Gå til innhold

Vet dere hvem andre er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo noen her også som skriver om håpløse svigermødre, teite barnehageansatte, kranglete naboer, om mannen sin som aldri gjør noe husarbeid osv. Er ikke alltid man vil at noen i RL skal vite om alt dette.

Nå har jeg ingen mann men jeg hadde vel kanskje ikke utlevert ham her. De andre tingene har jeg skrevet om under fullt nick.

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

14

• flisa

13

• Dorthe

8

• Lurveline

7

ylvali1365381015
Skrevet

ENIG!

Ja, får nesten inntrykk av ar syklubben herjer forum, og den består av både kvinner og menn...

Skrevet

I know! Har jo prøvd å fronte dette uomtvistelige faktum her inne, men blir stort sett mobbet ut. Men det er jo deilig befriende at en som er i denne posisjonen også kan vedkjenne seg det! :-) Takk til deg for det!

Hva debatter og krangler angår, tror jeg nok at dette faktum legger en demper på stemningen i den forstand at noen blir sittende som "konger på haugen", mens andre må gå kanossagang med sine argumenter..."For toucher du sdd er du død", uansett vektige argumenter!

Den samme feelingen får jeg på andre nick, det merkelige er at det er menn som ofte får denne hellige rollen...

Uansett forsurer det forum, da dette gir gjenskinn av en kompisklubb for de invidde, selv om det er aldri så åpent i utgangspunktet.

Jeg er også hellig, enda jeg er dame :)

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er også hellig, enda jeg er dame :)

Er du?

Ja, hvem er som har dette privilegium da? Hva for slags meritter har dere å vise til? Hva gkør dere mer uklanderlige enn andre?

Og det virker jo nesten som om dere synes det er digg, noe å skryte av, heller enn en pinlig og dempende effekt på et åpent forum?

Eller?

Skrevet

Er du?

Ja, hvem er som har dette privilegium da? Hva for slags meritter har dere å vise til? Hva gkør dere mer uklanderlige enn andre?

Og det virker jo nesten som om dere synes det er digg, noe å skryte av, heller enn en pinlig og dempende effekt på et åpent forum?

Eller?

*ler* - Du må ikke ta alt så alvorlig...:)

Skrevet

Forresten lurte jeg en stund på om flisa var min stemor, både når det gjaldt detaljer hun beskrev og måten hun beskrev dem på. Jeg spurte rett ut, og har nå skjønt at vi ikke kjenner hverandre. (Puuhh... ;-))

Hvem andre som egentlig vet hvem jeg er har jeg bare bange anelser om. Det kan jo hende jeg daglig er på kollisjonskurs med en jeg omgås rett så fredelig i nabolaget?

Sånt aner man jo aldri, strengt tatt.

Men jeg må inrømme at det er noe jeg tenker på innimellom: hva om folk drar kjensel på meg, uten å gi seg til kjenne?

Jeg opererer også under ett nick, uansett pinlige eller privste spørsmål, så jeg har jo alt å "tape" i så måte...

Men jeg synes det er en verdi i seg selv å tørre å stå for sitt, enten det er i "RL" (som det så fancy kalles blandt de ihuga nettbrukerne), eller på nettforum.

Det blir liksom litt parodisk og flatt dersom alle stort sett bruker flere nick her inne... Da blir det ingen vits, synes jeg. Kan like godt være å engasjere seg, iom at ingen debatt er "sann"- man skyggebokser mot flerhodete, oppkonstruerte "troll" heller enn personer.

Jeg ser ikke vitsen med å anonymisere seg utover nicket.

Det er litt av poenget å få tilbakemelding i diskusjoner man deltar i. iallefall her. Har man ikke mot til å framstå med nick på nettet, er man jammen meg bra feig!!

:-)

Om jeg var din stemor? .- hvor gammel tror du jeg er? Er ikke vi omtrent like gamle?

Skrevet

Jeg synes det har en verdi i seg selv å være anonym på nettet. Jeg kan skrive innlegg her om ting jeg nok ikke ville tatt opp med folk jeg kjente. Jeg synes det er litt av vitsen=)

Jeg er ikke interessert i å dele med meg av ting jeg ikke kunne snakket om i RL.

Skrevet

Nå har jeg ingen mann men jeg hadde vel kanskje ikke utlevert ham her. De andre tingene har jeg skrevet om under fullt nick.

Enig .-

Skrevet

Forresten lurte jeg en stund på om flisa var min stemor, både når det gjaldt detaljer hun beskrev og måten hun beskrev dem på. Jeg spurte rett ut, og har nå skjønt at vi ikke kjenner hverandre. (Puuhh... ;-))

Hvem andre som egentlig vet hvem jeg er har jeg bare bange anelser om. Det kan jo hende jeg daglig er på kollisjonskurs med en jeg omgås rett så fredelig i nabolaget?

Sånt aner man jo aldri, strengt tatt.

Men jeg må inrømme at det er noe jeg tenker på innimellom: hva om folk drar kjensel på meg, uten å gi seg til kjenne?

Jeg opererer også under ett nick, uansett pinlige eller privste spørsmål, så jeg har jo alt å "tape" i så måte...

Men jeg synes det er en verdi i seg selv å tørre å stå for sitt, enten det er i "RL" (som det så fancy kalles blandt de ihuga nettbrukerne), eller på nettforum.

Det blir liksom litt parodisk og flatt dersom alle stort sett bruker flere nick her inne... Da blir det ingen vits, synes jeg. Kan like godt være å engasjere seg, iom at ingen debatt er "sann"- man skyggebokser mot flerhodete, oppkonstruerte "troll" heller enn personer.

Jeg ser ikke vitsen med å anonymisere seg utover nicket.

Det er litt av poenget å få tilbakemelding i diskusjoner man deltar i. iallefall her. Har man ikke mot til å framstå med nick på nettet, er man jammen meg bra feig!!

:-)

Og JEG trodde at du var FAVN.

ylvali1365381015
Skrevet

Og JEG trodde at du var FAVN.

Favn?

Aldri sett det nicket her inne før...

Og nei, jeg er ingen andre enn "meg selv" her, har bare ett nick. Av prinsipp. :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Om jeg var din stemor? .- hvor gammel tror du jeg er? Er ikke vi omtrent like gamle?

Heh, se det kan jo være... Jeg har imidlertid ingen barnebarn, og det går nok godt og vel ti-femten år før jeg eventuelt får den gleden...

Jeg er 33, men kan tenkes å fronte meninger som du oppfatter som "gammelmodige"? ;-)

Skrevet

Heh, se det kan jo være... Jeg har imidlertid ingen barnebarn, og det går nok godt og vel ti-femten år før jeg eventuelt får den gleden...

Jeg er 33, men kan tenkes å fronte meninger som du oppfatter som "gammelmodige"? ;-)

Ok - da er jeg 11 år eldre enn deg. Ble mormor da jeg var 39 jeg da *s*

ylvali1365381015
Skrevet

*ler* - Du må ikke ta alt så alvorlig...:)

Alvorlig?

Neeei, jeg mente jo det jeg svarte sdd alvorlig da...

Men du er jo en dame som liker å tøye både deg selv og andre litt... ;-)

Var det humoristisk ment, stiller det deg jo i et annet lys...

Men jeg tror ikke sdd mente det slik.

Har snakket med ham om dette tema før, da var det jeg som ble overfalt etter å ha gått ham på klingen i en diskusjon... Og han svarte meg smørblidt og ganske hovent med samme kommentar... ;-P

ylvali1365381015
Skrevet

Ok - da er jeg 11 år eldre enn deg. Ble mormor da jeg var 39 jeg da *s*

:-0 Det var tidlig!!

Ble du tidlig mor selv, det må du jo ha blitt?

Ble mor første gang som 24åring, ikke spesielt tidlig, men slik som stemningen er nå for tiden, var jeg jo rene barnet... ;-)

Kjenner flere på min alder som avventer barn pga karriære og hus og andre "muster" som må være på plass. (I tillegg til reisene og etterutdanningen og hobbyene de må få dyrket, før det er for sent. Det kommer til å bli for sent med disse barna som hører naturlig med i den vellykkede tilværelsen, det er nok der det ender!) ;-)

Skrevet

Alvorlig?

Neeei, jeg mente jo det jeg svarte sdd alvorlig da...

Men du er jo en dame som liker å tøye både deg selv og andre litt... ;-)

Var det humoristisk ment, stiller det deg jo i et annet lys...

Men jeg tror ikke sdd mente det slik.

Har snakket med ham om dette tema før, da var det jeg som ble overfalt etter å ha gått ham på klingen i en diskusjon... Og han svarte meg smørblidt og ganske hovent med samme kommentar... ;-P

Jeg tulla jeg :)

Tror ikke jeg er hellig -men jeg er gammel i tralten.

Men jeg ser jo at jeg "kommer unna" med mer enn det andre gjør - -sist i dag med ho som ble grisevill av at gubben hennes brukte opp det peneste julepapiret. Og hun fikk masse pepper - hehe, hadde jeg skrevet det innlegget tror jeg bare folk hadde svart "lol" ellernoe sånt - og trodd jeg tulla :)

Men jeg følte helt med dama jeg!

Skrevet

:-0 Det var tidlig!!

Ble du tidlig mor selv, det må du jo ha blitt?

Ble mor første gang som 24åring, ikke spesielt tidlig, men slik som stemningen er nå for tiden, var jeg jo rene barnet... ;-)

Kjenner flere på min alder som avventer barn pga karriære og hus og andre "muster" som må være på plass. (I tillegg til reisene og etterutdanningen og hobbyene de må få dyrket, før det er for sent. Det kommer til å bli for sent med disse barna som hører naturlig med i den vellykkede tilværelsen, det er nok der det ender!) ;-)

Jeg var 20,5 da jeg fikk eldste dattern, Jeg har utdannet meg både før og etter henne - så fikk jeg neste da jeg var 29 og minstejenta da jeg var 34. Så barnebarnet mitt og minstejenta er det nesten 5 år mellom -de krangler og leker som søsken de ;)

Min mor og far fikk meg da de var 19 - så de var bare 59 da de ble oldeforeldre - så det ligger til slekta :)

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg tulla jeg :)

Tror ikke jeg er hellig -men jeg er gammel i tralten.

Men jeg ser jo at jeg "kommer unna" med mer enn det andre gjør - -sist i dag med ho som ble grisevill av at gubben hennes brukte opp det peneste julepapiret. Og hun fikk masse pepper - hehe, hadde jeg skrevet det innlegget tror jeg bare folk hadde svart "lol" ellernoe sånt - og trodd jeg tulla :)

Men jeg følte helt med dama jeg!

Der har du biffen!

Er det ikke irriterende feil da??

Æsj! ;-P

Men det er deg for all del unt med goodwill! Jeg skulle bare ønske at folk ga slipp på sine sympatier og eldgamle bondings av og til, og prøvde å lese innlegg mest mulig nøytralt...

Skrevet

Der har du biffen!

Er det ikke irriterende feil da??

Æsj! ;-P

Men det er deg for all del unt med goodwill! Jeg skulle bare ønske at folk ga slipp på sine sympatier og eldgamle bondings av og til, og prøvde å lese innlegg mest mulig nøytralt...

Det GÅR ikke. Om det er et nick -. f.eks Dorthe - som har vært hjemme hos oss og jeg hos henne - så vil jeg jo ikke krangle med henne på nett. Er jeg ikke enig så lar jeg enten være å svare - eller så er vi enig om at vi er uenig.

Man tar nok mer hensyn til folk man "kjenner" - det er bare naturlig det :)

Jeg hadde syns det var vemmelig å fått vite at jeg hadde vært ufin med Dorthe - da hun kalte seg "flickan lille" f.eks. - i ettertid.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg var 20,5 da jeg fikk eldste dattern, Jeg har utdannet meg både før og etter henne - så fikk jeg neste da jeg var 29 og minstejenta da jeg var 34. Så barnebarnet mitt og minstejenta er det nesten 5 år mellom -de krangler og leker som søsken de ;)

Min mor og far fikk meg da de var 19 - så de var bare 59 da de ble oldeforeldre - så det ligger til slekta :)

:-) Høres koooselig ut! :-)

Blir litt det samme her i gården, da våre foreldre/svigerforeldre fikk første kull tidlig, men skilte seg og reetablerte seg med opptil flere barn da jeg og mannen var i tenåra.

Tanter og onkler er relativt nær i alder, de er nesten som søaken de også.

Jeg ble gravid første gang som 22åring, da tok jeg abort etter press fra typen og litt omgivelsene. Jeg angrer hver en dag, og har enda testen liggende, jeg klarer ikke å kvitte meg med det, selv om jeg har fått to barn siden.

Jeg skal huske på det dersom mine barn skulle kome poo i den samme situasjonen som unge... Jeg skal iallefall forsikre om at jeg stiller opp dersom de vil beholde barnet. Jeg unner dem ikke same start på voksenlivet som jeg fikk, jeg ville jo innerst inne ha det barnet, men skjønte at det ble vanskelig, iom at barnefaren ikke ville høre sankk om det, og familien oppfordret til abort fordi det var det mest fornuftige...

Jaja, nok om det, her får du jo hele livshistorien min uten å ha bedt om det...

Men jeg ville bare si at det er fint å høre at dere tok andre avgjørelser, og at det samme gjelder din datter/sønn...

Kos dere, som har overskudd som besteforeldre, og ikke sitter lenket til stolen. ;-)

God natt, flisa! :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Det GÅR ikke. Om det er et nick -. f.eks Dorthe - som har vært hjemme hos oss og jeg hos henne - så vil jeg jo ikke krangle med henne på nett. Er jeg ikke enig så lar jeg enten være å svare - eller så er vi enig om at vi er uenig.

Man tar nok mer hensyn til folk man "kjenner" - det er bare naturlig det :)

Jeg hadde syns det var vemmelig å fått vite at jeg hadde vært ufin med Dorthe - da hun kalte seg "flickan lille" f.eks. - i ettertid.

Så da kan vi enes om at ett nick er det beste da?? ;-)

Så vet vi "hvem" vi har med å gjøre...

Jeg kan skjønne ditt dillemma, men jeg har nå iallefall et slikt forhold til de fleste at jeg kan debattere med dem og si meg uenig, selv om jeg kjenner dem aldri så godt.

Det kan kanskje ha med min oppvekst å gjøre, vi krangla og diskuterte sak, det gjorde jeg også med mine venner og i klassen.

Jeg måtte ta en del drit pga det i klassesammenheng, men jeg er glad for at jeg valgte integritet framfor popularitet, der de to kom i konflikt. Man skal leve med sine uttalelser og holdninger resten av livet, så de bør holde stikk som representative.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...