Gå til innhold

Prohibitiv reklame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et firma som kalles Euronics eller noe slikt, har en tv-reklame hvor en dude liksom henvender seg til en pike og forteller at man kan få kjøpe *trrriii* ting ved bare å betale for to. *Trrriiii* uttales med særdels skarrende r.

Teksten fremsies ellers i kaudervelsk, trolig fra Jæren et sted. Det er greit med dialekter, men hvorfor må man pådytte folk denne fyren med en slik talefeil, og dertil står det med sitt fårete glis?

Setter aldri min fot i Euromix eller hva det heter.

...

En kjede som kaller seg Byggmakker finner det for godt å lage en reklame hvor det står en fyr og borrer i veggen, hvorpå hans kvinne kommer inn og øyensynlig synes fyren og situasjonen tilsier amorøse følelser. La nå det være som det vil, men på slutten av reklamen zoomer kamera inn på denne fyrens rumpe, mens han står og borrer i veggen..og avslutter med det!

Setter aldri min fot i Byggmakker-forretninger.

.....

Gode eksempler på reklame som har negativ effekt på salget.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Samboeren min har en borremaskin av det slaget som er i byggmakkerreklamen. Synes det bare er høytid i heimen når den er i bruk, jeg. :)

Skrevet

Pussig at det er dette du henger deg mest opp i ang. Euronics-reklamen. Jeg synes det er mest irriterende at han henvender seg til "Inge" eller "Trine" eller hvem det nå er. Sånn: "Ja, nå Inge har vi tilbud på...". Grrr! Hvem er Inge?!?

Skrevet

Pussig at det er dette du henger deg mest opp i ang. Euronics-reklamen. Jeg synes det er mest irriterende at han henvender seg til "Inge" eller "Trine" eller hvem det nå er. Sånn: "Ja, nå Inge har vi tilbud på...". Grrr! Hvem er Inge?!?

Ja, jeg er enig at det også er irriterende, men jeg foretrekker å irritere meg over en ting av gangen. Jeg får se i morra :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Faren min sluttet å drikke tran fordi han syntes det var så tåpelige reklamer.

Personlig har jeg fått en viss avsmak mot Jysk, etter alle irriterende reklamefilmer. Handler heller andre steder.

Skrevet

Jeg synes han Euronics-fyren fra Rogaland er kjempemorsmom - det er jo han samme som var i en annen reklame i motsatt ekstrem forvandling. Fra før var han sportslig og hadde trent kropp - og når han var ferdig, hadde han vom og bustete hår.

"Potatoe-chip, potatoe-chip"

Hehe :-D

Skrevet

Samboeren min har en borremaskin av det slaget som er i byggmakkerreklamen. Synes det bare er høytid i heimen når den er i bruk, jeg. :)

Mulig det, men det er nå en gang slik at mesteparten av ulike typer powertool handles av menn...og menn lar seg fan ikke friste til handel ved å fremvis en mannerumpe til oss herrene.

Skrevet

Faren min sluttet å drikke tran fordi han syntes det var så tåpelige reklamer.

Personlig har jeg fått en viss avsmak mot Jysk, etter alle irriterende reklamefilmer. Handler heller andre steder.

Dessuten er det så dårlige varer der, at jeg bare kaller dem for Juks.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Mulig det, men det er nå en gang slik at mesteparten av ulike typer powertool handles av menn...og menn lar seg fan ikke friste til handel ved å fremvis en mannerumpe til oss herrene.

Det er jo en serie av reklamefilmer, da. Først ser mannen drillen i butikken, så får han den til jul av kona, og så ser kona at han bruker den.

Synes filmene er kjempegode, jeg. Det er nok et triks for å få kvinnfolk til å kjøpe drill til mannen til jul. ;)

Skrevet

Det er jo en serie av reklamefilmer, da. Først ser mannen drillen i butikken, så får han den til jul av kona, og så ser kona at han bruker den.

Synes filmene er kjempegode, jeg. Det er nok et triks for å få kvinnfolk til å kjøpe drill til mannen til jul. ;)

Ja visst fan er det det. Men de glemmer at menn har hukommelse som elefanter når det gjelder å minnes fornærmelser og skjendige ytringer som vi utsettes for fra handelsstanden.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja visst fan er det det. Men de glemmer at menn har hukommelse som elefanter når det gjelder å minnes fornærmelser og skjendige ytringer som vi utsettes for fra handelsstanden.

Er jo ingen fornærmelse å si at damer synes det er sexy å se på menn som arbeider, vel? :)

Skrevet

Er jo ingen fornærmelse å si at damer synes det er sexy å se på menn som arbeider, vel? :)

Neida, men de fleste menn synes ikke noe særlig om reklame som fokuserer på menns rumper. Så enkelt er det vel.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Neida, men de fleste menn synes ikke noe særlig om reklame som fokuserer på menns rumper. Så enkelt er det vel.

Pøsh. Get over it og sikle heller litt over den AXE-reklamen med alle damene som løper i bikini. Jeg setter meg ikke ned og syter over den jeg heller.

Skrevet

Pøsh. Get over it og sikle heller litt over den AXE-reklamen med alle damene som løper i bikini. Jeg setter meg ikke ned og syter over den jeg heller.

Nei, den Axe-reklamen blir jeg ikke helt klok på. Det blir liksom too much. Hvertfall gikk det ikke slik med meg da jeg prøvde Axe.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, den Axe-reklamen blir jeg ikke helt klok på. Det blir liksom too much. Hvertfall gikk det ikke slik med meg da jeg prøvde Axe.

Du er bare skuffa. :)

Skrevet

Du er bare skuffa. :)

Pøh..er jeg ikke, så det så.

Man får bare den samme følelsen som kjennes hvis man besøker hovedstaden under Grethe Waitz-løpet....en feminitet så overveldende at man føler seg rent bortkommen :-)

Skrevet

Dessuten er det så dårlige varer der, at jeg bare kaller dem for Juks.

Det er iallefall sant! Elendige kommoder, som detter fra hverandre ved første anledning.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Pøh..er jeg ikke, så det så.

Man får bare den samme følelsen som kjennes hvis man besøker hovedstaden under Grethe Waitz-løpet....en feminitet så overveldende at man føler seg rent bortkommen :-)

Tror du liker det, jeg. :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er iallefall sant! Elendige kommoder, som detter fra hverandre ved første anledning.

Kundeservicen er i alle fall elendig. Jeg baserer den uttalelsen kun på grunnlag av 3 forskjellige butikker i ulike deler av landet, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med, i alle fall.

Skrevet

En skulle nesten tro reklamefolket tenker mer på å vinne tv2s hva-det-nå-heter (den årlige reklamekonkurransen), enn å selge produkter.

For tida er det så mange reklamer som gir meg produktene de forsøker å selge i vrangstrupen, at jeg begynner å lure på om reklamebransjen, i hvert fall den delen vi ser på tv, skader produktene mer enn de gagner dem.

Etter at VG lyktes med noen artige reklamekampanjer for noen år siden, virker det som om hovedfokus til samtlige markedsførere på tv er å få folk til å le, men den ene kampanjen er latterligere enn den andre, og det ser ut til å bli verre og verre for hver eneste kampanje uten at noen ser ut til å forstå når det er på tide å gi seg.

Takke meg til det enkle der fokuset er på produktet som selges, og ikke en humoristisk vri rundt kampanjens skuespillere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...