Gå til innhold

Når nettene blir lange

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Julekort er sendt, de gavene som skal sendes er sendt og mottatt, alle gaver unntatt 1 er kjøpt inn, men ikke pakka helt inn ennå, men de som er pakket inn er sortert i poser ettersom hvor dem skal.

Juletre pleier vi å kjøpe i siste liten, og jeg skal bruke de neste dagene nå til å få det litt trivelig her.

Jeg har kjøpt pepperkaker og dte er det jeg trenger og gidder å bry meg om julemat og julekaker siden vi ikke skal feire jula her hjemme (skal til mine foreldre). Vi skal til svigers senere i dag for å pynte pepperkakehus som er en årlig tradisjon.

Siden jeg er høygravid nå tar ting ekstremt lang tid for meg å gjøre.. har vært en del stressa med tanke på å få ting gjort før jul, men nå begynner det å hjelpe. Jo, jeg må skrive et julebrev i dag kom jeg på nå. Og det er ikke bare julen som stresser meg.. det er det som skal skje fremover med ny baby og hele den pakka der som tar en del plass i stresse-skuffen om dagen. Men bare vi holder oss friske(!) fremover nå så burde jeg være fornøyd.. nå har vi fått (og blitt ferdige med) det meste av det som går i barnehagen pluss pluss, så oddsen er god for at vi skal klare oss.

Men nå skal jeg gå og legge meg litt.. får jo ikke sove om natta.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

11

• ShitDiddelyDo

8

• Dorthe

6

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Baking er også gjort på kort tid. Det som må heves lages om kvelden etter at unga har lagt seg (hvis de ikke vil være med å bake eller er for små til det), og resten gjøres dagen derpå.

Når det gjelder matlaginga er det vel ingen som har begynt å lage maten ennå. Men man vet jo aldri med dolere.

Det tradisjonelle er i hvert fall å kjøpe inn maten og lage den de dagene den skal spises, eventuelt anrette litt kvelden i forveien hvis det er snakk om store koltbord. Det er ikke vanskeligere å kjøpe inn til 15 person enn til 4 personer.

Folk flest er utrolig lite effektive, eller så bor det en Clark Griswold i utrolig mange av dere.

Det er godt mulig det kan gjøres enklere/raskere.

Jeg synes det er mye styr og handling etc. før jul. Mye å huske, mye å pakke inn. Og man husker aldri å handle alt inn på en gang,- alltid må man en tur til i butikkene (hvor det er masse kø) - og en gang til..

Adventskalendergaver - 48 stk. Pakkes inn. Henges opp.

Pluss diverse avslutninger i skole/fritidsaktiviteter osv.

Men selvsagt, hvis du sier at det kan gjøres på noen få timer, så.....må jeg jo ta feil. *syrlig*

Er du ansvarlig for å "arrangere" jul for en stor familie? Både juleaften, og et par av romjulsdagene? Eller feirer du hos noen andre?

Desember pleier dessuten å være relativt travel på jobb også,- heldigvis ikke fullt så ille i år for meg. Men det har vært år hvor jeg bare har vært hjemom noen få timer om natten...

Og så er det noe med at de ekstra timene det tar - det er timer jeg ikke har ledige fra før. Det er sjelden jeg har ledig tid hjemme før langt utpå kvelden.

Skrevet

Vi skal reise bort i jula, så vi stresser ikke så mye :-)

Har bakt pepperkaker, mandelmakroner og kokosmakroner med ungene + laget marsipanfigurer med dem.

Er nesten i mål med alle julegavene - jeg og eldstemann skal en tur til byen i morgen og gjøre resten.

Julebrevet er ennå ikke skrevet....og bilder ikke bestilt.....

Vi reiser fredag morgen, hvis ikke fjellovergangene er stengt da!

Skrevet

Aha. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, får vi håpe. :)

Og der var sesong 1 bestilt! Med norsk tekst da, får heller se om ikke sesong 2 blir uten.

299 på platekompaniet, var ikke så ille det. Nå håper jeg bare at den kommer i romjula, da blir alle julemiddager avlyst med umiddelbar virkning ;o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Og der var sesong 1 bestilt! Med norsk tekst da, får heller se om ikke sesong 2 blir uten.

299 på platekompaniet, var ikke så ille det. Nå håper jeg bare at den kommer i romjula, da blir alle julemiddager avlyst med umiddelbar virkning ;o)

Da kan du smøre deg med litt tålmodighet og vente til sesong 2 kommer med norsk tekst og da. :)

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904&session=1

Den kommer 17.01.07. :)

hare1365380455
Skrevet

La julen komme å gå, så skal du se at energien kommer for fullt og oppgavene går som smurt :) "positiv tenking" vet du :) Gå innom blokka av og til, sett ned stikkord, så er du snart igang, håper jeg.

Ja jeg håper jeg kommer i gang, for nå føler jeg at jeg ikke får gjort noe. :S

Men takk for oppmuntring! :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Fikk mail i sted, den blir sendt allerede i dag! *gleder meg*

Ih, heldiggrisen! :)

Skrevet

Fikk mail i sted, den blir sendt allerede i dag! *gleder meg*

Jeg bestilte også House derfra i dag. Bestilte halv fem, fikk mail om at den ble sendt 16.50.

20 min er ikke verst :)

Blitt skrevet så mye om den serien at jeg også måtte kjøpe :)

Skrevet

Jeg bestilte også House derfra i dag. Bestilte halv fem, fikk mail om at den ble sendt 16.50.

20 min er ikke verst :)

Blitt skrevet så mye om den serien at jeg også måtte kjøpe :)

Jeg fikk mailen raskt også. Vi får håpe at den er i posten om noen dager.

Mange som liker serien.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg fikk mailen raskt også. Vi får håpe at den er i posten om noen dager.

Mange som liker serien.

Dæven, jeg tror jeg må begynne å ta provisjon altså. ;)

Skrevet

Dæven, jeg tror jeg må begynne å ta provisjon altså. ;)

He he, ja du burde kanskje det.

Men fy deg da, få hele Dol omtrent, hekta på House ;o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

He he, ja du burde kanskje det.

Men fy deg da, få hele Dol omtrent, hekta på House ;o)

Er jo ikke så rart at dere blir hekta på House, da! :)

Dessuten er det jo bra, jo flere som ser på, jo lenger vil sikkert serien holde på.

*gni seg i hendene over utspekulert plan* ;)

Skrevet

Er jo ikke så rart at dere blir hekta på House, da! :)

Dessuten er det jo bra, jo flere som ser på, jo lenger vil sikkert serien holde på.

*gni seg i hendene over utspekulert plan* ;)

Aha, så det er det du har planlagt altså. Hm, ja det må jeg si, du er smart, det skal du ha :o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Aha, så det er det du har planlagt altså. Hm, ja det må jeg si, du er smart, det skal du ha :o)

Må jo sikre god tilgang på House-episoder for framtiden, vet du. :)

Skrevet

E e a å edå.

E e a å edåR må det bli :) Det kan være lillesand, birkeland. Kristiansand sier Æ æ a å edår.

Skrevet

Julekort er sendt, de gavene som skal sendes er sendt og mottatt, alle gaver unntatt 1 er kjøpt inn, men ikke pakka helt inn ennå, men de som er pakket inn er sortert i poser ettersom hvor dem skal.

Juletre pleier vi å kjøpe i siste liten, og jeg skal bruke de neste dagene nå til å få det litt trivelig her.

Jeg har kjøpt pepperkaker og dte er det jeg trenger og gidder å bry meg om julemat og julekaker siden vi ikke skal feire jula her hjemme (skal til mine foreldre). Vi skal til svigers senere i dag for å pynte pepperkakehus som er en årlig tradisjon.

Siden jeg er høygravid nå tar ting ekstremt lang tid for meg å gjøre.. har vært en del stressa med tanke på å få ting gjort før jul, men nå begynner det å hjelpe. Jo, jeg må skrive et julebrev i dag kom jeg på nå. Og det er ikke bare julen som stresser meg.. det er det som skal skje fremover med ny baby og hele den pakka der som tar en del plass i stresse-skuffen om dagen. Men bare vi holder oss friske(!) fremover nå så burde jeg være fornøyd.. nå har vi fått (og blitt ferdige med) det meste av det som går i barnehagen pluss pluss, så oddsen er god for at vi skal klare oss.

Men nå skal jeg gå og legge meg litt.. får jo ikke sove om natta.

Hei, det er fint at du slipper det store julemaset, stor mage å greiår ;) Tenk neste jul er dere en til, så koselig. Ønsker deg en trivelig jul og håper virkelig at du får litt søvn! Når er termin? Det er nå litt rart også dette med dårlig søvn før fødsel. Som om man skal forberedes på korte søvn intervaller? Jajaj, det er en mening med det meste. Lykke til!

Skrevet

Vi skal reise bort i jula, så vi stresser ikke så mye :-)

Har bakt pepperkaker, mandelmakroner og kokosmakroner med ungene + laget marsipanfigurer med dem.

Er nesten i mål med alle julegavene - jeg og eldstemann skal en tur til byen i morgen og gjøre resten.

Julebrevet er ennå ikke skrevet....og bilder ikke bestilt.....

Vi reiser fredag morgen, hvis ikke fjellovergangene er stengt da!

Du kommer i mål :) Tviler på at det blir for mye snø...Hørte de meldte at snøen på hovden mulig ville forsvinne innen jul! Merkelige greier.... God tur og god jul :) (i tilfelle vi ikke treffes her)

Gjest trultemor26
Skrevet

Hei, det er fint at du slipper det store julemaset, stor mage å greiår ;) Tenk neste jul er dere en til, så koselig. Ønsker deg en trivelig jul og håper virkelig at du får litt søvn! Når er termin? Det er nå litt rart også dette med dårlig søvn før fødsel. Som om man skal forberedes på korte søvn intervaller? Jajaj, det er en mening med det meste. Lykke til!

Ja, hvorfor kan man ikke få sove når man ennå har muligheten?? Har termin 13. januar, så jeg begynner å bli ganske så klar nå ja. Tenk, neste jul har jeg en ettåring og en to-ogethalvtåring! Det er rart å tenke på!

God jul til deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...