Gå til innhold

Når nettene blir lange

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig.

Har sett ubegripelige mengder serier og dvd i det siste, og ikke gjort NOE julestressete, bortsett fra å kjøpe noen julegaver. Det var gjort på en ettermiddag. :)

Jeg er så misunnelig på House dvdène dine!!!!!!!

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

11

• ShitDiddelyDo

8

• Dorthe

6

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skulle tro jul var Armagedon.

Det finnes knapt et innlegg her inne hvor julestress og julemas eller juleglede og jul, jul, jul ikke blir nevnt.

Fatter ikke hva som feiler folk. Hvor vanskelig er det?

Kjøp juletre. Kjøp gaver. Kjøp mat. Pynt.

Alt burde la seg gjøre på noen få timer.

Jeg er ferdig jeg selv om jeg hadde avlyst den og den kom allikevel. Gavene er i havn, maten og brennevin, bare 12 Ringnes som mangler. Til og med julepynten er oppe. Tok som du sier noen timer dvs 9 i går.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg er så misunnelig på House dvdène dine!!!!!!!

Jeg vil se mere House! Har skikkelige abstinenser nå. Heldig du som har mange usette episoder foran deg. :)

Jeg må vente til 9. januar for å se fortsettelsen, argh!

Skrevet

Jeg gidder ikke la meg stresse opp så mye, jeg altså.

Gjøre rent gjør jeg som regel på fredager, så også denne uka. Da er det rent og greit til julaften.

Middagsgjester har vi ofte ellers i året også, så der er rutinene godt innarbeidet. Mannen har kontroll på selve middagen, og det viktigste er innkjøpt.

Mangler tre julegaver, og det rikelig med handledager igjen.

Da gjenstår juletre (torsdag) og juleøl med venner (i morgen for meg, fredag for mannen).

Og så blir det sannelig jul igjen, dere. Hurra! :o)

*smatter ivrig på ei pepperkake fra Ikea*

Jeg er ikke vant med så mange gjester, Liker egentlig masse besøk, men selve middagene har jeg panikk (nærmest) for å mislykkes med. Men det går nok fint. Æ edår julekager æ å :)

Skrevet

Noen få timer? Jaja. Kanskje hvis man er ungkar eller ikke skal ha gjester i julen.

Jeg overdriver ikke.

Kjøp julemat. De fleste har gjort det flere ganger tidligere. Det tar ikke lang tid med mindre man velger en matbutikk på Oslo City på lille juleaften.

Juletre. Bør enkelt la seg gjøre etter at maten er handla inn.

Rydd og vask. Jeg antar de fleste rydder og vasker til vanlig, så det er grenser for hvor lang tid dette kan ta.

Gaver. Dette kan ta tid. Men sett av en dag. Det bør holde selv for folk som må handle 50 gaver. De fleste av dere ser jo ut til å ha tenkt på hva dere skal kjøpe helt siden forrige jul uansett. Hvor vanskelig kan det være? 50 % av gavene blir bytta uansett.

Dere gjør det vanskeligere enn det er.

Skrevet

Jeg vil se mere House! Har skikkelige abstinenser nå. Heldig du som har mange usette episoder foran deg. :)

Jeg må vente til 9. januar for å se fortsettelsen, argh!

Finnes den med norsk tekst nå? Sesong 1 altså?

Eller bør jeg bare slå til med engelsk tale... *lyst på*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Sesong 1 fins med norsk tekst, ja. Sesong 2 kommer ut med norsk tekst i slutten av januar, tror jeg.

Jeg har allerede sett dem + alle episodene av sesong 3 som har vært vist i USA. :)

Skrevet

"Eller bør jeg bare slå til med engelsk tale... *lyst på*"

Jeg håper ikke du vurderer House (eller noe som helst annet for den sags skyld) med norsk tale. :)

Skrevet

Sesong 1 fins med norsk tekst, ja. Sesong 2 kommer ut med norsk tekst i slutten av januar, tror jeg.

Jeg har allerede sett dem + alle episodene av sesong 3 som har vært vist i USA. :)

Da spørs det om ikke jeg skal spandere på meg en aldri så liten House i romjulspresang da :o)

Har du peiling på hvor det er rimeligst og få tak i? Siden du er House-eksperten vår her på Dol ;o)

Skrevet

"Eller bør jeg bare slå til med engelsk tale... *lyst på*"

Jeg håper ikke du vurderer House (eller noe som helst annet for den sags skyld) med norsk tale. :)

SDD, det er sent på kveld, så jeg bør få ha noen små skrivefeiler! ;o)

Tekst så klart!

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg er så gira på denne teksten. Jeg bør vel snart prøve meg på en uten.

Skrevet

SDD, det er sent på kveld, så jeg bør få ha noen små skrivefeiler! ;o)

Tekst så klart!

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg er så gira på denne teksten. Jeg bør vel snart prøve meg på en uten.

Jeg bruker tekst selv på norske filmer, så du er ikke den eneste.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det går utmerket an å se House uten noen form for tekst. Spesielt når man er en addict. ;)

Skrevet

Det går utmerket an å se House uten noen form for tekst. Spesielt når man er en addict. ;)

Det meste kan sees uten noen form for tekst. :)

Men jeg må innrømme at jeg sleit litt med engelske tekster på sesong 2, da legeuttrykkene er vanskelig nok på norsk. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Da spørs det om ikke jeg skal spandere på meg en aldri så liten House i romjulspresang da :o)

Har du peiling på hvor det er rimeligst og få tak i? Siden du er House-eksperten vår her på Dol ;o)

Det vet jeg ikke, sparer jo ikke på noe når det gjelder å få tak i House! ;)

Jeg kjøpte sesong 2 på platekompaniet.no, men det var altså sone 1, så du må ha en sonefri dvdspiller for at den skal virke. Og så er den bare tekstet på engelsk for hørselshemmede, så den har artige tekster som (Woman chattering on PA-system), (Doorbell ringing) og sånne ting. ;)

Skrevet

Men norske filmer er jo omtrent umulig og skjønne jo. Syns det er lettere og oppfatte lyden på utenlandske enn norske.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det meste kan sees uten noen form for tekst. :)

Men jeg må innrømme at jeg sleit litt med engelske tekster på sesong 2, da legeuttrykkene er vanskelig nok på norsk. :)

Ja, det er vanskelig å skjønne hva de sier på "legespråk", men man skjønner det ut fra sammenhengen etterhvert, sånn ca. Uansett er det ikke alltid det som er mest viktig for handlingen heller.

Skrevet

Det vet jeg ikke, sparer jo ikke på noe når det gjelder å få tak i House! ;)

Jeg kjøpte sesong 2 på platekompaniet.no, men det var altså sone 1, så du må ha en sonefri dvdspiller for at den skal virke. Og så er den bare tekstet på engelsk for hørselshemmede, så den har artige tekster som (Woman chattering on PA-system), (Doorbell ringing) og sånne ting. ;)

Sonefri spiller har jeg.

Jeg får surfe litt rundt og se om jeg finner. Må jo nesten begynne og se snart, slik at jeg kan ta del i trådene her om serien ;o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Sonefri spiller har jeg.

Jeg får surfe litt rundt og se om jeg finner. Må jo nesten begynne og se snart, slik at jeg kan ta del i trådene her om serien ;o)

Tror jeg må passe meg litt, med en gang det blir snakk om House tar jeg jo helt av. Ikke rart folk blir litt lei. ;)

Gled deg til serien iallfall! :)

Skrevet

Jeg overdriver ikke.

Kjøp julemat. De fleste har gjort det flere ganger tidligere. Det tar ikke lang tid med mindre man velger en matbutikk på Oslo City på lille juleaften.

Juletre. Bør enkelt la seg gjøre etter at maten er handla inn.

Rydd og vask. Jeg antar de fleste rydder og vasker til vanlig, så det er grenser for hvor lang tid dette kan ta.

Gaver. Dette kan ta tid. Men sett av en dag. Det bør holde selv for folk som må handle 50 gaver. De fleste av dere ser jo ut til å ha tenkt på hva dere skal kjøpe helt siden forrige jul uansett. Hvor vanskelig kan det være? 50 % av gavene blir bytta uansett.

Dere gjør det vanskeligere enn det er.

Ja, gaver tar tid. I alle fall hvis man prøver å finne de rette gavene, som ikke trenger å byttes...

Maten som skal handles inn og lages hvis man skal ha besøk flere dager i julen, blir også litt.

Baking. Litt bør man jo få til.

Julekort.

Pynting.

Jo, det går med mer enn noen få timer. Noen år er det morsomt,- andre år er det såvidt man orker å begynne på det...

Skrevet

Tror jeg må passe meg litt, med en gang det blir snakk om House tar jeg jo helt av. Ikke rart folk blir litt lei. ;)

Gled deg til serien iallfall! :)

Jeg er ikke lei jeg altså. Men jeg blir veldig fort hekta på slike serier, medisinske.

Jeg omtrent gråt da BBCPrime sluttet og sende Casulty og Holby City.

Guttungen så ER hver kveld da han var nyfødt, mammaen var hekta ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...