Gå til innhold

Kombinere studier og reise?

Anbefalte innlegg

Gjest Leiavdennebyeb
Skrevet

Hei, jeg søkte egentlig å vere utvekslingsstudent etter jul, men p.g.a ulike årsaker ble til slutt ikke dette noe av.

Jeg skal bare ta ex-phil og ex-fac etter jul + et annet lignende studie. Tenkte kanskje å reise en del etter jul, få meg en jobb og bare dra. Men lurer litt på hva jeg skal finne på. Er ikke så utadvendt, og har ingen å dra med, lurer på om det kanskje finnes noen program eller et eller annet....eller skal jeg bare pakke sekken og dra et sted alene..

Noen av dere som har gjort det? Kunne egentlig tenke meg å gjøre det;)

Forslag?...er så rastløøøs...

Skrevet

Det har fantes en måte man kunne ta ex.phil på en reise til Hellas eller hva det var - kanskje det fortsatt eksisterer? Du kan jo sjekke det ut.

Hvis det ikke finns, ville jeg i alle fall råde deg til å finne et sted der du kan bo like ved et bibliotek, for det er viktig å kunne få ordentlig lesero og å være inspirer til lesing av bøker rundt de!

Lykke til!

Skrevet

Det har fantes en måte man kunne ta ex.phil på en reise til Hellas eller hva det var - kanskje det fortsatt eksisterer? Du kan jo sjekke det ut.

Hvis det ikke finns, ville jeg i alle fall råde deg til å finne et sted der du kan bo like ved et bibliotek, for det er viktig å kunne få ordentlig lesero og å være inspirer til lesing av bøker rundt de!

Lykke til!

Du har jo http://www.kulturstudier.no/ Har ikke vært ute med dem selv, men har hørt det er bra.

Ellers har jeg stort sett jobbet og reist i 9 år nå. Er for tiden i Asia, og har det supert. Ikke vær redd for å reise alene, du bli kjent med folk!

Lykke til :)

Skrevet

Finnes masse programmer, som f.eks kulturstudier, Atlantis etc. Men fellestrekket for dem alle er at de tar ganske mye ekstra penger for ting man fint kan gjøre på egenhånd.

Du kunne jo f.eks dratt til Latin-Amerika og gått på språkskole noen uker - da er man relativt ivaretatt, og lærer spansk i tillegg. Og når man kan litt spansk auler det av prosjekter man kan f.eks jobbe frivillig på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...