroner sånn at jeg skulle få kjøpe meg is sånn som søsknene mine. Da begynte jeg å gråte og innrømmet at jeg hadde stjålet en tier fra lommen hennes og kjøpt is allerede.

Jeg ble aldri noen tyv:)

Jeg fikk en gang beskjed om at det ikke ble lørdagsgodt om jeg ikke spiste opp middagen. Jeg satt så lenge med den kvalme kjøttsuppa at de andre gikk fra bordet. Da kastet jeg middagen ut vinduet. Jeg har aldri angret på det da ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...