Gå til innhold

Taushetsplikt brutt av kommunen.

Anbefalte innlegg

Gjest trist jul
Skrevet

Nå har jeg sittet og lest postlista til kommunen min på nettet og har der funnet en taushetsbelagt sak om oss som står med fullt navn og fødselsdato!

Hva gjør vi med dette?

bor i en liten kommune så hvis noen får tak i dette så er det spredd over alt på et par dager.

Det står tilogmed at saken er taushetsbelagt!!

Er dette en grunn til å anmelde?

*sjokkert*

Gjest NurseNovel
Skrevet

Dette skal ikke kunne skje, men det har det tydeligvis gjort. Og du kan anmelde saken til politiet. De vil hjelpe deg videre.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Dette skal ikke kunne skje, men det har det tydeligvis gjort. Og du kan anmelde saken til politiet. De vil hjelpe deg videre.

Ta en utskift!

Gjest trist jul
Skrevet

Har sendt mail og forventer svar fra dem i morgen ellers kontakter jeg politiet tror jeg.

Ja jeg ha tatt utskrift.

Gjest Melancoly
Skrevet

Jeg vet det var en sak om dette i Haugesund for et par mnd'er siden. Der lå fullt fødselsnummer på både ordfører og diverse på kommunens nettsider.... det hadde de gjort i nærmere ett år! De er nå tatt bort ettersom jeg har forstått.

Skrevet

Ville sagt fra til sekreteriatet eller de som har med post å gjøre snarest. Slik at de kan hindre større skade enn det som allerede har skjedd. Det er svært alvorlig brudd på taushetsplikt, ja.

Gjest tidligere kommuneansatt
Skrevet

Du må ta kontakt med ansvarlige i kommunen å få dette fjernet fra nettet. Det er nok sikkerheten i datasystemet som har sviktet, og sikkert ingen som har gjort dette med vilje. Dette er en slik sak alle saksbehandlere i kommunenen frykter skal skje dem, at ting lekker ut på nettet!!! Jobbet selv i kommunen på hjemstedet for noen år siden og dette skjedde faktisk meg. Det var ikke min skyld det vet jeg nå, men det var helt forferdelig da det skjedde!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...