Gå til innhold

Brenning av dvd...

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Gjør jeg noe feil her, eller? Synes det tar så utrolig lang tid når jeg skal brenne en dvd. Bruker Nero Start Smart, og det tar over to timer å omkode og brenne en vanlig spillefilm.

Og hvorfor tar to filer på 350 mb hver opp en hel dvd på 4 gb?

Noen smarte datafolk som kan undervise en nybegynner på dette?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• citoyen

4

• Babette

1

• illuminatum

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Haha, jeg leste Brenning av dyd...

*LOL*

Høres ut som en roman av Margit Sandemo eller noe sånt. :)

Skrevet

Er det avi-filer du skal gjøre om til dvd-format? Det blir litt som å gjøre mp3 om til vanlig lyd-cd. En mp3 er en mye mindre fil enn en sang på en CD.

Avi/mpeg er en forenklet utgave av dvd, derfor tar de filene mindre plass. Sånn ca. Tror jeg. :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Er det avi-filer du skal gjøre om til dvd-format? Det blir litt som å gjøre mp3 om til vanlig lyd-cd. En mp3 er en mye mindre fil enn en sang på en CD.

Avi/mpeg er en forenklet utgave av dvd, derfor tar de filene mindre plass. Sånn ca. Tror jeg. :-)

Ja, det er avi. Men hvorfor tar det så lang tid? Grf, jeg er utålmodig. :)

Skrevet

Jeg bruker også Nero og det tar max 8 minutter på den stasjonære og 20 minutter på laptopen. Men jeg bruker ikke Nero Smart Start. Og jeg får plass til 11 avifiler på 350 mb.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg bruker også Nero og det tar max 8 minutter på den stasjonære og 20 minutter på laptopen. Men jeg bruker ikke Nero Smart Start. Og jeg får plass til 11 avifiler på 350 mb.

Hvordan gjør du det da? Hvilket program bruker du, og hva slags format brenner du i? Jeg skjønner ikke en dritt av det her.

Skrevet

Da brenner du som datafiler og ikke DVD video. Det blir noe helt annet :)

Skrevet

Støtter DVD-spilleren din DivX og lignende formater? I så fall kan du brenne som datafiler i stedet for å gjøre om til DVD. Hvis du er nødt å gjøre om til DVD må du nok bare leve med at det tar lang tid og stor plass :)

Skrevet

Ja, det er avi. Men hvorfor tar det så lang tid? Grf, jeg er utålmodig. :)

Jeg har deg mistenkt for å sitte og brenne ut episoder av House.. hehe :-)

Har blitt hektet selv, den serien er jo bare så knallbra!

Skrevet

Hvordan gjør du det da? Hvilket program bruker du, og hva slags format brenner du i? Jeg skjønner ikke en dritt av det her.

Jeg bruker nero. Åpner opp programmet enten iso eller dvd format. Trykker deretter på new og drar så filene fra nedlastingsmappa over på programmet og trykker på brenn.

Skjønte du det? Ikke lett å forklare her inne :o) og dessuten er jeg helt blond når det gjelder data. Jeg må vises ting.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Støtter DVD-spilleren din DivX og lignende formater? I så fall kan du brenne som datafiler i stedet for å gjøre om til DVD. Hvis du er nødt å gjøre om til DVD må du nok bare leve med at det tar lang tid og stor plass :)

Jeg vet ikke om den støtter divx, hvordan finner jeg i så fall ut det? :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg bruker nero. Åpner opp programmet enten iso eller dvd format. Trykker deretter på new og drar så filene fra nedlastingsmappa over på programmet og trykker på brenn.

Skjønte du det? Ikke lett å forklare her inne :o) og dessuten er jeg helt blond når det gjelder data. Jeg må vises ting.

For meg høres det ut som det samme jeg gjør, men jeg er også helt noldus på sånne ting. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har deg mistenkt for å sitte og brenne ut episoder av House.. hehe :-)

Har blitt hektet selv, den serien er jo bare så knallbra!

Nei, hvordan kan du troooo noe slikt? Hehe.

House-episodene har jeg allerede sett ferdig, nå går det i andre ting som skal brennes! :)

Skrevet

Da brenner du som datafiler og ikke DVD video. Det blir noe helt annet :)

Jeg brenner avifiler som datafiler. Men brenner også filmer som går på dvdspilleren.

Kanskje jeg burde kjøpe en divxspiller i meg sjøl i julepresang :o)

Jeg er som sagt helt blond når det gjelder data. Noen må vise meg det først før jeg skjønner det.

Skrevet

Jeg vet ikke om den støtter divx, hvordan finner jeg i så fall ut det? :)

Se etter i bruksanvisningen?

Skrevet

Nei, hvordan kan du troooo noe slikt? Hehe.

House-episodene har jeg allerede sett ferdig, nå går det i andre ting som skal brennes! :)

Og så jeg som trodde jeg var synsk et øyeblikk.. ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Se etter i bruksanvisningen?

Humm, hvor la jeg den, da? ;)

Jeg tror ikke den er så avansert, var bare en sånn billigsak vi kjøpte på Elkjøp.

Hvis jeg skal sjekke om den tar divx, kan jeg bare brenne en dataplate og sette den i spilleren og se om den funker da?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Og så jeg som trodde jeg var synsk et øyeblikk.. ;-)

Trenger kanskje ikke å være synsk for å forutse at jeg har vært klistra til skjermen med House en stund nå. :)

Skrevet

For meg høres det ut som det samme jeg gjør, men jeg er også helt noldus på sånne ting. :)

Hehe, hva tror du jeg er da? Det hender at dvdene ikke passer maskinen og da tar det kjempelang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...