Gå til innhold

Hjertens sukk

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra
Skrevet

Nå er det jul igjen. Eg reiser utenlands i morgen. "Stikker" av fra julehysteriet og hykleriet.

Kofferten er nesten ferdigpakket. Eg ser for meg å sitte i et skogholt på julekvelden. Med snølykt, masse lys, en hul alt-blokkfløyte. Kikke på månen, og på Karlsvognen og vite at den lyser på samme måte i Norge når kl. er 17.

Akkurat nå er det trist. Har grått masse i dag. Ensom akkurat nå. Men eg vet det bedrer seg nok stå på togperrongen i Salzburg, og kjenne frostføyk i nesa, og knitring under skoene. Bedre enn å sitte med selvmedlidenhet med fjernkontrollen i hånden. :c)

Eg vil ønske alle DOLere en god jul.

mvh

Skrevet

Hvorfor er det hyklersk å feire jul? *nysgjerrig*

Høres ut som du får en spennende juleferie :-)

Skrevet

hvorfor er du lei deg? *trøste*

God jul til deg også :-)

Skrevet

God jul til deg også og ha en riktig god tur :o)

Jeg har egentlig avbestillt jula i år men det blir visst jul et par timer på julaften likevel.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Handelstanden begynner før november. Folk handler masse "tull" som mottakeren ikke trenger/liker/glemmer fort.

Så går et noen dager, og det er byttedag...

Stort sett er kirka svært lunken av besøkende. Men på juleaften går de i kø inn og ut av kirken. De driter egentlig i julebudskapet, men må ha med kirka for tradisjonen eller stemningens skyld.

Men det aller verste er panikk-kosen som SKAL være oppnåd når kl. er 17. Familier som ikke klarer å kose seg sammen eller i året, og som når et "bristepunkt" i løpet av kvelden -med eller uten alkohol. Barn som lider...

Ja, eg hadde vonde juler da eg var liten, og har i dag ikke kontakt med foreldre og søsken. Gråter hver jul. Synes denne dagen er den verste i året.

Heldigvis digger eksmannen min og familien hans jula, så ungene er i vel havn denne dagen.

Skrevet

God tur! Høres ut som en fin ting å gjøre. Ikke mye plass til sorg eller tanker i den "vanlige" julen.

Skrevet

Handelstanden begynner før november. Folk handler masse "tull" som mottakeren ikke trenger/liker/glemmer fort.

Så går et noen dager, og det er byttedag...

Stort sett er kirka svært lunken av besøkende. Men på juleaften går de i kø inn og ut av kirken. De driter egentlig i julebudskapet, men må ha med kirka for tradisjonen eller stemningens skyld.

Men det aller verste er panikk-kosen som SKAL være oppnåd når kl. er 17. Familier som ikke klarer å kose seg sammen eller i året, og som når et "bristepunkt" i løpet av kvelden -med eller uten alkohol. Barn som lider...

Ja, eg hadde vonde juler da eg var liten, og har i dag ikke kontakt med foreldre og søsken. Gråter hver jul. Synes denne dagen er den verste i året.

Heldigvis digger eksmannen min og familien hans jula, så ungene er i vel havn denne dagen.

Skjønner at du har vonde følelser for jula... jeg har vært så heldig at jula alltid har vært forbundet med noe godt :-)

Du hadde vært hjertelig velkommen til julefeiring med oss :-)

*klem*

Gjest kvitsymra
Skrevet

Skjønner at du har vonde følelser for jula... jeg har vært så heldig at jula alltid har vært forbundet med noe godt :-)

Du hadde vært hjertelig velkommen til julefeiring med oss :-)

*klem*

Åååå, du er nå søt, da. :c)

Skrevet

Du skulle fått feiret sammen med meg også. Hvorfor er du så trist?

Skrevet

Lykke til på eksamen i morgen og god tur til Østerike!

Hvem vet - kanskje julen blir bedre enn du tror!

Skrevet

Skal tenke på deg på julaften :-)

Skrevet

Det høres nå ut til at du får en virkelig flott jul der. Vi har ikke knitring under skoene og de har meldt sol fra skyfri himmel! :) Jeg ønsker deg en riktig god jul, og et veldig godt nytt år :)

Skrevet

God jul til deg også og ha en riktig god tur :o)

Jeg har egentlig avbestillt jula i år men det blir visst jul et par timer på julaften likevel.

Avbestilt jula? :) Vel, vil ikke gjøre det, men kunne gjerne fått utsatt den noen dager ;)

Skrevet

Avbestilt jula? :) Vel, vil ikke gjøre det, men kunne gjerne fått utsatt den noen dager ;)

Minstemann skal til faren, dattera mi skulle jobbe og eldstemann skulle feire et annet sted. Så jeg hadde tenkt å gjøre akkurat det samme som jeg gjør til vanlig.

Jeg orker ikke lage jul bare for meg sjøl. Da føler man seg virkelig alene.

Skrevet

Minstemann skal til faren, dattera mi skulle jobbe og eldstemann skulle feire et annet sted. Så jeg hadde tenkt å gjøre akkurat det samme som jeg gjør til vanlig.

Jeg orker ikke lage jul bare for meg sjøl. Da føler man seg virkelig alene.

Ja det forstår jeg. Du får tromme sammen dine barn til en av de andre romjulsdagene da. Så har du jo dol, og tv har vel litt kos underholdning håper jeg. Man tager hva man haver og gjør det beste utav det. Fikk lyst til å gi deg en klem :) Klem til deg!

Skrevet

Ja det forstår jeg. Du får tromme sammen dine barn til en av de andre romjulsdagene da. Så har du jo dol, og tv har vel litt kos underholdning håper jeg. Man tager hva man haver og gjør det beste utav det. Fikk lyst til å gi deg en klem :) Klem til deg!

Takk for klemmen :o)

Ungene er nok opptatt hele jula med jobbing, oppgaveskriving og kjærester så jeg ser nok ikke snurten til noen av dem annet enn dattera mi noen få timer julaften. Endelig har de litt fri og da er ikke mor så spennende :o)

Skrevet

Ønsker deg en riktig god jul, nyt ferien din! håper smilet og gleden kommer frem etterhvert:)

klem!

Skrevet

Takk for klemmen :o)

Ungene er nok opptatt hele jula med jobbing, oppgaveskriving og kjærester så jeg ser nok ikke snurten til noen av dem annet enn dattera mi noen få timer julaften. Endelig har de litt fri og da er ikke mor så spennende :o)

Du skulle vært hos meg og drukket raki.

Skrevet

Du skulle vært hos meg og drukket raki.

Hihi,ja det hadde vært noe :o)

Gjest kvitsymra
Skrevet

Ønsker deg en riktig god jul, nyt ferien din! håper smilet og gleden kommer frem etterhvert:)

klem!

Smilet kommer frem, det.

Eg var i boden isted, for å finne blokkfløyten. Og kom over gamle kjærlighetsbrev fra meg til ungdomskjæresten. oi,oi,oi

Kjempe herligt!! :c)

Takk for gode ord!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...