Gå til innhold

Godt pålegg til juledagene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, her var det masse godt.

Kabaret, ja det MÅ jeg lage. Hadde jeg helt glemt.

Takk for mange gode forslag.

:)

Det er det absolutt beste jeg vet nest etter pinnekjøtt. Men det viktigste er sausen, Jeg lager en blanding av kefir (mest av det) remulade og sukker. Jeg heller massevis av saus over. Ikke rart jeg legger på meg i jula;o)

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

3

• Gimmick

2

• Mista nikket

2

• filiokus81

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er det absolutt beste jeg vet nest etter pinnekjøtt. Men det viktigste er sausen, Jeg lager en blanding av kefir (mest av det) remulade og sukker. Jeg heller massevis av saus over. Ikke rart jeg legger på meg i jula;o)

Har aldri likt kabaret, jeg. Antakelig er det jeg som er sær. Tenker da spesielt på klassisk kabaret med aspik, egg, erter med mer *urk*.

Skrevet

Har aldri likt kabaret, jeg. Antakelig er det jeg som er sær. Tenker da spesielt på klassisk kabaret med aspik, egg, erter med mer *urk*.

Jeg er vokst opp med at det skulle være det, men jeg ble godt voksen før jeg lærte meg å like det og nå elsker jeg det:)

Skrevet

rekesalat og eggesalat er godt.

og så må det være julesylte og bayonneskinke på bordet. og selvsagt syltetøy og egg!

namenam

Gjest annlovinda
Skrevet

Den sausen hørtes god ut.

Bruker stort sett bare remulade jeg. Er vel den eneste gangen jeg bruker remulade, når vi har kabaret.

Kabaret er nok det beste jeg vet om også. Spiser det så sjelden at da spiser jeg remulade med god samvittighet.

Gjest annlovinda
Skrevet

rekesalat og eggesalat er godt.

og så må det være julesylte og bayonneskinke på bordet. og selvsagt syltetøy og egg!

namenam

Ennå flere gode forslag.

Tusen takk.

Skrevet

Rakørret med flatbrød og rømme har ikke blitt nevnt her som jeg kan se:o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Juleskinke!! *nam*

Juleskinke får vi av arbeidsgiver. Så den får jeg i morgen. Sammen med et fenalår og noen flasker vin, og fenalår er jo ikke godt engang. Det klarer vi aldri å bli kvitt.

Gjest annlovinda
Skrevet

Rakørret med flatbrød og rømme har ikke blitt nevnt her som jeg kan se:o)

Nei, det har nok ikke blitt nevnt.

Nå liker hverken jeg eller sambo rakørret, så vi holder oss nok unna det. Har fått dårlig rakørret en gang for lenge siden, men etter det så klarer jeg det bare ikke.

Skrevet

Juleskinke får vi av arbeidsgiver. Så den får jeg i morgen. Sammen med et fenalår og noen flasker vin, og fenalår er jo ikke godt engang. Det klarer vi aldri å bli kvitt.

Send fenalåret til meg du! Jeg skal klare og spise det opp, helt alene. Jeg er så glad i all slags spekemat, spiser til jeg får vondt i magen, men klarer ikke la være.

Skrevet

Nå liker hverken jeg eller sambo rakørret, så vi holder oss nok unna det. Har fått dårlig rakørret en gang for lenge siden, men etter det så klarer jeg det bare ikke.

Det er trist for god rakørret er godt, det beste jeg vet.

Gjest annlovinda
Skrevet

Send fenalåret til meg du! Jeg skal klare og spise det opp, helt alene. Jeg er så glad i all slags spekemat, spiser til jeg får vondt i magen, men klarer ikke la være.

Spekeskinke synes jeg er godt, men ikke fenalår.

Nesten flaut å si det, men i fjor så gikk nesten hele fenalåret i søpla......

Prøvde å gi det bort til både familie og venner, men INGEN ville ha det....

Gjest annlovinda
Skrevet

Takk for denne tråden. Nå har jeg skrevet handleliste :o)

He, he.

Handlelista mi ble i grunn ganske lang.

Men nå blir det masse godt pålegg til julefrokostene.

Skrevet

Gomme!!! MmMmM. Og noen gode oster kjøpt fra ostedisk i butikk, f.eks pepperkremost eller hvitløksrull:)

Skrevet

Spekeskinke synes jeg er godt, men ikke fenalår.

Nesten flaut å si det, men i fjor så gikk nesten hele fenalåret i søpla......

Prøvde å gi det bort til både familie og venner, men INGEN ville ha det....

Å, jeg får vondt langt inn i hjerterota! Kaste fenalår, det går bare ikke an!

Nei send det til meg du, da blir det satt pris på ;o)

Skrevet

Det er trist for god rakørret er godt, det beste jeg vet.

Jaaaaa, rakørret!! Kom hit så deler vi :-)

Skrevet

rakørret skal være dårlig ;-)

Skrevet

Juleskinke!! *nam*

Hva servere du til juleskinka?

Servere du skinka varme eller kald?

Takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...