Gå til innhold

Hvordan kan jeg tilberede asparges???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tilbereder jeg fersk asparges?? Steke, koke? Hvordan krydrer jeg det?

Skrevet

Ha litt sukker og litt salt i kokevennet. Bunt dem sammen, og la dem koke ca fem minutter.

Server dem gjerne med en vinaigrettesaus og litt spekemat. Mmmmmmm! det er smaskens!

Skrevet

Ha litt sukker og litt salt i kokevennet. Bunt dem sammen, og la dem koke ca fem minutter.

Server dem gjerne med en vinaigrettesaus og litt spekemat. Mmmmmmm! det er smaskens!

Åh, det hørtes veldig godt ut! Men, hvordan lager jeg den

vinaigrettesausen??

Skrevet

Åh, det hørtes veldig godt ut! Men, hvordan lager jeg den

vinaigrettesausen??

Tror jeg pleier å ta 2-3 ss olivenolje, 1 ss hvitvinseddik, smak til med salt og pepper og gjerne litt friske urter hvis du har (basilikum, gressløk, persille).

MMmmmmmmm! Og så kan du ha tomater i skiver til. Det er også godt sammen med spekemat og asparges. Og litt fetaost....!!!!!

Skrevet

Regner med du mener ferske grønne asparges?

Skrell aspargesene og kutt av enden. Kok dem så i maks. tre minutter, de er ikke så gode når de er for mye kokt. Server dem helt nykokte med meierismør og kvernet havsalt.

Det er også veldig godt med vinaigrette eller evt. revet parmesan.

Skrevet

Kok dem litt i salta vann, la de renne av seg, sleng dem på en tallerken og hiv litt olivenolje og skvis litt sitron over. Rull inn en og en, eller to og to, i Parmaskinke, legg dem på et fat og toss bittelitt mer olivenolje og sitronsaft over og masse fersk parmesan.

Nå blei jeg sulten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...