Gå til innhold

Vet dere hvem andre er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nice.

Liker folk som setter meg på plass i ny og ne. Hender det trengs. :)

Jepp!

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

14

• flisa

13

• Dorthe

8

• Lurveline

7

Skrevet

Har kjent igjen noen stykker på de underligste detaljer. Blant dem en c-kjendis ;) Og så noen fra RL. Litt rart å være "kikker", men har ikke noe behov for å bruke det jeg vet i noen sammenheng. Internett er et offentlig sted, så det vi skriver her må tåle innsyn og gjenkjennelse. Om vi ikke ønsker at alle skal vite, ja så bør vi rett og slett ikke skrive det i "DOL-tidende".

C-kjendis, er det en som bare er kjend f.eks. i sin kommune? Eller innfor sitt yrke eller sin hobby?

Skrevet

Jeg har gjenkjent et par stykker, som jeg egentlig ikke kjenner! Men jeg kjenner familie/svigerfamilie.

Skrevet

C-kjendis, er det en som bare er kjend f.eks. i sin kommune? Eller innfor sitt yrke eller sin hobby?

Kan egentlig ikke den klassifiseringa, men skyter fra hofta og regner kongelige for A, de som figurerer jevnlig i dags- og kulørt presse som B og de som må streve litt mer for å komme i rampelyset havner lenger bak i alfabetet.

Skrevet

Jeg kjenner ingen her personlig, men er nok selv ganske så lett å kjenne igjen om noen hører om meg/treffer meg i virkeligheten. ;-)

ylvali1365381015
Skrevet

Forresten lurte jeg en stund på om flisa var min stemor, både når det gjaldt detaljer hun beskrev og måten hun beskrev dem på. Jeg spurte rett ut, og har nå skjønt at vi ikke kjenner hverandre. (Puuhh... ;-))

Hvem andre som egentlig vet hvem jeg er har jeg bare bange anelser om. Det kan jo hende jeg daglig er på kollisjonskurs med en jeg omgås rett så fredelig i nabolaget?

Sånt aner man jo aldri, strengt tatt.

Men jeg må inrømme at det er noe jeg tenker på innimellom: hva om folk drar kjensel på meg, uten å gi seg til kjenne?

Jeg opererer også under ett nick, uansett pinlige eller privste spørsmål, så jeg har jo alt å "tape" i så måte...

Men jeg synes det er en verdi i seg selv å tørre å stå for sitt, enten det er i "RL" (som det så fancy kalles blandt de ihuga nettbrukerne), eller på nettforum.

Det blir liksom litt parodisk og flatt dersom alle stort sett bruker flere nick her inne... Da blir det ingen vits, synes jeg. Kan like godt være å engasjere seg, iom at ingen debatt er "sann"- man skyggebokser mot flerhodete, oppkonstruerte "troll" heller enn personer.

Jeg ser ikke vitsen med å anonymisere seg utover nicket.

Det er litt av poenget å få tilbakemelding i diskusjoner man deltar i. iallefall her. Har man ikke mot til å framstå med nick på nettet, er man jammen meg bra feig!!

:-)

Skrevet

he he, jeg har kjent igjen to stk nettopp pga det. Og den ene gangen ble det litt pinlig for det var om meg.....Jeg sa i fra til vedkommende, og etter det har hun byttet signatur.........

Jøss, sånn er hvertfal flaut da! :) Håper det er liten sjangs for å bli gjenkjennt. Det er litt herlig å få lov å klage litt anonymt... istedenfor å explodere mener jeg :)

Skrevet

Kan godt hende nokre folk her veit kven eg er iRL, men den store majoriteten her gjer det nok ikkje, sjølv om eg tildels har vore altfor åpen med info.

Eg aner ikkje kven du er, og bryr meg ikkje så veldig om det heller. Eg veit litt om ei av damene her, og ei som var her før men som ikkje er her lenger (med mindre nytt nick og ugjenkjennelege innlegg...)

Vil helst vere passeleg anonym, også.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1166654040' post='3442247]

Jepp, kjenner flere her.

Og ja, jeg vet hvem du er! *knis*

Shit... da er jeg i kjempe trøbbel jeg :P *ler*

Gjest donaldine
Skrevet

Forresten lurte jeg en stund på om flisa var min stemor, både når det gjaldt detaljer hun beskrev og måten hun beskrev dem på. Jeg spurte rett ut, og har nå skjønt at vi ikke kjenner hverandre. (Puuhh... ;-))

Hvem andre som egentlig vet hvem jeg er har jeg bare bange anelser om. Det kan jo hende jeg daglig er på kollisjonskurs med en jeg omgås rett så fredelig i nabolaget?

Sånt aner man jo aldri, strengt tatt.

Men jeg må inrømme at det er noe jeg tenker på innimellom: hva om folk drar kjensel på meg, uten å gi seg til kjenne?

Jeg opererer også under ett nick, uansett pinlige eller privste spørsmål, så jeg har jo alt å "tape" i så måte...

Men jeg synes det er en verdi i seg selv å tørre å stå for sitt, enten det er i "RL" (som det så fancy kalles blandt de ihuga nettbrukerne), eller på nettforum.

Det blir liksom litt parodisk og flatt dersom alle stort sett bruker flere nick her inne... Da blir det ingen vits, synes jeg. Kan like godt være å engasjere seg, iom at ingen debatt er "sann"- man skyggebokser mot flerhodete, oppkonstruerte "troll" heller enn personer.

Jeg ser ikke vitsen med å anonymisere seg utover nicket.

Det er litt av poenget å få tilbakemelding i diskusjoner man deltar i. iallefall her. Har man ikke mot til å framstå med nick på nettet, er man jammen meg bra feig!!

:-)

Hvis man er aktiv her inne og opererer med det samme nicket, og oppgir endel privat informasjon er det ikke utenkelig at man blir gjenkjent. Da er man ikke lenger anonym på nettet, hvilket er en verdi i seg selv synes nå jeg.

Skrevet

Kan godt hende nokre folk her veit kven eg er iRL, men den store majoriteten her gjer det nok ikkje, sjølv om eg tildels har vore altfor åpen med info.

Eg aner ikkje kven du er, og bryr meg ikkje så veldig om det heller. Eg veit litt om ei av damene her, og ei som var her før men som ikkje er her lenger (med mindre nytt nick og ugjenkjennelege innlegg...)

Vil helst vere passeleg anonym, også.

Jeg var i begynnelsen helt anonym og kjente ingen, men nå kjenner jeg flere. Én person har kjent igjen meg og det var ikke så veldig moro! :-/

Jeg har selv kjent igjen 3 personer og 2 av dem vet det ikke... Dette er personer som jeg ikke har kontakt med lengre og jeg ser ikke noe poeng i å fortelle dem om det. Jeg er potte tett og har egentlig ingen felles bekjente med dem så tror det ville skade dem mer enn det ville gagne dem å vite det. Men føles jo litt merkelig da!

Ellers kjenner jeg 2-3 stk som vet hvem jeg er og jeg vet hvem de er. Dersom jeg skal spørre om spesielt sensitive spørsmål bruker jeg derfor et annet nick ;-) *feig*

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er litt fredet. Uansett hvor idiotisk det jeg skriver er så er det alltid noen som støtter meg. :)

I know! Har jo prøvd å fronte dette uomtvistelige faktum her inne, men blir stort sett mobbet ut. Men det er jo deilig befriende at en som er i denne posisjonen også kan vedkjenne seg det! :-) Takk til deg for det!

Hva debatter og krangler angår, tror jeg nok at dette faktum legger en demper på stemningen i den forstand at noen blir sittende som "konger på haugen", mens andre må gå kanossagang med sine argumenter..."For toucher du sdd er du død", uansett vektige argumenter!

Den samme feelingen får jeg på andre nick, det merkelige er at det er menn som ofte får denne hellige rollen...

Uansett forsurer det forum, da dette gir gjenskinn av en kompisklubb for de invidde, selv om det er aldri så åpent i utgangspunktet.

Skrevet

Hvis man er aktiv her inne og opererer med det samme nicket, og oppgir endel privat informasjon er det ikke utenkelig at man blir gjenkjent. Da er man ikke lenger anonym på nettet, hvilket er en verdi i seg selv synes nå jeg.

Hvorfor er det krise å bli gjenkjent her inne? De fleste sier det de mener og det gjør de vel til folk utenfor nettet også.

Jeg har ikke blitt gjenkjent jeg altså, enda jeg ville trodd at jeg var en av de mest gjenkjennelige her.

Skrevet

Hvorfor er det krise å bli gjenkjent her inne? De fleste sier det de mener og det gjør de vel til folk utenfor nettet også.

Jeg har ikke blitt gjenkjent jeg altså, enda jeg ville trodd at jeg var en av de mest gjenkjennelige her.

Det er litt mer krise dersom man blir gjenkjent på psykiatriforumet f.eks. Det er ikke alle som er åpne om sine problemer til folk utenfor. Ellers så er det jo flere som skriver om sexlivet sitt og problemer med ektemann og svigermor og sånn, som helst ikke skal lekke ut :-p

Gjest donaldine
Skrevet

Jeg synes det har en verdi i seg selv å være anonym på nettet. Jeg kan skrive innlegg her om ting jeg nok ikke ville tatt opp med folk jeg kjente. Jeg synes det er litt av vitsen=)

Gjest donaldine
Skrevet

Det er litt mer krise dersom man blir gjenkjent på psykiatriforumet f.eks. Det er ikke alle som er åpne om sine problemer til folk utenfor. Ellers så er det jo flere som skriver om sexlivet sitt og problemer med ektemann og svigermor og sånn, som helst ikke skal lekke ut :-p

Nettopp!

Skrevet

Det skjønner jeg og hadde jeg benyttet de foraene så hadde jeg nok skrevet anonymt. Men på åpent?

Ikke det, jeg detter jo innom alle steder innimellom men skriver ikke opplysninger om meg selv som jeg absolutt ikke vil at andre skal vite.

Skrevet

Det skjønner jeg og hadde jeg benyttet de foraene så hadde jeg nok skrevet anonymt. Men på åpent?

Ikke det, jeg detter jo innom alle steder innimellom men skriver ikke opplysninger om meg selv som jeg absolutt ikke vil at andre skal vite.

Det er jo noen her også som skriver om håpløse svigermødre, teite barnehageansatte, kranglete naboer, om mannen sin som aldri gjør noe husarbeid osv. Er ikke alltid man vil at noen i RL skal vite om alt dette.

Gjest som honning
Skrevet

I know! Har jo prøvd å fronte dette uomtvistelige faktum her inne, men blir stort sett mobbet ut. Men det er jo deilig befriende at en som er i denne posisjonen også kan vedkjenne seg det! :-) Takk til deg for det!

Hva debatter og krangler angår, tror jeg nok at dette faktum legger en demper på stemningen i den forstand at noen blir sittende som "konger på haugen", mens andre må gå kanossagang med sine argumenter..."For toucher du sdd er du død", uansett vektige argumenter!

Den samme feelingen får jeg på andre nick, det merkelige er at det er menn som ofte får denne hellige rollen...

Uansett forsurer det forum, da dette gir gjenskinn av en kompisklubb for de invidde, selv om det er aldri så åpent i utgangspunktet.

ENIG!

Skrevet

Jeg synes det har en verdi i seg selv å være anonym på nettet. Jeg kan skrive innlegg her om ting jeg nok ikke ville tatt opp med folk jeg kjente. Jeg synes det er litt av vitsen=)

Jeg skriver nok også litt mer her enn jeg ville sagt til andre men legger sjelden ut sensitive opplysninger som jeg ikke vil folk skal vite. Men så blir det diskutert andre ting her også enn det jeg er vant med. Men om naboen skjønner hvem jeg er så driter jeg i det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...