Gjest MISN Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Hvordan tilbereder jeg fersk asparges?? Steke, koke? Hvordan krydrer jeg det? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Ha litt sukker og litt salt i kokevennet. Bunt dem sammen, og la dem koke ca fem minutter. Server dem gjerne med en vinaigrettesaus og litt spekemat. Mmmmmmm! det er smaskens! 0 Siter
Gjest MISN Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Ha litt sukker og litt salt i kokevennet. Bunt dem sammen, og la dem koke ca fem minutter. Server dem gjerne med en vinaigrettesaus og litt spekemat. Mmmmmmm! det er smaskens! Åh, det hørtes veldig godt ut! Men, hvordan lager jeg den vinaigrettesausen?? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Åh, det hørtes veldig godt ut! Men, hvordan lager jeg den vinaigrettesausen?? Tror jeg pleier å ta 2-3 ss olivenolje, 1 ss hvitvinseddik, smak til med salt og pepper og gjerne litt friske urter hvis du har (basilikum, gressløk, persille). MMmmmmmmm! Og så kan du ha tomater i skiver til. Det er også godt sammen med spekemat og asparges. Og litt fetaost....!!!!! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Regner med du mener ferske grønne asparges? Skrell aspargesene og kutt av enden. Kok dem så i maks. tre minutter, de er ikke så gode når de er for mye kokt. Server dem helt nykokte med meierismør og kvernet havsalt. Det er også veldig godt med vinaigrette eller evt. revet parmesan. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Kok dem litt i salta vann, la de renne av seg, sleng dem på en tallerken og hiv litt olivenolje og skvis litt sitron over. Rull inn en og en, eller to og to, i Parmaskinke, legg dem på et fat og toss bittelitt mer olivenolje og sitronsaft over og masse fersk parmesan. Nå blei jeg sulten 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.