Gå til innhold

Alkohol - i julen - del 3 ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Observerer hva en del mener her: At minst en bør holde seg edru i enhver situasjon i tilfelle man må på legevakten. Når det er unger tilstede, tror jeg var "regelen" her.

Går dere aldri lang tur i skogen uten å ha bilen så nær at dere kan kjøre til legevakten i full fart? Skitur? Båttur? Hvorfor er juleaften så spesiell at man da må kunne nå legevakta på 1-2-3 og ikke kan vente på ambulanse/taxi?

De fleste er enige om at det er like ille å kjøre bil når man er skikkelig trett og uopplagt enn om man har tatt et par glass vin. Hvis en krisesituasjon skulle oppstå, ville man da si: Nei jeg er så trett at jeg er ikke i form til å kjøre - eller jeg er så oppskaket av denne ulykken at jeg ikke klarer å kjøre? I think not.

Skrevet

Enig med deg. Det skal mye til at det blir en krisesituasjon, og om det skulle bli det, så løser vi den.

Men jeg står også på mitt. Dvs. svært moderate mengder alkohol når det er barn til stede.

Skrevet

Enig med deg. Det skal mye til at det blir en krisesituasjon, og om det skulle bli det, så løser vi den.

Men jeg står også på mitt. Dvs. svært moderate mengder alkohol når det er barn til stede.

Det er jeg enig i,- moderate mengder her også. Et par glass vin,- kanskje 3 over hele kvelden.

Skrevet

Jeg tror at de som er mest ekstreme på dette her er de som selv har ubehagelige opplevelser og da er det kanskje ikke så rart.

Skrevet

Det er jeg enig i,- moderate mengder her også. Et par glass vin,- kanskje 3 over hele kvelden.

Det er jo ikke noe problem:-)

Skrevet

Jeg tror at de som er mest ekstreme på dette her er de som selv har ubehagelige opplevelser og da er det kanskje ikke så rart.

Helt klart!

Jeg har hatt erfaringer med overdreven bruk av alkohol nesten hver helg og hver julaften, så når jeg ble mamma var jeg helt overhysterisk på at barnet ikke skulle ha samme erfaring.

Men nå er jo jeg veldig bevist på dette så jeg har jo funnet ut at det går fint å ta seg et par glass vin uten at barna tar skade av det. Det er fylla som er problemet.

Skrevet

Ok du er skikkelig på hugget her ser jeg.

Om du skulle ha kjørt bilen til legen med ungen i baksete og samtidig hadde hatt alkohol innabords. Hvordan ville du ha reagert om du krasjet og det endte veldig galt for barnet.?

Jeg ville aldri ha tilgitt meg selv etterpå, for jeg hadde tenkt at det kunne ha vært anderledes hvis jeg hadde vært edru.

Dette er situasjoner som heldigvis sjelden oppstår, men man bør kanskje være obs på at det kan skje deg eller meg en gang. Det er altfor naivt å tro noe annet.

Skrevet

Om du skulle ha kjørt bilen til legen med ungen i baksete og samtidig hadde hatt alkohol innabords. Hvordan ville du ha reagert om du krasjet og det endte veldig galt for barnet.?

Jeg ville aldri ha tilgitt meg selv etterpå, for jeg hadde tenkt at det kunne ha vært anderledes hvis jeg hadde vært edru.

Dette er situasjoner som heldigvis sjelden oppstår, men man bør kanskje være obs på at det kan skje deg eller meg en gang. Det er altfor naivt å tro noe annet.

Uansett vil det veldig sjelden oppstå situasjoner som ikke kan løses med en taxi/ambulanse.

Man vil alltid etter at noe galt har skjedd tenkt at det kunne vært anderledes hvis...

Hvis jeg tar med meg ungene i bilen for å gjøre et eller annet litt unødvendig (gå på kafe? Til frisøren?) og jeg krasjer på veien,- da kunne jeg jo også ha vært etterpåklok.

Skrevet

Helt enig med deg.

Og ganske lei av at slike synspunkter blir møtt med at man ikke synes noe om fyll i barns nærvær.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er vel ikke snakk om at man setter seg i bilen og kjører ungen til legen når man har drukket??

Da hadde man tatt taxi eller ringt ambulanse.

Skrevet

Det er vel ikke snakk om at man setter seg i bilen og kjører ungen til legen når man har drukket??

Har du noen gang ringt etter ambulanse? Det har jeg, venninna mi er rulleestolbruker, hadde 41 i feber og var kjempesyk. Ta en taxi sa de og taxi fikk vi ikke tak i. Det er ikke så mange rullestoltaxier i Oslo og de må bestilles dagen i forveien.

Det endte med at hun kjørte sjøl, jeg hadde ikke bilen med og dessuten kunne jeg ikke kjøre hennes bil.

Så hvis du tror ambulansene står klare og venter så må du tro omigjen.

Og hvis du synes jeg er sur så stemmer det for både minstemann og jeg er dårlige i dag :o)

Skrevet

Joda, det er akkurat det det er snakk om, for både trådstarter og en til her inne mente at det gikk helt grei i et krisetilfelle å kjøre bil med både 1-2-3-4 og 5 glass vin innabords.

Og da har vi beveget oss langt unna litt øl/vin og akevitt-kos på juleaften.

Gjest annlovinda
Skrevet

Har du noen gang ringt etter ambulanse? Det har jeg, venninna mi er rulleestolbruker, hadde 41 i feber og var kjempesyk. Ta en taxi sa de og taxi fikk vi ikke tak i. Det er ikke så mange rullestoltaxier i Oslo og de må bestilles dagen i forveien.

Det endte med at hun kjørte sjøl, jeg hadde ikke bilen med og dessuten kunne jeg ikke kjøre hennes bil.

Så hvis du tror ambulansene står klare og venter så må du tro omigjen.

Og hvis du synes jeg er sur så stemmer det for både minstemann og jeg er dårlige i dag :o)

Ja, vi har ringt etter ambulanse. To ganger. (dette gjaldt ikke oss eller våre barn, men jeg som ringte)

Innen 7-8 minutter var ambulansen der begge gangene.

Skrevet

Ja, vi har ringt etter ambulanse. To ganger. (dette gjaldt ikke oss eller våre barn, men jeg som ringte)

Innen 7-8 minutter var ambulansen der begge gangene.

Bare jeg som har dårlig erfaring da sikkert. I grunnen som blir jeg lettet når jeg leser svaret ditt for jeg ble skikkelig skremt av at vi ikke fikk ambulanse den gangen :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Joda, det er akkurat det det er snakk om, for både trådstarter og en til her inne mente at det gikk helt grei i et krisetilfelle å kjøre bil med både 1-2-3-4 og 5 glass vin innabords.

Nå har vel jeg bare lest denne tråden når det gjelder alkohol i julen. Og her står det da ikke at noen kjører bil med 1-5 glass vin innabords om et barn eller noen annen skulle bli syke?

Ja, mulig jeg som ikke har lest nøye nok.

:)

Gjest annlovinda
Skrevet

Bare jeg som har dårlig erfaring da sikkert. I grunnen som blir jeg lettet når jeg leser svaret ditt for jeg ble skikkelig skremt av at vi ikke fikk ambulanse den gangen :o)

Skjønner veldig, veldig godt man blir skremt når man opplever slikt. Det er sikkert og visst.

Håper virkelig de fleste av oss slipper unna slike ting.

Skrevet

5 glass vin,- nei da er jeg det jeg vil kalle full. Og det er jeg ikke hjemme, med familien rundt meg.

Og jeg snakker om KRISE-tilfelle, hvis man står der med en dødssyk person og ikke får tak i taxi eller ambulanse. Hvis ikke det er krisetilfelle kan man vente på en taxi/ambulanse.

En fjær ble fort til noen høns her. Ser ut som om noen tror jeg har dette som rutine, liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...