Gå til innhold

Min venninne har ødelagt mitt kamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et gammelt digitalkamera som jeg ikke brukte lenger. Så jeg lånte det bort.

Nå har mi venninne vært skikkelig uheldig, og har ødelagt dette. Ho er normalt veldig forsiktig med ting, så det var et uhell.

Jeg sier at ettersom jeg ikke brukte det lenger, så spiller det ingen rolle. Glem hele greia. Jeg har også mye bedre økonomi enn henne.

Men ho vil veldig gjerne erstatte det.

Hva skal jeg gjøre for å komme unna dette? For jeg vil virkelig ikke ha noen erstatning. Hvordan i all verden skal man verdsette en ting som ikke hadde noen verdi for meg da???

jeia1365380317
Skrevet

Si :

God jul og god samvittighet :)

Tenk ikke på det, for det gjør ikke jeg :)

klem

Skrevet

Si :

God jul og god samvittighet :)

Tenk ikke på det, for det gjør ikke jeg :)

klem

Har prøvd det. Skal treffe henne nå på lørdag. Har bare brukt mailen fram til nå....

jeia1365380317
Skrevet

Har prøvd det. Skal treffe henne nå på lørdag. Har bare brukt mailen fram til nå....

Si at hun gjør et stort vesen ut noe som ikke er det, og om hun vil at DU skal slappe av, så slapp av selv, det at hun har dårlig samvittighet er greit, men det får jo være grenser da :)

Si at den eneste samvittigheten går ut over er deg :)

Skjønner ?

Skrevet

Kanske du kan foreslå at hun kan spandere middag en dag i stedet? Kanskje på en koselig, god restaurant i mellomskiktet på pris.

Eller at dere finner på noe annet hyggelig?

:)

Skrevet

Si at du ikke vil ha betalt, men at hun kan spandere en kaffe eller en drink om hun ønsker...

Skrevet

Si at hun gjør et stort vesen ut noe som ikke er det, og om hun vil at DU skal slappe av, så slapp av selv, det at hun har dårlig samvittighet er greit, men det får jo være grenser da :)

Si at den eneste samvittigheten går ut over er deg :)

Skjønner ?

Det var jo en grei forklaring:-)

Skrevet

Kanske du kan foreslå at hun kan spandere middag en dag i stedet? Kanskje på en koselig, god restaurant i mellomskiktet på pris.

Eller at dere finner på noe annet hyggelig?

:)

Ho bor langt borte, så det er ikke så enkelt. Men skal ha en lunsj på lørdag sammen. (Da ho er på denne kanten av landet)

Det er jo en utvei selv om jeg gjerne ville droppet hele greia.

Skrevet

Tenker jeg meg i hennes situasjon, forstår jeg henne. Jeg ville tenkt at du sa alt det du gjør bare for at jeg ikke skal føle meg skyldig. Det var en ting du hadde kjøpt og betalt og jeg ødala det. For at jeg skulle føle at jeg hadde gjort opp for meg så måtte jeg gi deg penger eller noe annet igjen.

Men det er meg da. Hun kan jo tenke annerledes.

Skrevet

Ho bor langt borte, så det er ikke så enkelt. Men skal ha en lunsj på lørdag sammen. (Da ho er på denne kanten av landet)

Det er jo en utvei selv om jeg gjerne ville droppet hele greia.

Hun er jo bare lei seg og har lyst til å gjøre et eller annet. Det forstår jeg godt. Da er det vel ingenting i veien for å la personen gjøre en liten, om mulig symbolsk gest slik at personen føler seg litt bedre.

Hadde det vært noen som f.eks. strikker mye, hadde jeg kanskje spurt om hun kunne strikke et par gode sokker til meg. For det er så vanskelig å få tak i gode ullsokker. :)

Skrevet

Tror jeg ville ha ønska meg en fin amaryllis/annen blomst til jul som "erstatning". Da trenger hun ikke bo samme stedet for å få det levert heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...