Gå til innhold

Alkohol - i julen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har øl og akevitt til julemiddagen + likør og baileys til kaffe senere å kvelden, ikke snakk om "fest" og har aldri merket at ungene har reagert.. derimot må jeg stort sett ut og kjøre samt hente ungene de årene eksen har dem på nyttårsaften, det ender alltid i fyll ( han kan ikke slutte og drikke, men kan fint holde seg om han ikke smaker da)...han har alltid hatt et problem med og begrense alkoholintaket, men er snill med ungene, de synes det er ekkelt:)

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

20

• Katt-ja

15

• keinstein

11

• Zombiebob

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest morentilfire
Skrevet

Samme her, etter 5 også. Jeg setter ikke familien min i fare.

Enig med deg. Bilkjøring etter julerødvin betyr å sette sin familie i fare.

Skrevet

Hei, jeg lurer på hva slags likør du har til marsipanen? :)

Baileys - alltid Baileys . - drikker det nå også jeg - SKÅL!

Skrevet

Jeg kan jo være i ekstra godt humør noen dager uten alkohol også. Vil ungene mine bli usikre av at jeg er i spesielt godt humør - også hvis det er uten påvirkning av alkohol?

Tror ikke ungene tar skade av å se at foreldrene ler litt mer enn vanlig. Jeg snakker selvsagt ikke om fyll.

Det har noe med settingen. Man blir litt blankere i øya, og lukter litt rart i munnen.

Barn reagerer på dette.

Har du spurt dine barn noen gang om hva de selv synes om at alkohol serveres? Kanskje vi alle skulle gjort det og hørt om våre egne barn synes det er dumt eller ei. Da kan vi jo heller ta et standpunkt utifra dette hjemme hos en selv.

Skrevet

O`himmel. Egentlig så er du og Keinstein overhodet ikke på bølgelengde mht alkoholkonsum konta barn. Men jaggu klarte dere i felles avsky mot en annen religion å labbe arm i arm atter en gang her på Dol.

Søtt!

Det har vært ganske lite av slikt (anti-islamisme) i det siste..og jeg tar selvkritikk på det. Hva keinstein mener og fylla si, aner ikke jeg.

Men hva står øverst på årets ønskeliste da? Er det noen mulighet for at du får det?

Skrevet

Det har vært ganske lite av slikt (anti-islamisme) i det siste..og jeg tar selvkritikk på det. Hva keinstein mener og fylla si, aner ikke jeg.

Men hva står øverst på årets ønskeliste da? Er det noen mulighet for at du får det?

Jeg har som sagt kjøpt meg det som sto øverst på ønskelista selv - ny leilighet.

Nå gjenstår nr 2 på lista - et par tre sterke mannfolk som kan flytte for meg.

Kjenner du noen? ;)

Skrevet

Jeg har som sagt kjøpt meg det som sto øverst på ønskelista selv - ny leilighet.

Nå gjenstår nr 2 på lista - et par tre sterke mannfolk som kan flytte for meg.

Kjenner du noen? ;)

*host* Njaaa..du får hyre inn SDD og bikkja hans (Prozak) :-) De er jo vant med å være vaktmestre og ryddegutter på dol, så en flyttesjau skulle gå greit.

Skrevet

Jeg er vokst opp med en far som alkoholiker. For meg tror jeg det hadde kommet for det samme om han holdt seg edru på julaften eller ei, tviler på at jeg hadde tatt mindre skade av det, det er tross alt 364 dager i året han hadde drukket uansett.

For oss som slet med dette som barn og for de stakkars små i dag, gjør nok ikke den ene dagen noen forskjell uansett, dessverre.

De som opplever mor/far full kun på julaften, tviler jeg på at tar noe særlig skade av det.

(Innlegget er også postet på 'alkohol i julen del 2')

Skrevet

Enig med deg. Bilkjøring etter julerødvin betyr å sette sin familie i fare.

Bilkjøring etter et par glass vin er egentlig ikke farligere enn å kjøre en dag man er uopplagt og trett. Noe de fleste gjør av og til, men det kan ikke måles ved en blodprøve. I tillegg ville man ved et såpass spesielt tilfelle - kjøring med promille for første gang i sitt liv - kjøre mye mer forsiktig enn man noengang ellers ville kjørt.

For ordens skyld: Jeg presiserer at jeg snakker om et tilfelle hvor man har tatt et par glass vin, og noen i familien trenger legehjelp akutt - og hvor man ikke får tak i ambulanse/taxi.

Skrevet

Jeg er vokst opp med en far som alkoholiker. For meg tror jeg det hadde kommet for det samme om han holdt seg edru på julaften eller ei, tviler på at jeg hadde tatt mindre skade av det, det er tross alt 364 dager i året han hadde drukket uansett.

For oss som slet med dette som barn og for de stakkars små i dag, gjør nok ikke den ene dagen noen forskjell uansett, dessverre.

De som opplever mor/far full kun på julaften, tviler jeg på at tar noe særlig skade av det.

(Innlegget er også postet på 'alkohol i julen del 2')

"De som opplever mor/far full kun på julaften, tviler jeg på at tar noe særlig skade av det."

Problemet er jo at da blir julaften den dagen i året der ting blir "vanskelig" og "ekkelt". Julaften er barnas dag og bør gi barn en god følelse!

Skrevet

"De som opplever mor/far full kun på julaften, tviler jeg på at tar noe særlig skade av det."

Problemet er jo at da blir julaften den dagen i året der ting blir "vanskelig" og "ekkelt". Julaften er barnas dag og bør gi barn en god følelse!

Ja, jo jeg kan si meg eng i det.

Skrevet

Samme her, etter 5 også. Jeg setter ikke familien min i fare.

Kjører du etter 5 glass vin setter du både familiens og alle andre som evt. måtte befinne seg på veien i stor fare!

Skrevet

Baileys - alltid Baileys . - drikker det nå også jeg - SKÅL!

Den aller beste likøren det ja! ;)

Skrevet

Nei.

Joda, nå lyver du.

Hvis ikke så sier du jo at du du synes det er helt greit at noen barn lider, så lenge du slipper å høre "vær måteholden med alkohol rundt barn"-budskapet. Sånne mennesker finnes ikke i virkeligheten, de bare gjør seg til i nettdiskusjoner for å slippe å miste ansikt.

Gjest donaldine
Skrevet

Det de SKULLE ha sagt var; !" vær vennlig å ikke slå kone og barn -eller snakk ubehgalig og oppføre seg som en tulling og skjemme ut alle og sovne, eller krangle og slåss"

Det er DET unga er redd. Ikke alkoholen. Unger som er oppvokst med voksne som nyter sin vin, øl eller akevitt og likevel er normale trygge mennesker -de skjønner ikke dette.

Jeg skal drikke til maten og ha likør til marsipanen ja :)

Utrolig godt sagt!!

Gjest også mor
Skrevet

Det har noe med settingen. Man blir litt blankere i øya, og lukter litt rart i munnen.

Barn reagerer på dette.

Har du spurt dine barn noen gang om hva de selv synes om at alkohol serveres? Kanskje vi alle skulle gjort det og hørt om våre egne barn synes det er dumt eller ei. Da kan vi jo heller ta et standpunkt utifra dette hjemme hos en selv.

Jeg har spurt mine som er gamle nok til å svare, og de skjønte ikke at vin skulle være problematisk!

Gjest også mor
Skrevet

"Vi har alltid drukket vin juleaften,- og ofte ellers i året også. Det har ikke ungene våre vondt av,- da det foregår i beherskede former."

Det kan faktisk hende at ungene dine syns det er ekkelt, selv om de aldri vil innrømme det for deg. De merker fortere enn alle andre at man ikke er helt som vanlig.

Hvis man spør barn om de helst så at foreldrene ikke drakk vin, og de sa nei, hvorfor det?

Lyver de da? Og hvorfor i all verden skulle de lyve om slikt når de er ærlige om det meste annet??

Gjest også mor
Skrevet

Og så er det de av oss som tar et glass vin til kraftige kjøttmåltider- og det var det.

Da er det irriterende å høre om hvor galt dette er overnfor barna.

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...