Gå til innhold

Spørre utleier før anskaffelse av katt/hund?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke julegave.
Skrevet

Er det fremdeles slik at man må spørre utleier før anskaffelse av kjæledyr? Bor i leilighet i leilighetskompleks (ikke borettslag). Utleier bor i samme type leilighet ganske nære, og har selv hund.

Jeg tenker på en måte at dette har ikke utleier noe med...?

Skrevet

Spør du så ikke utleier kan komme i ettertid og kreve at du kvitter deg med dyret fordi du ikke spurte først.

Jeg skjønner forøvrig godt utleiere som ikke vil ha kjælredyr i huset. Har sett hva en innekatt f.eks. kan gjøre med vegger og listverk...

Skrevet

Spør du så ikke utleier kan komme i ettertid og kreve at du kvitter deg med dyret fordi du ikke spurte først.

Jeg skjønner forøvrig godt utleiere som ikke vil ha kjælredyr i huset. Har sett hva en innekatt f.eks. kan gjøre med vegger og listverk...

"Har sett hva en innekatt f.eks. kan gjøre med vegger og listverk..."

Bumerke, heter det :)

Så koselig, så...

Skrevet

"Har sett hva en innekatt f.eks. kan gjøre med vegger og listverk..."

Bumerke, heter det :)

Så koselig, så...

Veeel.. Hvis du synes det er koselig med listverk og tapet som hengler i laser og fliser opp til bortimot en meters høyde så....

Gjest ikke julegave.
Skrevet

Finnes ikke listverk i denne leiligheten, og veggene er av mur. Skal ikke ha innekatt heller.

Skrevet

Finnes ikke listverk i denne leiligheten, og veggene er av mur. Skal ikke ha innekatt heller.

Spør alikevel, de aller fleste utleiere foretrekker at man spør - det er helt normal folkeskikk.

Skrevet

Dette har utleier i høyeste grad noe med.

Du må nok spørre først ja.

Det er mange utleiere som ikke vil at leieboer skal ha katt eller hund, kanskje også dersom de selv har et dyr. Det kan være mange grunner til at en som utleier ikke ønsker dyr.

Det er synd, for det gjør det vanskelig for en med kjæledyr å få tak i leilighet, men likevel - det er utleiers bestemmelse som avgjør om det er iorden eller ikke.

Skrevet

Veeel.. Hvis du synes det er koselig med listverk og tapet som hengler i laser og fliser opp til bortimot en meters høyde så....

Minner, ser du ;-)

Tilogmed mannen min som har sprikret opp dørlistene, synes det er litt sjarmerende. Han er godt oppdratt som kattefar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...