Gå til innhold

hobbyting til jul? Hva da`?

Anbefalte innlegg

Gjest datteraaa
Skrevet

Muttern er noenogfemti og har nettopp blitt uføretrygdet. Hun er litt deprimert og finner på lite utover å se på tv og å isolere seg inne med husarbeid. Tenkte jeg skulle finne på en litt hobbypreget gave eventuelt kurs eller noe. Kan evt bli med henne på det.

Noen forslag?

Gjest fotografering
Skrevet

Mamma får digital-foto-kurs av meg til jul, jeg skal også gå.

Smykkelaging.

Oppussing av gamle vinduer i regi av folkemuseet.

vevkurs.

Gjest datteraaa
Skrevet

Smykkelaging er jo poppis for tida da...

Får jeg kjøpt perler på nettet og levert før juleaften da, tro?

Hvor bør en bestille slikt hen?

Skrevet

Begynner nok å bli litt sent, ville sjekket ut panduro.no, om en slags startpalkke eller noe. Finnes sikkert mange billigere steder hvis man skal plukke sjøl.

Du har ikke hobbybutikk i nærheten da?

Skrevet

Strømpebukseblomster? Du får kjøpt tynn ståltråd, og ellers alt som trengs for å få nydelige dekorasjoner av strømpebukser.

Ut i naturen for å finne fine grener og greier å bruke.

Brenne på tre? Du får kjøpt "brennmaskiner" sånn ala vi hadde på skolen. Ting til å brenne på er postkasser, dørskilt, møbler mm. Ut i naturen der også og finne fine stammer å skjære "plater" av.

Maling av noe slag? Det er mange som koser seg med å pynte sopekoster, postkasser, trefat ol.

Glasskjæring? Ikke så dyre de glasskjærermaskinene og glass har vi jo over alt.

I forbindelse med i allefall noe av dette så finnes jo kurs, men det fine er vel at dette kan opphold en i timesvis hjemme.

Skrevet

Panduro er et greit sted å starte, ikke billigst, men de har det du trenger, og enkle startpakker.

Kanskje det er en butikk i nærheten av deg?

Skrevet

Akvarel maling! Jeg mister tid og rom når jeg holder på. Det kan være flott terapi for henne det. Likte hun å tegne så er det en bankers.

Skrevet

perleslottet.no

Men jeg tviler på at du får det sendt før jul.

Gjest datteraaa
Skrevet

Begynner nok å bli litt sent, ville sjekket ut panduro.no, om en slags startpalkke eller noe. Finnes sikkert mange billigere steder hvis man skal plukke sjøl.

Du har ikke hobbybutikk i nærheten da?

Er hobbybutikk der jeg bor. Tar en titt der ja!

Takk til alle som kom med tips!

Skrevet

Du må nesten grave litt i din egen hukommelse og se om du kan komme på noen aktiviteter som har gitt moren din ekstra glede. Jeg mener, "hobbyting" er rimelig vidtfattende - selv ville jeg elsket noe som hadde med fotografering eller tegning å gjøre, men en startpakke for smykkelaging hadde nok havnet innerst i roteskuffen...

Gjest scrappis
Skrevet

Scrapbooking.

Kortlaging.

Kokkekurs.

Språkkurs.

Bunadsøm.

Toving.

Skrevet

Jeg ville dratt til Panduro hobbybutikken, og gjerne dratt med din mor dit også, så kan hun selv få se. Der har de masse ting hun kan lage, og går hun rundt og titter vil hun kunne få masse inspirasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...