Gå til innhold

Jenter, stress ned!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner har aaalt for høye krav til hvordan jula skal være og mye av det ligger i vasking av hus og handling av julegaver/julemat.

Sett ut rundvaskinga til våren, da er det bedre lys. MÅ man ha grønnsåpelukt er det bare å sette ei skål under sofaen.

Skriv handlelister og send mannen i huset for å kjøpe julegaver/julemat (den for julemat kan brukes om igjen for senere år). Kvinner bruker aaalt for mye tid på titting på andre ting og jabbing med andre kjerringer i butikkene.

De syv sortene får du kjøpt ferdig, det er bare å flytte det over i kakebokser, så ser det hjemmelaget ut.

Som du sikkert skjønner, så har jeg ikke stresset en eneste dag før jul, selv om jeg har jobbet til klokka 20.00 de siste dagene.

Ha en fredelig og stressfri jul alle sammen:o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Et smil koster ikke noe
Skrevet

Det verste er at det er så mange sure ansikt for tiden. Slik skal det ikke være.

Så selv om det er litt travelt så sett på smilet. Det varmer og kan redde en tung og litt stressende dag. Ingen ting er mere tappende enn sure fjes.

Skrevet

Det verste er at det er så mange sure ansikt for tiden. Slik skal det ikke være.

Så selv om det er litt travelt så sett på smilet. Det varmer og kan redde en tung og litt stressende dag. Ingen ting er mere tappende enn sure fjes.

Jeg traff en dame i formiddag som hadde den verste sure-munnen jeg noen gang har sett! Skikkelig nedover-munnviker gitt! Ikke sånn som når man er trist eller lei seg, men pottesur.

Stakkars dame, det må da være trist å være så sur?

Gjest annlovinda
Skrevet

Denne jula har jeg knapt stresset.

Husvask tar jeg fredag, da har jeg fri. Så skal vi kose oss med pynting på fredag etter middag, slik at lille julaften blir en rolig og avslappende dag med bare koslige aktiviteter.

Skal på den siste butikkrunden i dag, kjøpe de to siste presangene, og pålegg til jula.

Vi har kun bakt pepperkaker i år, og pynta pepperkakehus. Fikk kransekake av svigermor. Vi skal på middagsbesøk alle juledagene, så kaker trenger vi igrunn ikke.

Vi har kost oss masse i desember vi.

Skrevet

I år er jeg VELDIG avslappet!

For det første skal vi knapt være hjemme. Vi skal bort julaften, også reiser vi om kvelden 2.dag og blir borte til over nyttår.

Alle oldeforeldre som man ellers ikke aner hva man skal kjøpe til, de får fotografbilde av oldebarna. Der forsvant fire vanskelige gaver. Besteforeldre får 1-årsbilde av minstesnuppa (fotografbilde), de har selv bedt om det da de fikk høre om at vi skulle til fotografen. Farmor og farfar får søskebilde i tillegg (mine og våre barn her...)

Nevøene kjøpte vi til tidligere i høst. Sambo og jeg skal ikke kjøpe til hverandre, vi trenger takboks til bilen og et par andre ting. De tre stebarna mine er i boks, og vi vet hva vi skal kjøpe til minstesnuppa, det er bare ikke gjort enda.

De andre smågavene er også i boks.

Juletre er innkjøpt, huset pyntet (men ikke skrubbet bedre enn vanlig), gjenstår bare pynting av juletre.

Nei, i år er det RIMELIG avslappet her... Blir nok verre til neste år, uten alle fotografbildene OG vi skal være mer hjemme!

Skrevet

I år er jeg VELDIG avslappet!

For det første skal vi knapt være hjemme. Vi skal bort julaften, også reiser vi om kvelden 2.dag og blir borte til over nyttår.

Alle oldeforeldre som man ellers ikke aner hva man skal kjøpe til, de får fotografbilde av oldebarna. Der forsvant fire vanskelige gaver. Besteforeldre får 1-årsbilde av minstesnuppa (fotografbilde), de har selv bedt om det da de fikk høre om at vi skulle til fotografen. Farmor og farfar får søskebilde i tillegg (mine og våre barn her...)

Nevøene kjøpte vi til tidligere i høst. Sambo og jeg skal ikke kjøpe til hverandre, vi trenger takboks til bilen og et par andre ting. De tre stebarna mine er i boks, og vi vet hva vi skal kjøpe til minstesnuppa, det er bare ikke gjort enda.

De andre smågavene er også i boks.

Juletre er innkjøpt, huset pyntet (men ikke skrubbet bedre enn vanlig), gjenstår bare pynting av juletre.

Nei, i år er det RIMELIG avslappet her... Blir nok verre til neste år, uten alle fotografbildene OG vi skal være mer hjemme!

Jeg synes det er litt på kanten å legge stebarna i takboksen, selv om de får med seg noen smågaver...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg synes det er litt på kanten å legge stebarna i takboksen, selv om de får med seg noen smågaver...

Fnis. ;)

Skrevet

Helt enig! Og til dere som leser dette, vær snill og smil til de som jobber i butikkene. Det er ikke deres skyld at dere har det travelt.

Skrevet

*humre*

Definisjon på "den onde stemor"?? ;)

Gjest annlovinda
Skrevet

Helt enig! Og til dere som leser dette, vær snill og smil til de som jobber i butikkene. Det er ikke deres skyld at dere har det travelt.

Enig med deg at de i butikken trenger et smil.

Skrevet

Jeg traff en dame i formiddag som hadde den verste sure-munnen jeg noen gang har sett! Skikkelig nedover-munnviker gitt! Ikke sånn som når man er trist eller lei seg, men pottesur.

Stakkars dame, det må da være trist å være så sur?

Uff, jeg var i byen her en dag, og stod inni en butikk fullstending i mine egne tanker og tenkte etter om jeg hadde fått gjort alt jeg skulle.

Så sier plutselig ei fremmed dame til meg: "å unnskyld, det var ikke meningen å snike i køen - du så så stygt på meg!!!!"

Uff, så flaut! Hadde ikke lagt merke til dama, jeg.... Og jeg var ikke sur, bare sliten og i mine egen tanker.

Skrevet

Stresser ikke, jeg. :)

Ikke jeg heller. Dr. House vil helst at vi holder oss i senga.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ikke jeg heller. Dr. House vil helst at vi holder oss i senga.

Må jo følge legens ordrer. ;)

Skrevet

Takk i like måte. Stresser ikke jeg heller.

Det jeg har gjort, har jeg gjort i ro og mak. Julegavene er i hus, og ingen som stresser her. :-)

Holder meg unna de mest kaotiske kjøpesentrene nå, med mindre jeg av en eller annen grunn er nødt til å dra dit.

Gleder meg til jul jeg, - og til å kose meg med familien uten å stresse. :-)

Skrevet

Ja, der har du Ulrikke i et nøtteskall! Jeg kjenner henne privat så jeg vet akkurat hvordan hun er mot sine stebarn altså! *Himler med øynene* ;o)

Skrevet

*LOL*!

Men tenk så fredelig de får det da. Det var sikkert hele meninga med det. ;-P

Skrevet

Den er jeg enig i, mange sure, stressa ansikt for tida.

Skrevet

Enig med deg at de i butikken trenger et smil.

Et smil gjør så mye og koster så lite. Det er veldig hektisk i disse dager, med lange åpningstider og masse folk. Har forresten nettopp kommet hjem selv, trøtt og sliten er jeg, så her blir det kun doling og tv-titting i kveld.

I morgen har jeg fri og da skal jeg og minsemann kose oss og pynte til jul, fredag er det på'n igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...