Gå til innhold

Alkohol - i julen

Anbefalte innlegg

Gjest også mor
Skrevet

Joda, jeg har forståelse for det. Men jeg synes hele alkoholskremselspropagandaen bare er latterlig. Det er _det_ jeg mener.

Skal vi alle bli totalavholdende i solidaritet med de som blir plaget av alkohol, selv når vår egen bruk ikke skaper problemer??

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

20

• Katt-ja

15

• keinstein

11

• Zombiebob

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har også fått en enklere jul etter hvert. Litt fattigere, men roligere.

Da kan du se Carl Bertil's jul uten forstyrrelser? ;)

"jag har närat en kommunist vid mitt bröst!"

*gleder meg*

Gjest også mor
Skrevet

Hos oss har vi et helt avslappet forhold til alkohol.

Det serveres vin til maten og kaffe/cognac til desserten, og alle nyter dette.

Datteren min er også vant med at når vi er ute å spiser, eller har fredagsmiddag så tar vi voksne et til to glass vin til maten. Resten av kvelden drikker vi alkoholfritt.

Det er trist når enkelte barn opplever voksne som ikke kan styre forbruket sitt, men det trenger ikke bety at ingen kan nyte alkohol til maten.

Jeg har vært barn jeg også, og jeg må si at mine foreldre tok drammer til julemiddagen, og etterpå. De ble nok påvirket av dette, men det var ikke problematisk for undertegnede. Tvert imot, de ble i godt humør, avslappet og stemningen var god. Dette er GODE minner fra min barndom!!

Skrevet

Da kan du se Carl Bertil's jul uten forstyrrelser? ;)

"jag har närat en kommunist vid mitt bröst!"

*gleder meg*

Jeg gleder meg også til alle de gamle balladene.

"White wine for the chicken, miss Sophie? Same procedure as last year, James!"

"Vi er visst ute i samme ærend, vi!" sier snekker Andresen.

Dvergen som maler med rutete maling og en syngende gresshoppe.

Disneys framstilling av en "roadrunner" - en fugl jeg så mange av i Texas. Jeg hørte aldri en lyd fra dem, bare de lange beina som spant langs veien i ørkene på jakt etter insekter og firfisler. Tviler ikke på at de jatter som et maskingævær, men de er neppe oppe i trærne.

Skrevet

Jeg gleder meg også til alle de gamle balladene.

"White wine for the chicken, miss Sophie? Same procedure as last year, James!"

"Vi er visst ute i samme ærend, vi!" sier snekker Andresen.

Dvergen som maler med rutete maling og en syngende gresshoppe.

Disneys framstilling av en "roadrunner" - en fugl jeg så mange av i Texas. Jeg hørte aldri en lyd fra dem, bare de lange beina som spant langs veien i ørkene på jakt etter insekter og firfisler. Tviler ikke på at de jatter som et maskingævær, men de er neppe oppe i trærne.

"sjå på'n - er'n itte lang?"

.....MEN, la du merke til i fjor at de har fresjet opp den gamle nissefilmen med sjakkmalinga - og da har de TATT BORT DEN SCENA hvor han stempler dokka i ræva og sier; "say mama!" -. . . og ler så magen rister.

Det er skandaløst!

Skrevet

"sjå på'n - er'n itte lang?"

.....MEN, la du merke til i fjor at de har fresjet opp den gamle nissefilmen med sjakkmalinga - og da har de TATT BORT DEN SCENA hvor han stempler dokka i ræva og sier; "say mama!" -. . . og ler så magen rister.

Det er skandaløst!

Kanskje det sårer noen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...