Gå til innhold

Godt pålegg til juledagene

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

I dag skal jeg ut å handle inn siste rest til jula tenkte jeg.

Det jeg mangler er noe godt pålegg til julefrokostene 1. og 2. juledag.

Hilke gode pålegg bruker dere da?? Jeg er helt blank nå.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

3

• Gimmick

2

• Mista nikket

2

• filiokus81

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om dere spiser ribbe, så kald ribbe/pølser, edamer ost (den røde runde kula) leverpostei med stekte baconbiter til, juleskinke i skiver, italiensk salat, roastbeef, potetsalat :)

Skrevet

og ribberull og sennep.. tomatsild, sennepssild.. osv.. ojoj.. ble sulten!

Gjest annlovinda
Skrevet

Om dere spiser ribbe, så kald ribbe/pølser, edamer ost (den røde runde kula) leverpostei med stekte baconbiter til, juleskinke i skiver, italiensk salat, roastbeef, potetsalat :)

Takk for mange gode forslag.

:)

Gjest annlovinda
Skrevet

Røke-/gravlaks, sylte med sennep.

Takk for gode forslag.

Gjest annlovinda
Skrevet

Eggehakk og laks, kokt egg og ansjos

Takk for gode forslag.

Skrevet

Røkelaks, med eller uten egg til

Ekte hollandsk edamer, altså ikke Tines etterlikning (selv om den er atskillig rimeligere)

Jeg liker veldig godt tungerull, men har skjønt at det er sært

Sylte er også noe jeg forbinder med jul, men kjøper i så fall ferdigskåret i tynne skiver - jeg synes det blir for mye fett hvis man skal skjære opp selv fra en sånn "klump"

Gjest annlovinda
Skrevet

Røkelaks, med eller uten egg til

Ekte hollandsk edamer, altså ikke Tines etterlikning (selv om den er atskillig rimeligere)

Jeg liker veldig godt tungerull, men har skjønt at det er sært

Sylte er også noe jeg forbinder med jul, men kjøper i så fall ferdigskåret i tynne skiver - jeg synes det blir for mye fett hvis man skal skjære opp selv fra en sånn "klump"

Ekte hollandsk edamer, det skal jeg jammen prøve å få tak i. Har vel det på Ultra vil jeg tro?

Mannen i huset er glad i tungerull, så da blir nok han fornøyd.

Enig i at sylta skal være ferdig oppskåret i tynne skiver. Godt på lefse med sennep. Sylte hører jula til.

Tusen takk for mange gode forslag.

Skrevet

Lammerull, birkebeinerskonke, røkt julepostei, diverse salater (spes. waldorf), egg, multebærsyltetøy,

Skrevet

Fysj, for en tråd du har laget, blir jo kjempesulten her en sitter med vann i munnen og sikler på tastaturet;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Fysj, for en tråd du har laget, blir jo kjempesulten her en sitter med vann i munnen og sikler på tastaturet;-)

He, he.

Har akkurat spist lunsj jeg, og det var nok greit det. Ellers hadde nok jeg også blitt veldig sulten.

Skrevet

I tillegg til det gode de andre har nevnt synes jeg det er et must med godt syltetøy (helst hjemmelaget); deilig etter all den tunge maten.

Og god brie!

Gjest annlovinda
Skrevet

Lammerull, birkebeinerskonke, røkt julepostei, diverse salater (spes. waldorf), egg, multebærsyltetøy,

Takk for mange gode forslag fra deg også.

Blir nok mye pålegg å velge i nå ser det ut til. Men vi blir nå mange til julefrokost også da.

Gjest annlovinda
Skrevet

Røykalaks og eggerøre. Nam! Det blir nok kjøtt ellers.

Takk for godt forslag.

Laks og eggerøre er godt. Det skal vi også ha.

Gjest annlovinda
Skrevet

I tillegg til det gode de andre har nevnt synes jeg det er et must med godt syltetøy (helst hjemmelaget); deilig etter all den tunge maten.

Og god brie!

Har både rørt bringebærsyltetøy og rørt jordbærsyltetøy i fryseren. Bare jeg husker å ta det ut dagen før.

Skrevet

Rømmesild, tomatsild, sennepssild, sylte, leverpostei,kabaret, røkt laks, gravlaks,edamer,skinke,agurk,tomat, hjemmelaget sjømatsalat og en boks sjokoladepålegg må vi ha.

Gjest annlovinda
Skrevet

Rømmesild, tomatsild, sennepssild, sylte, leverpostei,kabaret, røkt laks, gravlaks,edamer,skinke,agurk,tomat, hjemmelaget sjømatsalat og en boks sjokoladepålegg må vi ha.

Hm, her var det masse godt.

Kabaret, ja det MÅ jeg lage. Hadde jeg helt glemt.

Takk for mange gode forslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...