Gå til innhold

Kan de ikke la meg være i fred i all denne julinga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

USJ - må bare skrive det av meg litt.

Våknet av telefonen -første dagen vi kunne sove lenge - Vi er sjuke begge, og ungene har skoleferie....det var en kollega som lurte på om hun og sjefen vår kunne få komme på syke-/julebesøk i dag - NEI! - jeg var bestemt -dette er ikke noe hjem å komme hjem til akkurat nå - vi begynte jo å pusse opp kjøkkenet og så har vi byttet på å være sjuke.

Følte meg helt fæl.

Men jeg vil gå rundt i frotté-dressen min og bli ferdig med dette kjøkkenet. Ungene spiser på stua - eneste stedet som det er borplass nå. Det står 5 søplasekker i stua. Soverommet er pakkeverksted.

Badet er fullt av skittentøy som jeg har sortert i bunker - og vasker på skift.

Det er så deilig å ha noen dager hjemme, la alt gå i sakte tempo.

Så ringte en leverandør og sa fra at hun kom om et kvarter - vel -det gikk jo an -for hun er også en venninne -så vi kokte kaffe og rydda en plass i sofaen. Hun kjenner meg godt og tålte å se meg i dressen min...

Hun var i 20 minutter.

Så ringte fordundre meg en leverandør til og ville komme - da sa jeg nei igjen.

Hva tror egentlig folk -når man er sykemeldt?

Jeg tenkte mest på den kolleagen på jobben som ringte -tidlig....jeg hadde ALDRI fått meg til å gjort sånt jeg!

Hun er sånn som vil vi skal på hytteturer sammen, spille brettspill etc. Jeg spyr av det!

GRYNT!

Skrevet

Oj, jeg trodde nesten først du snakket om alle innleggene til deg på meldinger ;-)

Ellers, skjønner godt at du vil være i fred! God bedring!

Skrevet

God bedring. :-)

SKjønner godt du vil være i fred jeg. Det vil jeg og når jeg er syk.

Hun kollegaen din høres ikke helt god ut. ,-p

Gjest Debra irl
Skrevet

Når sånne som oss ringer, så er det stort sett alltid godt ment. Jeg får helt klump i magen av innlegget ditt, for når jeg har sendt oppfølgende god bedring-meldinger og vært på besøk, har jeg alltid oppfattet det som velkomment. Håper ikke det har vært spill for galleriet. Det er jo å kaste bort både min og sin egen tid.

Og hva brettspill, hytteturer og vinkvelder angår, så håper jeg ingen blir med som ikke har lyst. Det er jo bare ment som sosialt og hyggelig.

Har aldri tenkt på at det kan bli oppfattet som negativt. Jeg er sånn som finner på mye og kan invitere med meg folk jeg liker. Jeg forventer ikke at noen skal bli med, det opp til hver enkelt. Men jeg syns det er synd det skal bli oppfattet som innpåslitent.

Jeg beklager på vegne av alle sånne som meg :-)

Skrevet

Når sånne som oss ringer, så er det stort sett alltid godt ment. Jeg får helt klump i magen av innlegget ditt, for når jeg har sendt oppfølgende god bedring-meldinger og vært på besøk, har jeg alltid oppfattet det som velkomment. Håper ikke det har vært spill for galleriet. Det er jo å kaste bort både min og sin egen tid.

Og hva brettspill, hytteturer og vinkvelder angår, så håper jeg ingen blir med som ikke har lyst. Det er jo bare ment som sosialt og hyggelig.

Har aldri tenkt på at det kan bli oppfattet som negativt. Jeg er sånn som finner på mye og kan invitere med meg folk jeg liker. Jeg forventer ikke at noen skal bli med, det opp til hver enkelt. Men jeg syns det er synd det skal bli oppfattet som innpåslitent.

TAKK! :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Fått juling av telefonen, eller?! God bedring! *klemjuling*

Skrevet

#Og hva brettspill, hytteturer og vinkvelder angår, så håper jeg ingen blir med som ikke har lyst. Det er jo bare ment som sosialt og hyggelig.#

,,,ikke noe valg hos oss -det er snakk om strategimøter -budsjettplanlegging og sånn. De skal på død og liv være på en hytte - dele bad og rom, lage all maten selv etc. etc. Jeg syns for det første at det er veldig ineffektivt - for det er hele tiden snakk om at vi må skynde oss så vi rekker å spise og drikke og sånn. Det er så teit! Jeg er ukomfortabel med å måtte møte en 60 år gammel kollega i trusa utenfor badet om natta. Jeg er alt for privat til sånt jeg.

Så jeg har nektet å være med de to siste årene -og da har de vært nødt til å ha det på hotell - med det samme maset om å rekke denne maten.

Hva er feil med å bruke et møterom på jobben - i tre dager - stenge av telefonen, jobbe skikkelig og få tilkjørt pizza?

Hyttetur på fjellet er det verste jeg vet, jeg er jo ikke på det sammen med familie eller venner engang.

Sukk

Fest er fest - jeg melder meg gjerne på en fest og danser og har det moro. Jeg er slett ingen festbrems, -men jeg ønsker ikke at kolleger -som jeg ikke er så "nære" med på død og liv skal ha meg på maten.

Skrevet

Spille brettspill. Ja sant, hadde noen spurt meg om det hadde jeg blitt helt stum og snudd meg.

Gjest ikke telefonavhengig
Skrevet

Du må rett og slett lære deg til å la vær å ta telefonen. Så får de heller sende sms eller legge igjen beskjed på svareren. Da får du tid til å tenke deg om, og kan evt sende en mld tilbake om at det ikke passer.

Jeg pleier ikke ta telefonen dersom jeg er sliten/stressa, ejg.

Skrevet

Du må rett og slett lære deg til å la vær å ta telefonen. Så får de heller sende sms eller legge igjen beskjed på svareren. Da får du tid til å tenke deg om, og kan evt sende en mld tilbake om at det ikke passer.

Jeg pleier ikke ta telefonen dersom jeg er sliten/stressa, ejg.

Det er lurt :)

Skrevet

#Og hva brettspill, hytteturer og vinkvelder angår, så håper jeg ingen blir med som ikke har lyst. Det er jo bare ment som sosialt og hyggelig.#

,,,ikke noe valg hos oss -det er snakk om strategimøter -budsjettplanlegging og sånn. De skal på død og liv være på en hytte - dele bad og rom, lage all maten selv etc. etc. Jeg syns for det første at det er veldig ineffektivt - for det er hele tiden snakk om at vi må skynde oss så vi rekker å spise og drikke og sånn. Det er så teit! Jeg er ukomfortabel med å måtte møte en 60 år gammel kollega i trusa utenfor badet om natta. Jeg er alt for privat til sånt jeg.

Så jeg har nektet å være med de to siste årene -og da har de vært nødt til å ha det på hotell - med det samme maset om å rekke denne maten.

Hva er feil med å bruke et møterom på jobben - i tre dager - stenge av telefonen, jobbe skikkelig og få tilkjørt pizza?

Hyttetur på fjellet er det verste jeg vet, jeg er jo ikke på det sammen med familie eller venner engang.

Sukk

Fest er fest - jeg melder meg gjerne på en fest og danser og har det moro. Jeg er slett ingen festbrems, -men jeg ønsker ikke at kolleger -som jeg ikke er så "nære" med på død og liv skal ha meg på maten.

Jeg hadde ikke orket noe strategimøte (eller annet møte) på en hytte. Tiden ville jo gått med til matlaging, oppvask og vasking (for jentene?).

Vi hadde møte på hotellet forleden dag. Og fikk juletallerken etterpå.

Ellers har vi møtene på arbeidsplassen, men da kommer det gjerne noen og avbryter.

Gjest Debra irl
Skrevet

Sukk

Aha. Jobbe på hyttetur? Tja. Dét skjønte ikke jeg vet du :-) Det ville jeg oppfattet som ganske ineffektivt hvis ikke vi var veldig få og visste å holde orden på tiden. Men da er det bedre å sitte på møterommet syns jeg.

Når jeg tenkte på det sosiale, var det å invitere hjem gode kolleger og ha en hyggelig kveld sammen. Vi gjør det innimellom. Tar en "idolaften" eller ostekveld el.lign. Og da varierer det på hvem som har lyst/ passer for.

Skrevet

Jeg hadde ikke orket noe strategimøte (eller annet møte) på en hytte. Tiden ville jo gått med til matlaging, oppvask og vasking (for jentene?).

Vi hadde møte på hotellet forleden dag. Og fikk juletallerken etterpå.

Ellers har vi møtene på arbeidsplassen, men da kommer det gjerne noen og avbryter.

Ja nemlig - og så re opp med eget sengetøy og vaske ned hele hytta etterpå (bedriftshytte) - det er jo ikke gøy da!

,,,,vi er så heldig at vi har møterom på utsiden av selve bedriften - og da stikker ikke folk innom på samme måten - men vi kan nå filene våre på dataen etc.

Skrevet

Aha. Jobbe på hyttetur? Tja. Dét skjønte ikke jeg vet du :-) Det ville jeg oppfattet som ganske ineffektivt hvis ikke vi var veldig få og visste å holde orden på tiden. Men da er det bedre å sitte på møterommet syns jeg.

Når jeg tenkte på det sosiale, var det å invitere hjem gode kolleger og ha en hyggelig kveld sammen. Vi gjør det innimellom. Tar en "idolaften" eller ostekveld el.lign. Og da varierer det på hvem som har lyst/ passer for.

SÅNN sosiale ting er jo bare hyggelig :)

Gjest Debra irl
Skrevet

SÅNN sosiale ting er jo bare hyggelig :)

Det der med å steke ribba dagen i forveien.... Hvor lang tid beregner du på å varme det opp igjen?

Skrevet

Det der med å steke ribba dagen i forveien.... Hvor lang tid beregner du på å varme det opp igjen?

Tja - en halv time kanskje med litt snuing og vending - sammen med innmatpølse og medisterkaker og sånn - - men jeg tar det litt på "gefylen" - så jeg vil ikke ha skylda om noe går galt! hehe

Hender jeg tar de litt under grillen på slutten.

Men må ha fått svoren sprø - dagen før altså! :)

den blir nok ikke som nystekt - men JEG syns den er bedre når den er litt stekt rundt hele. Jeg liker jo egentlig alt det andre rundt best :)

Gjest flisa _,,,_c",)_,,,_
Skrevet

You need to get laid! ;c)

Det er ikke umulig! hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...