Gå til innhold

Italiensk uttale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en mann heter Riccardo på italiensk, uttales det da "Rikkardå" eller "Ritsjardå"?

Skrevet

Det uttales Rikkardå.

Sikker? Tenkte på Andrea Bocelli og da sier man jo "Båtsjelli" men det er kanskje fordi det bare er én "c"?

Blir to "c"'er "k" på italiensk da?

Skrevet

Sikker? Tenkte på Andrea Bocelli og da sier man jo "Båtsjelli" men det er kanskje fordi det bare er én "c"?

Jeg er sikker ja.

Dersom det er en i etter to c'er, blir det en annen lyd.

Eksp: Cappuccino

Men dersom det er a blir det k-lyd.

Skrevet

To c'er uttales k og en uttales ch. Tror jeg ganske sikkert :)

Skrevet

Ja, 2 C`er blir K såvidt jeg vet.

Skrevet

Jeg er sikker ja.

Glemte å legge til at det gjelder både a og e. Det spiller ingen rolle om det er en eller to c'er.

Skrevet

Jeg er sikker ja.

Ok, tusen takk :-)

Skrevet

To c'er uttales k og en uttales ch. Tror jeg ganske sikkert :)

Det stemmer nok ikke. Det er bokstaven etter c som har betydning for uttalen:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Min brasilianske venn Ricardo som er 1/4 italiener sier i alle fall at det skal være Rikkaaardå. Så da stoler jeg på ham. :-)

Skrevet

Min brasilianske venn Ricardo som er 1/4 italiener sier i alle fall at det skal være Rikkaaardå. Så da stoler jeg på ham. :-)

Du skrev Riccardo med én "c", var det meningen?

Skrevet

Forresten er det noen som vet om noen gratis programmer jeg kan laste ned for å lære litt italiensk? Jeg er veldig språkinteressert.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du skrev Riccardo med én "c", var det meningen?

Jepp, fordi min brasilianske venn faktisk heter Ricardo. Men jeg spurte ham etter italiensk uttale på navnet Riccardo.

Skrevet

Jepp, fordi min brasilianske venn faktisk heter Ricardo. Men jeg spurte ham etter italiensk uttale på navnet Riccardo.

Ok, takk :-)

Skrevet

Det stemmer nok ikke. Det er bokstaven etter c som har betydning for uttalen:)

Ok :) Kult, da lærte jeg noe i dag også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...