Gå til innhold

Prohibitiv reklame

Anbefalte innlegg

Skrevet

En skulle nesten tro reklamefolket tenker mer på å vinne tv2s hva-det-nå-heter (den årlige reklamekonkurransen), enn å selge produkter.

For tida er det så mange reklamer som gir meg produktene de forsøker å selge i vrangstrupen, at jeg begynner å lure på om reklamebransjen, i hvert fall den delen vi ser på tv, skader produktene mer enn de gagner dem.

Etter at VG lyktes med noen artige reklamekampanjer for noen år siden, virker det som om hovedfokus til samtlige markedsførere på tv er å få folk til å le, men den ene kampanjen er latterligere enn den andre, og det ser ut til å bli verre og verre for hver eneste kampanje uten at noen ser ut til å forstå når det er på tide å gi seg.

Takke meg til det enkle der fokuset er på produktet som selges, og ikke en humoristisk vri rundt kampanjens skuespillere.

Humoristisk reklame (med gjennomgående figurer) er svært krevende. I skrivende stund kommer jeg i hu shelldama. Dessuten har jeg en viss sans for finn.no og denne Finn som selger unna det meste. Flere?

Skrevet

Humoristisk reklame (med gjennomgående figurer) er svært krevende. I skrivende stund kommer jeg i hu shelldama. Dessuten har jeg en viss sans for finn.no og denne Finn som selger unna det meste. Flere?

Ja, det har du rett i. Det var vel Shell-dama som starta humorbølgen.

Men siden har det blitt overkill.

Jeg kommer ikke på sist jeg så en reklamefilm som lyktes med humorforsøket.

Ser jeg den "small bill og big bill"-greia til tv2 en gang til, tror jeg at jeg sier opp mobilabonnementet mitt på trass.

Skrevet

Ser jeg den "small bill og big bill"-greia til tv2 en gang til, tror jeg at jeg sier opp mobilabonnementet mitt på trass.

For tiden går den en vg-reklame om starteren på Bislett. Han er stressa og overarbeidet, og er en type som passer fint inn i settingen.

Skrevet

For tiden går den en vg-reklame om starteren på Bislett. Han er stressa og overarbeidet, og er en type som passer fint inn i settingen.

Den er morro synes jeg:)

"BAre en på jobb?? Det hadde bare ikke funka det. Da hadde vi jo løpt rundt omkring" (Fritt sitert.. Husker ikke helt hvordan det var).

Posten er bra. Hmmmm, skeptisk.

Skrevet

Enig ang. Tele2. Utrolig at de som er såpass gode teleleverandører kan ha så utrolig dårlige reklamer.

Fjordland er gode reklamer! Særlig liker jeg han der vinglepetter, da jeg kjenner meg meget godt igjen der:)

Skrevet

Jeg sa nettopp opp telefonabonnementet hos dem pga den reklamen...Den er bare grøsselig og har ødelagt nok fine sanger!

*nok er mer enn nok*

Skrevet

Enig ang. Tele2. Utrolig at de som er såpass gode teleleverandører kan ha så utrolig dårlige reklamer.

Fjordland er gode reklamer! Særlig liker jeg han der vinglepetter, da jeg kjenner meg meget godt igjen der:)

Jeg husker ikke Fjordland-reklamen, men de selger et latterlig produkt uansett.

Har forsøkt det svineriet der i microen ved et par anledninger, og det er ikke engang egnet til å kalles mat.

Enda verre er micromaten til Toro.

Men siden jeg har forsøkt begge deler er det nok et tegn på at reklamen funker.

Gjest Princess Peach
Skrevet

En skulle nesten tro reklamefolket tenker mer på å vinne tv2s hva-det-nå-heter (den årlige reklamekonkurransen), enn å selge produkter.

For tida er det så mange reklamer som gir meg produktene de forsøker å selge i vrangstrupen, at jeg begynner å lure på om reklamebransjen, i hvert fall den delen vi ser på tv, skader produktene mer enn de gagner dem.

Etter at VG lyktes med noen artige reklamekampanjer for noen år siden, virker det som om hovedfokus til samtlige markedsførere på tv er å få folk til å le, men den ene kampanjen er latterligere enn den andre, og det ser ut til å bli verre og verre for hver eneste kampanje uten at noen ser ut til å forstå når det er på tide å gi seg.

Takke meg til det enkle der fokuset er på produktet som selges, og ikke en humoristisk vri rundt kampanjens skuespillere.

Poenget er jo å få folk til å huske reklamen, så det er ikke så nøye om den er irriterende, morsom, informativ eller whatever. Jo mer vi husker av den, jo mer effektiv er den.

Skrevet

Poenget er jo å få folk til å huske reklamen, så det er ikke så nøye om den er irriterende, morsom, informativ eller whatever. Jo mer vi husker av den, jo mer effektiv er den.

Nope.

Det er ikke effektivt når vi tenker på produktet og vemmes.

Skrevet

Jeg husker ikke Fjordland-reklamen, men de selger et latterlig produkt uansett.

Har forsøkt det svineriet der i microen ved et par anledninger, og det er ikke engang egnet til å kalles mat.

Enda verre er micromaten til Toro.

Men siden jeg har forsøkt begge deler er det nok et tegn på at reklamen funker.

Jeg har prøvd Fjorlands torsk. Den var ikke god. Men fisk bør vel være fersk...

Men rømmegrøten er kjempegod:)

Skrevet

Jeg har prøvd Fjorlands torsk. Den var ikke god. Men fisk bør vel være fersk...

Men rømmegrøten er kjempegod:)

For ikke å snakke om risgrøten! Den er en drøm :) Fjordland produkter går for tannfemat her i huset ;)

Skrevet

For ikke å snakke om risgrøten! Den er en drøm :) Fjordland produkter går for tannfemat her i huset ;)

Da må jeg prøve den også:)

Skrevet

Men det er tydelig at både Euronics og Byggmakker har klart å plante navnet sitt i bevistheten din, så sånn sett har de faktisk oppnådd mye for reklamepengene sine..:-)

Skrevet

Kundeservicen er i alle fall elendig. Jeg baserer den uttalelsen kun på grunnlag av 3 forskjellige butikker i ulike deler av landet, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med, i alle fall.

Jeg kan bekrefte inntrykket fra sørlandsk standpunkt, to butikker har jeg testet ut. Spesielt én episode har kurert meg fra å handle på Jysk for all overskuelig fremtid, men det var jo den berømmelige dråpen og ikke et engangstilfelle.

Skrevet

Helt enig!! og denne karen er fra jæren helt sikkert, uansett dialekt er den for meg en motpol til og ville kjøpe noe, jeg holder meg heller borte....

*en av de verste jeg har sett^*

;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Den er morro synes jeg:)

"BAre en på jobb?? Det hadde bare ikke funka det. Da hadde vi jo løpt rundt omkring" (Fritt sitert.. Husker ikke helt hvordan det var).

Posten er bra. Hmmmm, skeptisk.

"Hei vennen! Kjøp melk og brød, Bonzo er død, jeg er gravid. Hadet!"

-Den- reklamen er kul, den :D

Skrevet

"Hei vennen! Kjøp melk og brød, Bonzo er død, jeg er gravid. Hadet!"

-Den- reklamen er kul, den :D

Ja, guri, at jeg kunne glemme den:) Den er utrolig morro:)

Skrevet

Helt enig!! og denne karen er fra jæren helt sikkert, uansett dialekt er den for meg en motpol til og ville kjøpe noe, jeg holder meg heller borte....

*en av de verste jeg har sett^*

;)

Jeg lar jevnlig P4 surre i bakgrunnen, og det durer og går uten at man merker så mye til hva som blir sagt.

Men i dag...plutselig...noe skraping og skurring som skjærer gjennom det surret. Og tror du fan ikke at samme fyren har dukka opp også i denne fredens radiokanal?

Første innskytelse er å skifte kanal, men man kan jo uforvarende havne borti Kanal 24 - radio Valgerd - og det er jo enda verre. Så det blir å skru ned lyden, da...jaja..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...